Auto Świat Porady Wszystko o silniku Silnik Volvo 2.0 VEA. Czy mniej cylindrów to więcej kłopotów?

Silnik Volvo 2.0 VEA. Czy mniej cylindrów to więcej kłopotów?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Silniki R4 to nie jest dla szwedzkiej marki nowość. Nowością jest to, że od pewnego czasu większych motorów w Volvo nie ma. Szkoda tylko, że początkowo trwałość silnika VEA była średnia.

VOL XC& TRU 010Żródło: Auto Świat
  • Silnik 2.0 VEA zaczął trafiać pod maski Volvo od końca 2013 roku
  • Początkowo motor VEA montowany był równolegle z innymi jednostkami R4, ale potem je wyparł, a na koniec został jedyną dostępną wersją
  • Jednostkę VEA spotkacie w każdym współczesnym Volvo (od 2013 r. wzwyż)

Volvo jakiś czas temu ogłosiło, że stawia już wyłącznie na czterocylindrowe jednostki. Bo ekologia, bo ujednolicenie produkcji (VEA to rodzina benzyniaków i diesli, dopasowana także do współpracy z hybrydą plug-in), bo niższe spalanie.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki