Logo
KlasykiYoungtimerDalecy krewni, czyli porównanie Citroënów Visa i Axel

Dalecy krewni, czyli porównanie Citroënów Visa i Axel

Piotr Burchard
Piotr Burchard
  • Ostatni skonstruowany w całości przez Citroëna samochód był produkowany wyłącznie w Rumunii
  • W 1988 r. francuska firma wycofała się ze współpracy z rumuńskim zakładem
  • Oltcit Club pod nazwą Oltena był produkowany aż do 1996 r.
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Trzeba przyznać, że z wyglądu oba auta są do siebie trochę podobne – jak bracia bliźniacy, którzy zaraz po urodzeniu zostali rozdzieleni. Nic dziwnego, że niektórzy mieli z Citroënami Visą i Axlem problem. Południoworumuński producent Oltcit zdecydował się wejść z licencyjnie wytwarzanym autem na rynki Europy zachodniej – napisał w 1984 r. dziennikarz jednego z niemieckich magazynów motoryzacyjnych. Pod nazwą Citroën Alex modele Oltcita mają robić furorę na Zachodzie. Bazą auta jest Citroën Visa – trzy zdania i trzy błędy. Choć samochód rzeczywiście pochodzi z Rumunii, nie była to licencja. Auto nie nazywa się też Alex tylko Axel, no i z modelem Visa też nie ma zbyt wiele wspólnego. O tym, że Axel jest właściwie ostatnim prawdziwym Citroënem (bo Visę zbudowano na Peugeocie 104), zarówno przed lat jak i dziś wie niewiele osób. Nadszedł więc najwyższy czas, by oba pojazdy ze sobą porównać!

Udostępnij:
Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium