Auto Świat Używane Kupujemy Volvo V40. Sprawdziliśmy, czy tylko cena jest jego minusem

Kupujemy Volvo V40. Sprawdziliśmy, czy tylko cena jest jego minusem

Autor Andrzej Jedynak
Andrzej Jedynak

Skąd biorą się tak wysokie ceny Volvo V40 na rynku wtórnym? Nie tylko z tego powodu, że Polacy uwielbiają używane auta szwedzkiej marki. Sprawdziliśmy, czy w ogłoszeniach warto rozglądać się za szwedzkim kompaktem zbudowanym na fordowskiej płycie podłogowej.

Volvo V40Żródło: Auto Świat / Adam Mikuła
  • Volvo V40 opisywanej generacji produkowano w latach 2012-19, było dostępne z silnikami od 1,5 do 2,5 l
  • V40 trzyma cenę. Za najtańsze, sensowne egzemplarze trzeba zapłacić blisko 30 tys. zł. Najdroższe wycenione są na... ponad 100 tys. zł
  • Skąd biorą się te ceny? Czy V40 to auto godne inwestycji?

Do kompaktowego modelu Volvo nie miało ostatnio serca. Pierwsza generacja S40 i V40 (czyli sedan i kombi) powstawała we współpracy z Mitsubishi i długo walczono z usterkami. W przypadku drugiej (pokrewnej technicznie z Fordami) zmieniono nazewnictwo: hatchback nosił miano C30, sedan S40, zaś kombi – V50. W kolejnej (opisywanej) generacji modelu zostało jedno nadwozie – skrzyżowanie kombi i liftbacka – z nazwą "V40". Żeby więc trzymać się nazewnictwa, opisujemy tu drugą generację V40. Jednak licząc z C30/S40/V50 – trzecią i chyba ta nomenklatura jest bardziej poprawna. Co ciekawe, mimo całkiem dobrej sprzedaży Volvo trochę nieoczekiwanie zakończyło produkcję tego modelu i pozostawiło go bez następcy.

Autor Andrzej Jedynak
Andrzej Jedynak