Logo

Youngtimery z czasów PRL-u - klasyki idealne na początek

Robert Rybicki
Robert Rybicki
  • W socjalizmie to nie klient decydował o sukcesie – brał to, co dostał
  • Dlaczego kraje socjalistyczne nie opracowały wspólnie jednego samochodu?
  • Zwyczajne, codzienne samochody z bloku wschodniego potrafią urzekać, choć nie w każdym przypadku są to pożądane auta
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Jaki popularny samochód najlepiej pokazuje przepaść dzielącą motoryzację Wschodu i Zachodu? Otóż nie jest to Golf. Ani też Garbus. Naszym zdaniem tym autem jest Łada. W krajach bloku wschodniego "Żiguli" było autem marzeń: prowadziło się je lepiej i było solidniej wykonane niż Wartburg. Teoretycznie osiągalne, ale jednak nie tak mroczne, jak Wołga czy Moskwicz.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu