Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Honda S2000

Honda S2000

Honda S2000

Honda S2000 to sportowy roadster produkowany przez japoński koncern motoryzacyjny. Auto zadebiutowało w 1999 roku i powstało z okazji 50-lecia Hondy, podtrzymując tym samym tradycję modeli „S”. Liczba także i w tym przypadku zdradzała nam objętości skokową silnika napędzającego auto, wyrażoną w centymetrach sześciennych.

Honda S2000 odegrała w historii marki bardzo istotną rolę, bowiem w 1999 roku auto otrzymało tytuł Cabrio of the Year, a montowana w niej jednostka F20C 5 lat z rzędu była uznawana najlepszym silnikiem o pojemności od 1.8 do 2 litrów. Co ciekawe Honda planowała wypuścić jedynie limitowaną liczbę modelu S2000, jednak ogromne zainteresowanie spowodowało, iż zmienili zdanie i rozpoczęli seryjną produkcję auta. S2000 było bardzo chętnie przerabiane przez tunerów, co można było zobaczyć w 2 częściach filmu z serii „Szybcy i Wściekli” oraz w licznych grach wideo, m.in. Need for Speed.

Sukces S2000 opierał się także na imponującej jednostce, bowiem inżynierowie Hondy z 2 litrów pojemności wycisnęli aż 240 (lub 250 w zależności od rynku) KM i to bez jakiekolwiek doładowania! Jeszcze większym zaskoczeniem było „kręcenie” się silnika do 9000 obr/min. 2-osobowe nadwozie wyróżniało się długą maską, ostrymi krawędziami oraz krótkim tylnym zwisem. Materiałowy dach można było opcjonalnie zastąpić aluminiowym. Dzięki umieszczeniu jednostki napędowej za przednią osią, uzyskano idealny rozkład masy (50:50).

Ciasne wnętrze wyposażono w kubełkowe fotele, cyfrowe zegary oraz tytanowy drążek zmiany biegów. Pierwsza odmiana, oznaczana AP1 produkowana była w Takanezawa razem z takimi legendami jak NSX. W 2003 roku produkcja została przeniesiona do Suzuki, a wraz z tym postanowiono nieco zmodernizować S2000.

Model AP2 zyskał większe, 17-calowe koła, inne tylne światła, ostrzejszy design nadwozia, inną geometrię zawieszenia, nowe amortyzatory, przemodelowane zderzaki oraz wytrzymalszą skrzynię biegów. Na amerykańskim rynku znany był także nieco powiększony silnik – F22C1. Miał on 2,2 litra pojemności, jednak moc nie uległa zmianie. Jedynie moment obrotowy uległ niewielkiemu zwiększeniu. Moc kierowana była na tylną oś za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej. Standardowym wyposażeniem był mechanizm różnicowy TorSen.

Przez cały okres produkcji powstawały różne limitowane wersje S2000 np. Mugen, RJ, Type-S czy pożegnalna Ultimate Edition (GT Edition 100). W 2009 roku zakończono produkcję Hondy S2000 ze względu na trudności uzyskania nowej homologacji przez silnik (zbyt duże zużycie paliwa).

Honda S2000 - generacje

Honda S2000 (1999&nbsp-&nbsp2009)

Honda S2000 (1999 - 2009)

Honda S2000 - powiązane artykuły

Honda S2000, Mitsubishi Colt i Nissan Bluebird – jak mogą wyglądać ich następcy?

Honda S2000, Mitsubishi Colt i Nissan Bluebird – jak mogą wyglądać ich następcy?

Motoryzacyjne potęgi pochodzą dzisiaj z Dalekiego Wschodu, w każdym razie, jeśli potęgę mierzyć liczbą wyprodukowanych samochodów. Wśród nich najbogatszą tradycją mogą poszczycić się japońskie koncerny. Wybraliśmy trzy historyczne modele Mitsubishi, Hondy i Nissana i pokazujemy, jak mogłyby wyglądać ich dzisiejsze wydania.

Honda S2000 - galeria z archiwum Auto Świata

Honda S2000 - galeria z archiwum Auto Świata

Honda S2000 to jedno z tych aut, obok których nie da się przejść obojętnie. Aż trudno uwierzyć, że ten kultowy już model po raz pierwszy został oficjalnie zaprezentowany w 1999 roku. Tak Honda S2000 ma już 23 lata. Jednak nie zmienia to faktu, że pomimo upływu czasu ten model nadal jest poszukiwany przez miłośników mocnych sportowych tylnonapędowych kabrioletów. Ten model wyróżniał się długą maską, ostrymi krawędziami, oraz krótkim tylnym zwisem.

Trwałe kabriolety w różnym wieku i cenie

Trwałe kabriolety w różnym wieku i cenie

Sezon na używane auta bez dachu rozpoczęty. Prezentujemy aż 15 propozycji na trwałe kabriolety oraz roadstery w różnych cenach. Każdy z nich zapewnia sporo frajdy z jazdy i otwarte niebo nad głową!

Fabia S2000 walczy o homologację

Fabia S2000 walczy o homologację

Škoda Fabia Super 2000 przetestowana podczas rajdu. Prototyp samochodu Škoda Fabia Super 2000 pokazany został po raz pierwszy w warunkach rajdowych podczas tegorocznego Rajdu Barum Zlín w dniach 22-24.08.2008.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test