Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Volvo V40

Volvo V40

Volvo V40

Volvo V40 to pierwszy w historii marki 5-drzwiowy kompaktowy hatchback. Auto pojawiło się na rynku w 2012 roku i spowodowało niemałe zamieszanie. Od pewnego momentu, szwedzka marka aby uporządkować nazewnictwo swoich modeli, dokonało podziału. Litera (lub litery) przez liczbą oznaczała rodzaj nadwozia, a „V” nosiły na tylnej klapie kombi.

Wbrew pozorom, V40 z 2012 roku nie ma nic wspólnego z wcześniej produkowanym S40/V40/V50 – zajęła jedynie ich miejsce w gamie modelowej marki. Bazą dla auta była płyta podłogowa Forda o oznaczeniu C1, na której powstało m.in. Volvo C30 czy Ford Focus III generacji. Stylistycznie auto prezentuje się nowocześnie, dostojnie oraz dynamicznie. Długi przód i łagodny zarys linii dachu dodają autu stylu, natomiast w tylnej części auta projektanci pozwolili sobie na więcej polotu. Tylna klapa jest częściowo czarna i przechodzi w przyciemnianą szybę, przez co ma się wrażenie iż jest ona większa niż w rzeczywistości.

Co ciekawe, V40 jest pierwszym w historii marki autem, które zostało wyposażone w poduszkę powietrzną... dla pieszych. System ten działa przy prędkości od 20 do 50 km/h. Jego zasada działania polega na uniesieniu części maski bliżej szyby do góry o 10 cm aby stworzyć dystans i osłonić pieszego m.in. przed twardymi elementami wycieraczek. Poduszka która zostaje nadmuchana, osłania wnękę wycieraczek, dolną część przednich słupków oraz 1/3 szyby przedniej. Rzecz jasna cały ten proces trwa nie więcej niż kilka setnych sekundy.

W 2016 roku auto przeszło facelifting, który przyniósł m.in. nowe reflektory oraz grill.

Najmniejszym benzyniakiem służącym do napędu kompaktu Volvo była turbodoładowana jednostka 1.5 generując 122 KM. Większy silnik 1.6 Turbo rozwijał 120, 150 lub 180 KM, natomiast 5-cylindrowy motor 2.5 (również wyposażony w turbosprężarkę) dysponował mocą 254 KM. Turbodiesle natomiast występowały jako 1.6 R4 oraz 2.0 R5 i rozwijały odpowiednio 115, bądź 150 lub 177 KM.

Po liftingu z oferty silników o zapłonie iskrowym zniknęła jednostka 1,6-litrowa oraz 5-cylindrowa. Ta druga została zastąpiona 245-konnym wariantem 2-litrowego silnika. Poza tym słabsza odmiana tej jednostki rozwija 190 KM, a 1,5-litrowy silnik generuje 152 KM. Jeśli chodzi o diesle, to z palety zniknął silnik 1,6-litrowy, a 2-litrówka straciła jeden cylinder, ale jest dostępna w 3 wariantach – 120, 150 oraz 190 KM. Moc przenoszona jest na przednie lub wszystkie koła za pomocą 6-biegowej skrzyni manualnej lub automatycznej przekładni Geartronic o 6 lub 8 przełożeniach.

Volvo V40 - generacje

Volvo V40 I (1995&nbsp-&nbsp2004)

Volvo V40 I (1995 - 2004)

Ikona samochodu

Volvo V40 II (2004 - 2012)

Volvo V40 II (2012&nbsp-&nbsp)

Volvo V40 II (2012 - )

Volvo V40 - powiązane artykuły

Silniki Volvo - który warto wybrać, szukając używanego auta

Silniki Volvo - który warto wybrać, szukając używanego auta

Volvo potrafi budować nie tylko bezpieczne samochody, lecz także bardzo solidne silniki. W naszym zestawieniu prezentujemy te, które są szczególnie godne polecenia pod względem trwałości i kosztów eksploatacji.

Z europejskiej mapy aut znikają całe motoryzacyjne gatunki: tych słynnych modeli już nie produkują

Z europejskiej mapy aut znikają całe motoryzacyjne gatunki: tych słynnych modeli już nie produkują

Żyjemy w czasach, w których z gam kluczowych firm znikają nie tyle pojedyncze modele, ile całe motoryzacyjne gatunki: Ford, VW, Opel, Honda i Nissan nie oferują już w Europie sedanów, a Volvo hatchbacka. Citroen i Opel nie produkują minivanów opartych na osobówkach, a Alfa Romeo – coupe i spiderów. Poznaj największych nieobecnych!

Silnik Volvo 2.0 VEA. Czy mniej cylindrów to więcej kłopotów?

Silnik Volvo 2.0 VEA. Czy mniej cylindrów to więcej kłopotów?

Silniki R4 to nie jest dla szwedzkiej marki nowość. Nowością jest to, że od pewnego czasu większych motorów w Volvo nie ma. Szkoda tylko, że początkowo trwałość silnika VEA była średnia.

Używane Volvo V40 – czy można mu zaufać?

Używane Volvo V40 – czy można mu zaufać?

Fordowska płyta podłogowa, jak i część mechaniki, do tego nietypowe nadwozie i zaawansowana technika – czy taki zestaw może być atrakcyjny i niezawodny? Volvo V40 pokazuje, że tak!

Kompakty nowoczesne i ciekawe, ale czy również trwałe?

Kompakty nowoczesne i ciekawe, ale czy również trwałe?

Klasa kompaktów to nie tylko tanie, nudne samochody zalewające ulice miast. W ofercie znajdziecie też znacznie droższe i atrakcyjne modele. Przyglądamy się najciekawszym kompaktom debiutującym w latach 2010-12.

Auta segmentu C - najlepsze i najgorsze 2- i 3-letnie auta kompaktowe

Auta segmentu C - najlepsze i najgorsze 2- i 3-letnie auta kompaktowe

Segment C, czyli jeden z najpopularniejszych na rynku. Podaż i popyt są wysokie, ale nie każdy model jest tak samo wart zakupu. Przynajmniej jeśli będziemy oceniać po wynikach niemieckich przeglądów rejestracyjnych - oto pięć polecanych i pięć nieudanych modeli według raportu TUV

Ryzyko pożaru w Volvo serii 40, 60, 70, 80 i 90 - akcja serwisowa

Ryzyko pożaru w Volvo serii 40, 60, 70, 80 i 90 - akcja serwisowa

Volvo silnikami Diesla z lat 2014-2017 są wzywane do kontroli w autoryzowanych stacjach obsługi. Producent ostrzega o możliwym ryzyku pożaru w komorze silnika.

Akcja serwisowa Volvo - ryzyko pożaru w wielu modelach

Akcja serwisowa Volvo - ryzyko pożaru w wielu modelach

Popularne modele Volvo z lat 2016-2019 są zagrożone pożarem w komorze silnika. Do serwisu muszą się zgłosić użytkownicy takich modeli: S60, V60, V40, S90, V90, XC90 oraz odmian Cross Country.

Nowe Volvo V40 - następny hit?

Nowe Volvo V40 - następny hit?

Volvo V40 to nowa generacja kompaktowego Volvo, która jest zapowiadana na 2019 r. Wkrótce potem V4O będzie oferowane jako samochód elektryczny. Oto pierwsze informacje, które warto znać. Czy naszym zdaniem nowe Volvo zostanie ciepło przyjęte przez rynek? Sprawdź poniżej.

Volvo V40 D3 aut. - Wygodne w mieście, oszczędne w trasie

Volvo V40 D3 aut. - Wygodne w mieście, oszczędne w trasie

Nie było mistrzem przestronności ani wzorem pod względem prowadzenia, ale wielu z nas ujęło innymi cechami.

Volvo V40 T4 - kompakt klasy premium | TEST

Volvo V40 T4 - kompakt klasy premium | TEST

Najmocniejszą stroną odnowionego Volvo V40 T4 jest – niezmieniony – 190-konny silnik benzynowy.

Volvo V40 D3 - Do miasta i na narty

Volvo V40 D3 - Do miasta i na narty

Jakiś czas temu podpowiadaliśmy, czym kierować się podczas wyboru nowego auta i czy zawsze musi to być SUV. Dziś na przykładzie Volvo V40 sprawdzamy, czy kompakt nadal jest uniwersalnym samochodem.

Volvo V40 D3 - początek testu długodystansowego

Volvo V40 D3 - początek testu długodystansowego

Zakup kompaktowego hatchbacka za 145 000 zł wydaje się irracjonalny. Może nie zawsze, gdyż Volvo V40 D3 Ocean Race jest warte tych pieniędzy. Zaczynamy właśnie półroczny test odświeżonego niedawno modelu.

Volvo V40 Cross Country po liftingu - wciąż udaje terenówkę

Volvo V40 Cross Country po liftingu - wciąż udaje terenówkę

Podwyższone nadwozie i osłona pod tylnym zderzakiem to elementy, które Volvo V40 Cross Country nadają terenowy charakter. Po tegorocznym liftingu pod tym względem nic się nie zmieniło. Co zatem jest nowością?

Auta bez ściemy - Kia pro_cee'd GT kontra Volvo V40

Auta bez ściemy - Kia pro_cee'd GT kontra Volvo V40

Kia pro_cee'd GT udaje sportowy samochód, natomiast Volvo V40 stara się być lifestylowym kompaktowym kombi. Tym razem porównujemy nieporównywalne - za to sprawdzamy, któremu z tych modeli udawanie wychodzi lepiej.

Volvo V40 z nową twarzą

Volvo V40 z nową twarzą

O Volvo jest ostatnio bardzo głośno, ale nic w tym dziwnego. Szwedzka marka znacznie zwiększyła swoją aktywność - stworzyła nową generację modeli z serii 90. Teraz dostosowuje do nich swoje starsze samochody.

Volvo V40 Cross Country T3 - wysoka jakość w każdym detalu

Volvo V40 Cross Country T3 - wysoka jakość w każdym detalu

W Volvo V40 Pod nazwą T3 mogą kryć się dwa doładowane silniki o identycznej mocy i osiągach, za to różnych pojemnościach (1.5 i 2.0). Testujemy mniejszy wariant, współpracujący wyłącznie z automatyczną przekładnią

Dla aktywnych, ale czy na pewno?

Dla aktywnych, ale czy na pewno?

V40 Cross Country trudno nazwać kompaktowym kombi. Nie jest to także SUV, choć wygląd może tak sugerować. W teście najmocniejszej wersji T5 zastanawiamy się, dla kogo jest to odpowiedni model.

Volvo V40 T5: Hot-hatch po szwedzku!

Volvo V40 T5: Hot-hatch po szwedzku!

V40 to najmniejsze obecnie produkowane Volvo. Choć nie jest już praktycznym kombi klasy średniej, potrafi zaskoczyć dynamiką. W teście – wersja T5 245 KM.

Volvo V40 T5 FWD: Niezbyt praktyczny, ale szybki i stylowy

Volvo V40 T5 FWD: Niezbyt praktyczny, ale szybki i stylowy

V40 - nazwa tego modelu większości fanów motoryzacji kojarzy się z kombi klasy średniej szwedzkiego producenta. Ale to już historia! Dziś skrótem V40 oznaczony jest najmniejszy obecnie produkowany pojazd Volvo, który został skonstruowany jako hatchback na płycie kompaktu. My testowaliśmy jego najmocniejszą odmianę T5 wyposażoną w nowy, 2-litrowy silnik Drive-E o mocy 245 KM i 8-stopniową automatyczną przekładnię.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech