REKLAMA
Auto Świat Klasyki Youngtimer Najładniejsze samochody z okresu PRL-u

Najładniejsze samochody z okresu PRL-u

Dla jednych obiekty żartów, dla innych piękne samochody. Jedno jest natomiast pewne – samochody z czasów PRL-u produkowane w krajach socjalistycznych zawsze były pożądanym obiektem. To nic, że awaryjne i topornie wykonane – ważne, że w ogóle były. Dziś znowu są cenione, ale już jako klasyki. A czy są ładne? To oczywiście rzecz gustu.

Warszawa M20
Zobacz galerię (24)
Auto Świat
Warszawa M20

Klasyki rodem z czasów PRL-u przeżywają dzisiaj drugą młodość. Co z tego, że pod względem technicznym ustępują samochodom zachodnim, które były produkowane w tym samym czasie. Wiele z nich wybieranych jest przez sentyment (bo taki miał tata, dziadek lub wujek), czy z racji łatwiej dostępności części lub niższej ceny zakupu w porównaniu z autami francuskimi, włoskimi, japońskimi czy z zachodnich Niemiec.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Są jednak i tacy fani socjalistycznej motoryzacji, dla których wiele z tych pojazdów ma wartość z racji atrakcyjnej stylistyki nadwozia. Dla nich nie ma nic piękniejszego niż wyoblona karoseria Syreny, GAZ-a 21 Wołgi czy Wartburga 311 lub Skody Octavii. Inni dostrzegają piękno w kanciastym nadwoziu Dużego Fiata czy Malucha, a jeszcze inni nietypowe rozwiązania, jak wloty powietrza w Zaporożcu.

W galerii przedstawiamy niektóre samochody produkowane w krajach socjalistycznych, które mogą zasługiwać na miano tych pięknych.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji