Oltcit to rumuńska firma produkująca samochody osobowe, ciężarowe oraz silniki. Przedsiębiorstwo o nazwie „Oltcit S.A.” zostało założone w 1976 roku na mocy porozumienia z francuskim Citroënem (miał on wtedy 36 % udziałów). Wtedy też, w Krajowej została wybudowana fabryka, która miała produkować małe auta.
Nazwa „Oltcit” była połączeniem pierwszych 3 liter słów Oltenia (region w którym znajdowała się fabryka) oraz Citroën. Pierwszym, a jednocześnie jednym z najpopularniejszych modeli rumuńskiej marki był Club. Auto ujrzało światło dzienne w 1981 roku, a ostatni egzemplarz zjechał z taśmy produkcyjnej 15 lat później. Niestety jakość wykonania rumuńskich aut nie była najwyższa, jednak niska cena zachęcała do zakupu. Oltcit Club był w Europie zachodniej znany jako Citroën Axel.
W 1991 roku, Citroën wycofał się ze spółki, a nazwę przedsiębiorstwa zmieniono na „Automobile Craiova S.A., natomiast auta nosiły nazwę „Oltena”. 3 lata później rumuńska marka rozpoczęła współpracę z Daewoo, produkując auta na ich licencji (m.in. Nubirę oraz Matiza). Wtedy też po raz kolejny, nazwa firmy została zmieniona na Rodae Automobile (Rodae pochodziło od Romanian Daewoo). Już w 1997 roku 3. raz zmieniono nazwę na „Daewoo Automobile Romania”.
W 2008 roku fabryka w Krajowej została przejęta przed koncern Forda, który rozpoczął w niej produkcję modelu Transit Connect, a 4 lata później – B-Maxa.