Logo
UżywaneRankingi Aut UżywanychCrossovery do 50 tys. zł. Wybór jest bardzo duży. Przedstawiamy 10 ciekawych propozycji

Crossovery do 50 tys. zł. Wybór jest bardzo duży. Przedstawiamy 10 ciekawych propozycji

Małe samochody to domena Europejczyków. Lubimy takie samochody, bo wszędzie się nimi wjedziemy, a pomieszczą wystarczająco, by wybrać się nimi na wczasy. Do tego małe SUV-y, czy też crossovery mają jeszcze podwyższone zawieszenie i nie boją się krawężników. Tylko jaki model wybrać? Przedstawiamy zestawienie 10 ciekawych używanych modeli do 50 000 zł.

Posłuchaj artykułu

00:00 / 00:00
Audio generowane przez AI (ElevenLabs) i może zawierać błędy
Jaki mały SUV do 50 tys. zł? Rynek jest pełen różnych ofert. Przedstawiamy 10 ciekawych propozycji
Auto Bild
Jaki mały SUV do 50 tys. zł? Rynek jest pełen różnych ofert. Przedstawiamy 10 ciekawych propozycji
  • Artykuł przedstawia zestawienie 10 używanych crossoverów do 50 tys. zł, idealnych do jazdy miejskiej i na wakacje
  • Każdy z opisanych samochodów oferuje unikalne cechy, takie jak przestronność, komfort jazdy, a niektóre zdolności terenowe
  • Wybór odpowiedniego modelu zależy od indywidualnych potrzeb i preferencji użytkownika, ale te samochody powinny spełnić wymagania
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Przeglądając rynek wtórny, natrafimy na tysiące różnego rodzaju małych samochodów do miasta i to w ogromnym rozstrzale cenowym. My postanowiliśmy przyjrzeć się niewielkim SUV-om, które nie tylko mają modną sylwetkę, ale dzięki podwyższonemu zawieszeniu, nie boją się również krawężników i dziur.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Poznaj kontekst z AI

Jakie modele crossoverów są polecane do 50 tys. zł?
Jakie cechy mają opisywane samochody?
Co wyróżnia Seata Aronę?
Jakie są zalety i wady Nissana Juke?

Jaki SUV do 50 tys. zł?

Budżet, jaki założyliśmy na samochód to 50 000 zł. Przy niektórych zaproponowanych samochodach to budżet spokojnie wystarczający na samochód, a także na serwis, a w przypadku innych modeli taka kwota wystarczy tylko na samochód z początkowych lat produkcji. Każde z tych aut jest polecane i powinno spokojnie posłużyć jeszcze kilka lat. Kolejność w tym zestawieniu jest przypadkowa.

Seat Arona

Seat Arona charakteryzuje się bardzo dobrymi właściwościami jezdnymi jak na tę klasę samochodu
Seat Arona charakteryzuje się bardzo dobrymi właściwościami jezdnymi jak na tę klasę samochoduIgor Kohutnicki / Auto Świat

Seat Arona to propozycja, którą trudno zignorować. Dlaczego? Ten model łączy przestronne wnętrze, komfortową jazdę i szeroką gamę jednostek napędowych, tworząc niezwykle konkurencyjną ofertę w swojej klasie. Arona ma proste i intuicyjne wnętrze, w którym można wygodnie podróżować, a do tego bagażnik ma 400 litrów, zatem nadaje się nawet na dalsze wypady.

Mały crossover od Seata dzieli swoje mechaniczne DNA z Seatem Ibizą, co oznacza, że prowadzenie tego SUV-a to czysta przyjemność. Na krętych drogach samochód zachowuje się pewnie i stabilnie, oferując świetne właściwości jezdne, które nieczęsto spotyka się w tej kategorii aut.

Suzuki Vitara

Suzuki Vitara, choć na początku może wydawać się zrobiona z papieru, to jest solidnym samochodem. Pojedzie w teren i nie będzie się psuła
Suzuki Vitara, choć na początku może wydawać się zrobiona z papieru, to jest solidnym samochodem. Pojedzie w teren i nie będzie się psułaAuto Bild

Suzuki Vitara to model, który zaskakuje swoimi możliwościami. Kwadratowe narożniki nadwozia, zwiększony prześwit i dostępna opcja napędu na cztery koła sprawiają, że ten kompaktowy SUV radzi sobie w terenie lepiej, niż można by się spodziewać. To właśnie te cechy przywodzą na myśl większe i bardziej rasowe modele terenowe.

Na asfalcie Vitara również nie zawodzi. Konstruktorom udało się znaleźć złoty środek pomiędzy komfortem jazdy a precyzją prowadzenia. W efekcie podróżowanie tym modelem okazuje się zaskakująco przyjemne, zarówno w mieście, jak i na dłuższych trasach.

Wnętrze? Tu Suzuki postawiło na prostotę. Choć materiały wykończeniowe należą raczej do tych z niższej półki, całość sprawia wrażenie solidnie zmontowanej. To praktyczne podejście, które może przypaść do gustu osobom ceniącym trwałość i funkcjonalność ponad luksus.

