Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
Ogłoszenia
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Youngtimer

Youngtimer

Katalog historycznych modeli BMW już w sieci. Każdy może z niego skorzystać
Aktualności

Katalog historycznych modeli BMW już w sieci. Każdy może z niego skorzystać

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
BMW M5 Touring z 1992 roku: pierwsze kombi, które z "emki" ma nie tylko znaczek
Youngtimer

BMW M5 Touring z 1992 roku: pierwsze kombi, które z "emki" ma nie tylko znaczek

Retromobile. Byłem na święcie klasycznej motoryzacji w Paryżu
Klasyki

Retromobile. Byłem na święcie klasycznej motoryzacji w Paryżu

Retromobile to największa wystawa i targi klasycznej motoryzacji we Francji, organizowane na terenach wystawowych Porte de Versailles w Paryżu. W tym roku już po raz 49. Zabytkowe pojazdy wypełniły trzy ogromne hale, a tłumy zwiedzających potwierdzają, że zapaść na rynku klasyków spowodowana Covidem – trwająca od 2020 r. – na szczęście minęła.

Ursus C-360 to miłość polskiej wsi. Rolnicy polskich traktorów tanio nie sprzedają
Klasyki

Ursus C-360 to miłość polskiej wsi. Rolnicy polskich traktorów tanio nie sprzedają

Klasyczne samochody polskiej produkcji od lat cieszą się niezmiennym zainteresowaniem i rynkowym powodzeniem, ale rzadko kto używa ich jeszcze na co dzień – wiadomo, nie ten komfort podróżowania, nie ta niezawodność. W przypadku polskich ciągników rolniczych, zwłaszcza jeśli chodzi o Ursusy C-330 i C-360, sytuacja wygląda inaczej. To uznane klasyki, ale rolnicy nadal nie chcą ich odesłać na emeryturę. Sprawdzaliście ostatnio ceny takich kilkudziesięcioletnich maszyn? Możecie się zdziwić.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Ten traktor wygląda znajomo, ale to pozory. Jedyny egzemplarz Ursusa C-336 odnaleziony
Aktualności

Ten traktor wygląda znajomo, ale to pozory. Jedyny egzemplarz Ursusa C-336 odnaleziony

Historia polskiej motoryzacji pełna jest obiecujących prototypów, które nie weszły nigdy do produkcji, a mogły być prawdziwymi hitami. Kto z fanów motoryzacji nie słyszał o Beskidzie, Syrenie Sport, Warsie czy Polonezie Analogu? Do kategorii niespełnionych nadziei motoryzacyjnych należy też prototypowy Ursus C-336. Odnaleziony egzemplarz tego modelu, z silnikiem o numerze 0001, trafił właśnie do muzeum w Szreniawie.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
W 2025 r. te Mercedesy staną się youngtimerami. Wśród nich jest już "okularnik"
Youngtimer

W 2025 r. te Mercedesy staną się youngtimerami. Wśród nich jest już "okularnik"

W Niemczech, jak i w wielu regionach Polski, wiek pojazdu powyżej 30 lat uprawnia do uznania go za zabytkowy. Mercedes przygotował listę modeli, które w 2025 r. będą mogły osiągnąć taki status. Pokazuje ona, jak szybko biegnie czas...

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Weszli do skarbca BMW. Ponad 1200 wyjątkowych pojazdów pod jednym dachem
Klasyki

Weszli do skarbca BMW. Ponad 1200 wyjątkowych pojazdów pod jednym dachem

BMW w jednym miejscu zgromadziło ponad 1200 pojazdów. I chociaż cała kolekcja rozlokowana jest na czterech kondygnacjach, to sama lokalizacja tego prawdziwego skarbca marki pozostaje tajemnicą. Dotarł do niej "Auto Bild", dzięki któremu wiemy, jakie perełki są tam skrywane.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
To były czasy... Pamiętasz te loga? W tym quizie polegną nawet najlepsi
Aktualności

To były czasy... Pamiętasz te loga? W tym quizie polegną nawet najlepsi

Współczesne loga aut z pewnością nie mają przed tobą żadnych tajemnic. Ale wcześniejsze? Te, które już nie są stosowane, ale w swoich czasach były powszechnie rozpoznawalne? Przekonaj się, ale ostrzegam: czeka cię ultratrudna przeprawa...

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Uratowane Muzeum Motoryzacji Wena w Oławie. Wywieziono kilkaset pojazdów
Aktualności

Uratowane Muzeum Motoryzacji Wena w Oławie. Wywieziono kilkaset pojazdów

Dramatyczny apel Muzeum Motoryzacji Wena w Oławie został wysłuchany i ludzie ruszyli z pomocą. Przedstawiciele obiektu poinformowali, że obecnie sytuacja jest opanowana — prewencyjnie udało się przewieźć kilkaset pojazdów w bezpieczne miejsca.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Czechosłowackim autem po europejskich drogach. Nasz eurotrip [część 2]
Youngtimer

Czechosłowackim autem po europejskich drogach. Nasz eurotrip [część 2]

Długi okres przygotowań i organizacji wyjazdu dobiegł końca, nadszedł czas na przygodę. Grupą 11 osób i sześciu aut, z których żadne nie przekraczało rokiem produkcji 2000 r., wyruszyliśmy na nasz eurotrip. Przygotowani na każdą możliwą usterkę, z bagażnikami pełnymi części i niezbędnych narzędzi, a także mechanikiem na pokładzie. Wydawało nam się, że wyprawa została dopięta na ostatni guzik, jednak wiele rzeczy na trasie nas zaskoczyło — zarówno pozytywnie, jak i negatywnie.

Tysiąc "cytryn" w Toruniu. Byliśmy na światowym zlocie Citroenów
Klasyki

Tysiąc "cytryn" w Toruniu. Byliśmy na światowym zlocie Citroenów

Przez pięć dni od środy do niedzieli (14-18 sierpnia) Toruniem zawładnęły zabytkowe Citroeny. Wszystko za sprawą światowego zlotu klubów Citroena. Do grodu Kopernika zjechało około tysiąca załóg – to rekord w dotychczasowych zlotach. Kulminacyjnym punktem była parada Citroenów na Bulwarze Filadelfijskim oraz konkurs elegancji, w którym załogi występowały w strojach z epoki, z jakiej pochodzi ich auto.

10 klasyków dla masochistów. Wybij je sobie z głowy albo cierp
Youngtimer

10 klasyków dla masochistów. Wybij je sobie z głowy albo cierp

Samochody kultowe nie zawsze są fajne. Nie, nie zawsze warto spełniać marzenia! Są i takie, w przypadku których lepiej, żeby pozostały marzeniami, bo w przeciwnym razie grozi rozczarowanie. Większość klasycznych aut kupuje się sercem, ale czasem warto, żeby decydował rozum. Oto lista 10 kultowych pojazdów, które mają swoich zagorzałych fanów i miłośników, ale potrafią uprzykrzyć życie. Lepiej oglądać je w książkach i na zdjęciach z internetu, niż mieć w swoim garażu.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Żółte tablice dla aut starszych niż 50 lat? Kolejny konserwator walczy z youngtimerami
Aktualności

Żółte tablice dla aut starszych niż 50 lat? Kolejny konserwator walczy z youngtimerami

Od pewnego czasu wojewódzcy konserwatorzy zabytków licytują się, który bardziej utrudni życie miłośnikom popularnych youngtimerów. Minimalny wiek pojazdu, który może zostać uznany za zabytek, to już dawno nie 25 lat, w kolejnych województwach poprzeczka podnoszona jest coraz wyżej: do 30, 35, 40 lat. Niedawno konserwator z Podlasia postanowił przebić kolegów z innych województw: jego rekomendacja to 50 lat!

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Mercedes T1 "Bremer" w wydaniu Marco Polo. Był marzeniem wczasowicza
Youngtimer

Mercedes T1 "Bremer" w wydaniu Marco Polo. Był marzeniem wczasowicza

Beżowy lakier Bahama, rok produkcji 1984, zabudowa firmy Westfalia i prawie 3 m wysokości — Mercedes przypomina kempingowy model T1, świętując 40-lecie kamperów Marco Polo. Widok takiego klasyka w ładnym plenerze od razu poprawia humor.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Bracia Goźlińscy sprowadzają z Japonii klasyczne samochody. Opowiedzieli mi, jak zaczynali i jak dziś wygląda ich biznes
Klasyki

Bracia Goźlińscy sprowadzają z Japonii klasyczne samochody. Opowiedzieli mi, jak zaczynali i jak dziś wygląda ich biznes

To klasyczny przykład wymarzonego biznesu — od małego garażu po dużą, uznaną firmę z filiami za granicą. Bracia Goźlińscy zaczynali kilkanaście lat temu od sprowadzania części do samochodów, dziś władają imperium.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
W Poznaniu będzie można zobaczyć tysiąc klasyków, w tym kultowe Ferrari F40
Aktualności

W Poznaniu będzie można zobaczyć tysiąc klasyków, w tym kultowe Ferrari F40

Przez trzy dni (od 6 do 8 października) Poznań stanie się oldtimerową i youngtimerową stolicą Polski. Wszystko za sprawą Retro Motor Show – wystawy i targów klasycznych pojazdów zorganizowanej na terenie MTP.

Najładniejsze samochody z okresu PRL-u
Youngtimer

Najładniejsze samochody z okresu PRL-u

Dla jednych obiekty żartów, dla innych piękne samochody. Jedno jest natomiast pewne – samochody z czasów PRL-u produkowane w krajach socjalistycznych zawsze były pożądanym obiektem. To nic, że awaryjne i topornie wykonane – ważne, że w ogóle były. Dziś znowu są cenione, ale już jako klasyki. A czy są ładne? To oczywiście rzecz gustu.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Pojechałem Mercedesem SL 500 R129 do Pragi. Świętowałem 60-lecie czeskiego klubu
Aktualności

Pojechałem Mercedesem SL 500 R129 do Pragi. Świętowałem 60-lecie czeskiego klubu

Zaproszenie było ekscytujące: "Klub Mercedes-Benz Republiki Czeskiej zaprasza na swoje 60-lecie do Pragi". To najstarszy klub zabytkowych Mercedesów w Europie i jeden z najstarszych na świecie. W programie zlot ponad 200 klasyków, nocny przejazd po Pradze, wizyta w Muzeum Techniki, konkurs elegancji, rejs parostatkiem po Wełtawie, uroczysta gala. Grubo. Grzechem byłoby nie skorzystać z takiej okazji. Jadę.

Robimy przegląd paragonów. Ile paliwa tak naprawdę zużywają klasyczne auta?
Oldtimer

Robimy przegląd paragonów. Ile paliwa tak naprawdę zużywają klasyczne auta?

Czy Mercedes W126 naprawdę zużywa tyle paliwa, ile kilka nowych egzemplarzy S-klasy? A co z 7.5-litrowymi silnikami V8 w amerykańskich klasykach - czy wymagają od swoich właścicieli posiadania prywatnej cysterny? Skonfrontowaliśmy obiegowe opinie z rzeczywistością. Sprawdziliśmy, ile kosztuje wizyta na stacji benzynowej, gdy jest się właścicielem young- i oldtimera.

Dalecy krewni, czyli porównanie Citroënów Visa i Axel
Youngtimer

Dalecy krewni, czyli porównanie Citroënów Visa i Axel

Na początku lat 70. Citroën zaprojektował małe auto, które miało uzupełnić gamę o nowocześniejszy od 2 CV samochód. Po przejęciu firmy przez Peugeota do produkcji trafiła jednak bazująca na 104 Visa. Pierwotny projekt zadebiutował znacznie później – jako tani model o nazwie Axel. W Polsce konstrukcja ta była lepiej znana jako rumuński Oltcit Club.

Dlaczego 30 lat temu z elektryków nic nie wyszło? Czy teraz będzie podobnie?
Klasyki

Dlaczego 30 lat temu z elektryków nic nie wyszło? Czy teraz będzie podobnie?

Motywem przewodnim międzynarodowego salonu samochodowego (IAA) we Frankfurcie w 1991 r. była ochrona środowiska – na stanowiskach większości liczących się firm pojawiły się ekologiczne auta. Pytanie tylko dlaczego ta zielona fala tak szybko się skończyła, nie pozostawiając za sobą konkretnych rozwiązań? Czy przy obecnych zawirowaniach w kwestii surowców ten scenariusz się powtórzy?

Zwycięstwa uskrzydliły Lancię - ale czy Delta jest najlepsza?
Youngtimer

Zwycięstwa uskrzydliły Lancię - ale czy Delta jest najlepsza?

Na początku lat 90. kilku producentów kompaktowych aut przekroczyło granicę 200 koni pod maską. Zarówno wtedy. jak i dziś auta te robią piorunujące wrażenie, dlatego postanowiliśmy bliżej przyjrzeć się trzem przedstawicielom gatunku: Lancii Delcie Integrale Evo II, Volkswagenowi Golfowi Limited oraz Fordowi Escortowi RS Cosworth.

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.