Volvo zabiera się do elektryfikacji swoich modeli. Jednym z pierwszych aut, które będą dostępne z napędem czysto elektrycznym, ma być następna generacja Volvo V40. Na przyszły rok Szwedzi zaplanowali premierę nowego kompaktowego modelu, a w 2020 r. pojawi się nie tylko wersja hybrydowa plug-in, lecz także właśnie auto elektryczne o zasięgu 400 km. Oprócz wariantu z dużą baterią szwedzki producent planuje również bazowy model z akumulatorem o mniejszej pojemności.
Najważniejsze informacje: nowe Volvo V40
Podobnie jak oferowany już w salonach sprzedaży kompaktowy SUV XC40, następne Volvo V40 skonstruowano na nowej platformie CMA, z której korzysta także siostrzana chińska marka Lynk & Co. Na tej platformie można umieścić konwencjonalne źródła napędu (włącznie z hybrydą mild). Volvo V40 otrzyma zapewne 4-cylindrowe diesle D3 i D4, 3-cylindrowy silnik benzynowy T3 oraz 4-cylindrowe jednostki benzynowe T4 i T5.
Rozstaw osi V40 wzrośnie o ok. 5 cm, do co najmniej 2,7 m, co przełoży się na większą swobodę ruchu na poziomie nóg dla pasażerów tylnej kanapy. Stylistycznie nowe Volvo V40 podąży szlakiem wyznaczonym przez dobrze przyjęte przez rynek XC90, zaprojektowane przez Thomasa Ingenlatha, szefa designu marki. Przód nawiązuje także do studyjnego modelu 40.2, zaprezentowanego w 2016 r. Cechą szczególną jest tu obejmujący całą szerokość auta wąski wlot powietrza, łączący reflektory przeciwmgielne.
Volvo V40: naszym zdaniem
Kolejne wydanie V40 będzie pierwszym powstałym w całości pod chińskimi rządami. Przewidujemy, że tak jak w przypadku poprzednich aut z konsekwentnie zmienianej palety modeli, kompaktowe Volvo V40 zostanie ciepło przyjęte przez rynek.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoGaleria zdjęć
Nasze wizualizacje pokazują, jak z dużym prawdopodobieństwem będzie wyglądało nowe V40. Charakterystyczne detale: przednie światła z motywem młota Thora, skomplikowany kształt tylnych lamp.
2017 był dla Volvo kolejnym z rzędu rekordowym rokiem pod względem sprzedaży. Do klientów trafiło 571 tys. nowych aut. Teraz szwedzka marka, pozostająca od 2010 roku w chińskich rękach, szykuje się do technologicznego przełomu w dziedzinie napędów.
Pierwsza generacja V40 była odmianą kombi sedana S40, skonstruowaną na tej samej płycie podłogowej, co Mitsubishi Carisma.
Następca pierwszego V40 otrzymał zmienioną nazwę, ale nadal był wersją kombi S40. Płytę podłogową dzielił z Fordem Focusem i Mazdą 3.
Aktualny model zaprojektowano jeszcze przed przejęciem Volvo przez chińskie Geely Automobile na płycie podłogowej Focusa III.