Skoda Yeti

Skoda Yeti jest nieco większa od swoich rywali. Polecamy wybierać modele z końcówki produkcji
Skoda Yeti jest nieco większa od swoich rywali. Polecamy wybierać modele z końcówki produkcjiArchiwum / Auto Świat

Szukając Skody Yeti w założonym budżecie, możemy rozglądać się za młodszymi egzemplarzami, najlepiej tymi wyprodukowanymi po 2015 r. To ważne, ponieważ mają one poprawione jednostki napędowe. Chociaż design Yeti, ze swoim pudełkowatym kształtem, nie każdemu przypada do gustu, a jej konstrukcja jest starsza od wielu konkurentów, to właśnie ten kształt sprawia, że auto jest bardzo pojemne i funkcjonalne, oferując wiele przemyślanych rozwiązań we wnętrzu. Mimo podwyższonego prześwitu i opcjonalnego napędu na cztery koła, Yeti najlepiej czuje się na drogach utwardzonych, choć bez problemu poradzi sobie również na szutrach czy polnych drogach.

Renault Captur

Renault Captur to auto, którego docenią ci, którzy poszukują czegoś z dużym wnętrzem
Renault Captur to auto, którego docenią ci, którzy poszukują czegoś z dużym wnętrzemIgor Kohutnicki / Auto Świat

Renault Captur to przykład samochodu, który oferuje kompleksowy pakiet zalet w rozsądnej cenie. Jeśli szukasz małego SUV-a, który spełni Twoje oczekiwania, Captur może być jednym z pierwszych modeli, na które warto zwrócić uwagę.

Jednym z największych atutów Captura jest jego funkcjonalność. Wysoko umieszczone fotele zapewniają lepszą widoczność niż w typowym hatchbacku, co docenią zarówno kierowcy, jak i pasażerowie. Wnętrze zostało zaprojektowane z myślą o elastyczności — przesuwana tylna kanapa pozwala dostosować przestrzeń do aktualnych potrzeb, a bagażnik oferuje zaskakująco dużą pojemność, jak na ten segment.

Niestety, pod względem wrażeń z jazdy Captur nie wyróżnia się na tle konkurencji. Choć prowadzenie jest poprawne, to brakuje mu charakteru, który mógłby przyciągnąć bardziej wymagających kierowców. Dodatkowo oferta silnikowa wypada skromniej w porównaniu do rywali — zarówno pod względem mocy, jak i różnorodności jednostek napędowych.

Mazda CX-3

Mazdę CX-3 polubią ci, którzy preferują samochody budowane klasycznie. Ma ona silnik z dużą pojemnością i niezłe właściwości jezdne, a do tego świetny wygląd
Mazdę CX-3 polubią ci, którzy preferują samochody budowane klasycznie. Ma ona silnik z dużą pojemnością i niezłe właściwości jezdne, a do tego świetny wyglądIgor Kohutnicki / Auto Świat

Mazda CX-3 to propozycja, która z pewnością przypadnie do gustu kierowcom ceniącym klasyczne wrażenia z jazdy. Układ kierowniczy, choć nieco powolny, pozwala na precyzyjne prowadzenie, a silniki — choć wymagają wyższych obrotów, by pokazać pełnię swoich możliwości — dostarczają satysfakcjonującej dynamiki.

W porównaniu do wielu współczesnych małych SUV-ów, CX-3 wyróżnia się lekkością prowadzenia, co sprawia, że samochód jest wyjątkowo zwinny w miejskim ruchu. Mechanicznie model ten opiera się na sprawdzonych rozwiązaniach znanych z Mazdy 2 — auta, które również cieszy się opinią dobrze prowadzącego się kompaktu. Nie powinno więc dziwić, że CX-3 odziedziczyła po swoim mniejszym bracie talent do jazdy.

Hyundai Kona

Hyundai Kona to crossover, którego się kocha lub nienawidzi. Już sam wygląd może się nie spodobać. To jednak auto, które ma wiele zalet
Hyundai Kona to crossover, którego się kocha lub nienawidzi. Już sam wygląd może się nie spodobać. To jednak auto, które ma wiele zaletIgor Kohutnicki / Auto Świat

Hyundai Kona to model, który potrafi zaskoczyć bogatym wyposażeniem i dobrym stosunkiem jakości do ceny. W gamie znajdziemy nawet sportową wersję Kona N, która oferuje imponujące osiągi. Trzeba jednak pamiętać, że decydując się na tę odmianę, musimy przygotować się na wyższy wydatek.

Niestety, choć Kona ma wiele zalet, nie jest pozbawiona wad. Komfort jazdy pozostawia nieco do życzenia — zawieszenie nie zapewnia idealnej płynności jazdy i polubią je ci, którzy preferują japońskie samochody. Dodatkowo, przestrzeń we wnętrzu może okazać się niewystarczająca dla osób szukających przestronnego crossovera.

Nissan Juke

Nissan Juke to podobnie jak Kona, auto, którym wielu nie przypadnie do gustu, a inni się w nim zakochają. Warto spróbować się nim przejechać, bo to dobre i ciekawe auto
Nissan Juke to podobnie jak Kona, auto, którym wielu nie przypadnie do gustu, a inni się w nim zakochają. Warto spróbować się nim przejechać, bo to dobre i ciekawe autoAuto Świat

Nissan Juke pierwszej generacji wyróżnia się unikalnym designem i zwinnym prowadzeniem, szczególnie w mieście. Atrakcyjne ceny najstarszych egzemplarzy sprawiają, że jest to ciekawa propozycja. Do głównych wad należą: mała przestrzeń na tylnej kanapie, niewielki bagażnik (przed liftingiem) oraz słaba widoczność do tyłu.

Pod maską Juke'a znajdziemy szeroką gamę silników. Warto pamiętać, że jednostki z turbodoładowaniem (1.2/1.6 DIG-T) mogą zużywać olej, a w dieslach należy skrócić interwał wymiany oleju do 10-15 tys. km, aby uniknąć problemów z panewkami. Inne typowe usterki to pękające szyby i trzeszczące plastiki w kokpicie.

Peugeot 2008

Peugeot 2008 będzie cieszyć, ale tylko wtedy, gdy będziemy mieli pewność co do jednostki napędowej
Peugeot 2008 będzie cieszyć, ale tylko wtedy, gdy będziemy mieli pewność co do jednostki napędowejAuto Świat

Peugeot 2008 wyróżnia się na drodze, oferując przyciągającą wzrok stylistykę i komfortowe wnętrze. To auto stworzone z myślą o wygodzie podróżowania, a nie o sportowej jeździe. Zanim zdecydujesz się na zakup, upewnij się, że odpowiada Ci specyficzna pozycja za kierownicą, charakterystyczna dla tej marki.

Choć silniki zapewniają wystarczającą dynamikę, musisz mieć na uwadze, że każda jednostka ma swoje bolączki. Dlatego tak ważne jest, aby szukać egzemplarzy z pełną historią serwisową, regularnie serwisowanych i z jak najmniejszym przebiegiem. Nawet problematyczny silnik 1.2 może okazać się dobrym wyborem, pod warunkiem że poprzedni właściciel dbał o niego, zapobiegając typowym usterkom.

Dacia Duster

Dacia Duster miała być budżetowym samochodem. Okazuje się, że na rynku wtórnym wcale taka budżetowa nie jest. Docenia się ją za bezawaryjność i zdolności terenowe
Dacia Duster miała być budżetowym samochodem. Okazuje się, że na rynku wtórnym wcale taka budżetowa nie jest. Docenia się ją za bezawaryjność i zdolności terenoweAuto Świat

Dacia Duster drugiej generacji to samochód znacznie przyjemniejszy w użytkowaniu niż jego poprzednik. Cieszy się dużą popularnością, a jego wartość rynkowa wyjątkowo dobrze się trzyma. Dlatego na zakup dobrego auta trzeba przygotować minimum 50 000 zł.

Choć Duster nie zachwyca bogatym wyposażeniem, to jest ono w pełni wystarczające do codziennej jazdy. Materiały we wnętrzu są co prawda twarde, ale za to dobrze spasowane, dzięki czemu nawet po latach użytkowania nie słychać irytujących trzasków. Dużą zaletą jest to, że na rynku dostępnych jest wiele krajowych egzemplarzy o niskim przebiegu i z pełną historią serwisową. Dodatkowo model ten można znaleźć w wersji z napędem na cztery koła, który pozwala na swobodne poruszanie się w lekkim terenie, a także z fabryczną instalacją LPG, co znacznie obniża koszty eksploatacji.

Jeep Renegade

Jeep Renegade ma sprawdzone jednostki napędowe, ciekawy wygląd i nawet zdaje egzamin w terenie. To ciekawy wybór
Jeep Renegade ma sprawdzone jednostki napędowe, ciekawy wygląd i nawet zdaje egzamin w terenie. To ciekawy wybórIgor Kohutnicki / Auto Świat

Jeep Renegade zaskakuje detalami wnętrza, takimi jak motywy klasycznego Willysa. Deska rozdzielcza jest masywna i czytelna, a użyte materiały, choć twarde, sprawiają wrażenie solidnych. Fotele są wygodne, z typową dla SUV-a, wysoką pozycją za kierownicą, zapewniającą dobrą widoczność. Na tylnej kanapie dwie dorosłe osoby będą podróżować w komfortowych warunkach.

Bagażnik o pojemności 351 litrów jest wystarczający na co dzień, choć po złożeniu siedzeń rośnie do prawie 1300 litrów. Regularne kształty kufra ułatwiają pakowanie, ale wadą jest wysoki próg załadunku.

Paleta silników w Renegade jest szeroka. W starszych wersjach znajdziemy m.in. benzynowe 1.6 i 1.4 oraz diesle 1.6 i 2.0. Po liftingu (2018 r.) pojawiły się nowe jednostki 1.0 i 1.3 T-GDI, a także warianty hybrydowe.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium