Auto Świat Używane Rankingi Aut Używanych Używany TOP 10 – sześć cylindrów, rasowo, ale średnio oszczędnie

Używany TOP 10 – sześć cylindrów, rasowo, ale średnio oszczędnie

Autor Piotr Wróbel
Piotr Wróbel

Czasy mamy, jakie mamy: jest kryzys, paliwa raczej nie tanieją, a wzięciem cieszą się – jak nigdy – tanie auta z oszczędnymi silnikami. Ale są i tacy, dla których to wszystko fraszka, a zmiany cen benzyny to jedynie suche dane odczytywane przez spikera w telewizji. Dlatego tym razem podejdziemy do tematu nieco inaczej i przyjrzymy się ciekawym modelom klasy średniej z dużymi silnikami sześciocylindrowymi. Nie samym niskim spalaniem przecież człowiek żyje.

Używany TOP 10 – sześć cylindrów, rasowo, ale średnio oszczędnieŻródło: Auto Świat

Jednak po kolei. No bo "silniki sześciocylindrowe" i "duże" w jednym zdaniu? Cóż, nie da się ukryć, że są i jednostki z większą liczbą cylindrów. I że zazwyczaj dają one jeszcze więcej frajdy. Ale, po pierwsze, w erze downsizingu sześć cylindrów to i tak już dużo, zaś po drugie – nie chcemy całkowicie odlecieć w kosmos. Przy takim silniku koszty utrzymania są jeszcze (zazwyczaj!) względnie akceptowalne, jeśli chodzi o ceny części oraz napraw. Zwłaszcza w porównaniu z wieloma autami z V8 pod maską. Poza tym w opisywanych modelach klasy średniej silniki większe niż 6 cylindrów to raczej rewir wersji sportowych (np. BMW M3, Audi RS 4 i Lexus IS-F). Ale to już temat na osobny materiał.

Autor Piotr Wróbel
Piotr Wróbel