REKLAMA
Logo

Przetestowaliśmy 125 aut na dystansie 100 tys. km. Te 25 modeli psuło się najrzadziej

  • Wszystkie testowane samochody przejechały co najmniej 100 tys. km
  • Każde auto po teście było rozbierane na części pierwsze, tak by można było dokładnie sprawdzić stan każdej z nich
  • Notowaliśmy wszystko — każdą, nawet najdrobniejszą usterkę. Nie zabrakło wpadek, w tym bardzo poważnych. Były też bardzo pozytywne zaskoczenia
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Najmniej awaryjne samochody — ranking

Zakup używanego samochodu to czasami bardzo trudna decyzja. Warto wiedzieć, które z aut są najmniej podatne na awarie. Na dystansie 100 tys. km przetestowaliśmy aż 125 różnych modeli.

Każdy z testowanych samochodów przejechał w kontrolowanych warunkach 100 tys. km, prowadzony przez różnych kierowców. Każdy pojazd pokonał ten dystans nie tylko w warunkach miejskich, ciągle ruszając i zatrzymując się, lecz także na autostradzie, gdzie był eksploatowany pod pełnym obciążeniem (również przy prędkościach maksymalnych, na niemieckich autostradach bez ograniczeń prędkości) i na górskich odcinkach, gdzie dodatkowo ciągnięto przyczepę.

Odnotowaliśmy każdą usterkę, która się nam przydarzyła, a na koniec – po rozebraniu każdego auta na części – dokładnie skontrolowaliśmy stan zużycia wszystkich podzespołów, włącznie z pomiarem tulei cylindrowych. Każdy z samochodów skrupulatnie sprawdzony był także pod kątem korozji – do kontroli profili zamkniętych używano endoskopu.

Samochody ocenialiśmy w skali, w której 6+ oznacza ocenę najwyższą. W poniższej galerii znajduje się ranking 25 najmniej awaryjnych aut wraz ze szczegółowym opisu rezultatów naszych testów.

Ranking znajduje się poniżej. To część artykułu dostępna dla subskrybentów Premium.

Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu