• Sprawdzamy, czy zastąpienie znanego modelu SUV-em przyniosło sukces. A może na odwrót – skończyło się porażką?
  • Przez boom na SUV-y Ford nie wprowadził na europejski rynek następcy jednego ze swoich najsłynniejszych modeli wszech czasów, którego cztery generacje sprzedały się w łącznej liczbie ok. 5 mln sztuk
  • SUV wyparł Volkswagena Scirocco nie tylko z gamy, ale nawet z fabryki

Rachunek jest prosty i nie ma się co łudzić. Między 2000 a 2021 r. udział SUV-ów w europejskim rynku nowych aut wzrósł w nieprawdopodobny wręcz sposób – z 3,7 do 46 proc. (dane: Felipe Munoz/Car Industry Analysis). A że cała motoryzacja nie rosła w podobnym tempie, to siłą rzeczy SUV-y musiały odebrać klientów innym modelom. Niektórym odebrały na tyle, że straciły one rację bytu. I kiedy ich naturalny cykl produkcyjny dobiegał końca, producent musiał podjąć decyzję: szykujemy bezpośredniego następcę czy po prostu zastępujemy go kolejnym SUV-em? A może w ogóle zmieniamy go w SUV-a? Taki właśnie los spotkał ośmiu bohaterów tego przeglądu.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo: