- Volkswagen Scirocco znalazł się na końcu listy
- Najbardziej awaryjne auta są też najtańsze w utrzymaniu
- Zwycięstwo Mercedesa może być wynikiem zamożności właścicieli
Dla przypomnienia: raport TUV powstaje co roku i uwzględnia wyniki przeglądów rejestracyjnych wykonanych w Niemczech w poprzednim roku kalendarzowym. Dane są reprezentatywne ze względu na dużą liczbę przebadanych aut, a wyniki na pewno w dużym stopniu odzwierciedlają rzeczywistą awaryjność. Musicie jednak pamiętać o tym, że na końcowe rezultaty pewien wpływ ma też np. sposób eksploatacji oraz dbałość o samochód - są modele, które z definicji mniej jeżdżą i trafiają do bardziej zamożnych klientów. Efekt? Nieco wyższe notowania w rankingach. Czy to tłumaczy pierwsze miejsce dla Mercedesa klasy A? Poniekąd na pewno tak!
Auta segmentu C - raport TUV 2019
W roku 2019 wśród 2- i 3-letnich kompaktów dużych niespodzianek nie było. Wysokie lokaty zajmowały auta japońskie i niemieckie, tradycyjnie trochę rozczarowywali np. Francuzi, ale... i Niemcy też. Warto też zwrócić uwagę na to, że np. lider sprzedaży w Europie - Volkswagen Golf - tym razem zajął miejsce w środku stawki. Powód to niesprawności związane z układem hamulcowym, czyli zużyte i skorodowane tarcze. Z kolei celujące w nieco inną klientelę Audi A3 (a to przecież ta sama technika co w Golfie!) zajęło drugą lokatę.