Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
Ogłoszenia
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Fiat 126p

Fiat 126p

Takie kwoty rekompensat za książeczki PKO już tylko przez miesiąc
Aktualności

Takie kwoty rekompensat za książeczki PKO już tylko przez miesiąc

Używany droższy od nowego? Tak było w PRL. Opowiem ci, jak się wtedy handlowało samochodami z drugiej ręki
Wiadomości

Używany droższy od nowego? Tak było w PRL. Opowiem ci, jak się wtedy handlowało samochodami z drugiej ręki

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Maluchy wróciły na linię montażową w fabryce w Tychach
Aktualności

Maluchy wróciły na linię montażową w fabryce w Tychach

Popularne w PRL Maluchy ponownie wyruszyły w trasę w ramach akcji charytatywnej dla dzieci poszkodowanych w wypadkach samochodowych. Małe Fiaty z Warszawy aż do Monte Cassino prowadzą znani polscy kierowcy, których również można nazwać legendami. Pierwszy przystanek miał miejsce w wyjątkowym miejscu dla tego modelu, czyli w Tychach.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Sobiesław Zasada na czele wyprawy "Maluchami" do Monte Cassino
Aktualności

Sobiesław Zasada na czele wyprawy "Maluchami" do Monte Cassino

W środę z Krakowa wyruszyła wyprawa zabytkowych fiatów 126p, popularnie zwanych "Maluchami". Na czele ekspedycji stoi 94-letni były rajdowiec i przedsiębiorca Sobiesław Zasada. Celem podróży jest Włochy, a dokładniej Monte Cassino, miejsce historycznej bitwy, której 80. rocznica przypada w tym roku.

Kwoty rekompensat za książeczki przedpłat ustalone na ponad 18,6 tys. zł
Aktualności

Kwoty rekompensat za książeczki przedpłat ustalone na ponad 18,6 tys. zł

Do końca czerwca szczęśliwi znalazcy książeczek przedpłat mogą otrzymać rekompensatę w wysokości co najmniej 18,6 tys. zł. Są jednak i tacy, którzy otrzymają zwrot w wysokości ponad 26 tys. zł. Komu należą się pieniądze i tak właściwie za co?

10 aut, na których da się zarobić. Trzy są ryzykowne, ale póki co tanie
Youngtimer

10 aut, na których da się zarobić. Trzy są ryzykowne, ale póki co tanie

W samochody można inwestować jak na dynamicznym rynku akcji lub spokojniejszym rynku obligacji skarbowych. Wszystko zależy od indywidualnych preferencji. W naszym zestawieniu skupiliśmy się na inwestycjach potencjalnie pewnych oraz takich, które wiążą się z większym ryzykiem.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Czy odróżnisz model seryjny od prototypu z PRL?
Aktualności

Czy odróżnisz model seryjny od prototypu z PRL?

Motoryzacja PRL-u pełna jest efektownych, ale niewdrożonych prototypów. Czy potrafisz wskazać, który samochód był tylko studium, a który produkowano seryjnie?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Włoski stylista Fiatów 126 el i Seicento o kulisach powstawania tych aut
Aktualności

Włoski stylista Fiatów 126 el i Seicento o kulisach powstawania tych aut

Dotarliśmy do stylisty dwóch szalenie ważnych Fiatów produkowanych w Polsce: 126 el i Seicento. To Włoch Luciano Bove, który opowiedział nam kilka zaskakujących historii…

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Lubisz motoryzację z czasów PRL-u? Sprawdź, co o niej wiesz
Aktualności

Lubisz motoryzację z czasów PRL-u? Sprawdź, co o niej wiesz

Najwyraźniej jesteśmy bardzo sentymentalnym narodem – na polskim rynku klasyków dobrze zachowane Duże Fiaty, Maluchy czy Polonezy bywają wyceniane wyżej niż auta renomowanych, zachodnich marek z tych samych lat. W latach 80. każdy właściciel Fiata 125p czy Malucha bez wahania zamieniłby go na Volkswagena Golfa, czy Mercedesa W124 – teraz nie brakuje chętnych na wymiany w drugą stronę. Postanowiliśmy więc sprawdzić, co jeszcze pamiętacie o autach, które trafiały na polskie drogi przed 1989 r.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
To Fiat 126, ale nie ten polski. Ma odsuwane drzwi
Youngtimer

To Fiat 126, ale nie ten polski. Ma odsuwane drzwi

Fiat 126 dla Polaków to przede wszystkim nieduży samochód, który przyczynił się do zmotoryzowania naszego kraju. Jednak ten pojazd powstawał nie tylko w Polsce, a poza tym stał się bazą dla ciekawych konceptów. Jednym z nich był opracowany w latach 70. Fiat 126 Michelotti z odsuwanymi drzwiami.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Osiem kultowych klasyków, które nie są warte swojej ceny. Czy tyle byście za nie zapłacili?
Youngtimer

Osiem kultowych klasyków, które nie są warte swojej ceny. Czy tyle byście za nie zapłacili?

Ten tytuł to prowokacja! Samochód jest wart tyle, ile ktoś jest gotów za niego zapłacić – to oczywiste. Tyle tylko, że ceny niektórych aut uchodzących za kultowe osiągnęły poziom totalnego oderwania od tego, co rzeczywiście one w zamian oferują – z wyjątkiem... sentymentu, który dla wielu nabywców wart jest majątek.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Motoryzacja w przełomowych latach 80.
Youngtimer

Motoryzacja w przełomowych latach 80.

Koniec lat 80. dwudziestego wieku to czas przemian ustrojowych. W tym burzliwym okresie pojawiały się i odchodziły kolejne modele samochodów.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Gdzie tu sens? Najbardziej nielogiczne nazwy samochodów
Aktualności

Gdzie tu sens? Najbardziej nielogiczne nazwy samochodów

Nazwa auta ma nie tylko dobrze brzmieć, łatwo zapadać w pamięć i nie budzić niewybrednych skojarzeń, ale jeszcze coś mówić o noszącym ją samochodzie. W tych dziewięciu przypadkach mówi niewiele, a nawet wprowadza w błąd. Dlaczego?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Fiat 126 EL - wychodzi z cienia na dobre
Youngtimer

Fiat 126 EL - wychodzi z cienia na dobre

W latach 90. mówiono z przekąsem, że Fiat 126 el to bardzo ekologiczne auto, bo samo ulega szybkiej biodegradacji. Mały Fiat nigdy nie był specjalnie odporny na korozję, ale wersja el rdzewiała na potęgę. Auto ze zdjęć ma zaledwie 11 tys. km przebiegu i całe życie było garażowane.

Youngtimery z czasów PRL-u - klasyki idealne na początek
Youngtimer

Youngtimery z czasów PRL-u - klasyki idealne na początek

O tych samochodach marzyli mieszkańcy krajów bloku wschodniego. Jak dziś wypadają w roli klasyków?

Symbol PRL-u: czy Polski Fiat 126p różnił się od włoskiego 126? Był gorszy?
Oldtimer

Symbol PRL-u: czy Polski Fiat 126p różnił się od włoskiego 126? Był gorszy?

Przez siedem lat Malucha produkowano jednocześnie w Italii i na licencji w Polsce. Czy "licencyjny" oznaczał "gorszy"? Czy Polskiego Fiata 126p w ogóle z zewnątrz da się odróżnić od włoskiego 126?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Ministerstwo oddaje tysiące złotych za Fiaty 126p i 125p
Aktualności

Ministerstwo oddaje tysiące złotych za Fiaty 126p i 125p

Nie wszyscy o tym wiedzą, ale osoby, które dokonały przedpłaty na Fiata 126p czy 125p (FSO 1500), nadal mogą ubiegać się o rekompensatę. Nie ma daty granicznej na dochodzenie swoich praw, a kwoty co roku są waloryzowane. Dziś można dostać prawie 25 tys. zł.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
"Zielona Bestia da radę". Podróżnik Arkady Fiedler rusza maluchem, by pokonać Amerykę Południową
Aktualności

"Zielona Bestia da radę". Podróżnik Arkady Fiedler rusza maluchem, by pokonać Amerykę Południową

Arkady Fiedler rusza w nową trasę "Zieloną Bestią". Podróżnik przejedzie maluchem Amerykę Południową. Wnuk słynnego pisarza wykorzysta auto, którym pokonał już odległe rejony w Azji i Afryce.

Fiat 126p — to już 47 lat od rozpoczęcia produkcji popularnego Malucha w fabryce w Tychach
Aktualności

Fiat 126p — to już 47 lat od rozpoczęcia produkcji popularnego Malucha w fabryce w Tychach

Równo 47 lat temu z taśmy w Fabryce Samochodów Małolitrażowych w Tychach zjechał pierwszy Fiat 126p. Już wtedy od ponad dwóch lat popularny Maluch był również produkowany w Bielsku-Białej. Przez dwie dekady Fiat 126p cieszył się mianem najpopularniejszego samochodu w Polsce.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Sobiesław Zasada dojechał maluchem do Turynu w cztery dni
Aktualności

Sobiesław Zasada dojechał maluchem do Turynu w cztery dni

Pełnym sukcesem zakończył się rajd dwunastu Fiatów 126p, które 9 lipca br. wyruszyły z Bielska-Białej do Turynu. W wydarzeniu, które zorganizowano, by uczcić 50. rocznicę rozpoczęcia produkcji tego modelu, udział wziął także słynny polski kierowca rajdowy, 92-letni Sobiesław Zasada, któremu towarzyszył pilot, 95-letni Longin Bielak.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Zmotoryzował Włochy, dał bazę Maluchowi. Fiat 500 skończył 65 lat
Oldtimer

Zmotoryzował Włochy, dał bazę Maluchowi. Fiat 500 skończył 65 lat

Miał 297 cm długości, 13 KM i został najważniejszym samochodem w historii Włoch. Pokazany w lipcu 1957 r. Fiat 500 przekazał platformę najważniejszemu modelowi w historii PRL, czyli Polskiemu Fiatowi 126p. A potem wrócił w nowej formie w 2007 r., odnosząc kolejne sukcesy.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Tak jeździło się Fiatem 126p. Latająca klapa, rozruch na pych i inne "atrakcje"
Aktualności

Tak jeździło się Fiatem 126p. Latająca klapa, rozruch na pych i inne "atrakcje"

6 czerwca 1973 r. z taśm fabryki w Bielsku-Białej zjechały pierwsze egzemplarze Fiata 126p. To był początek "malucha" w Polsce. Przez ponad dwie dekady te niewielkie auta królowały na polskich szosach, stając się legendą motoryzacji i miłym wspomnieniem ich byłych posiadaczy. Przygody z Fiatami 126p wspominane są do dziś.

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.