- Samochód nosi nazwę AeroFiat
- Jest dziełem francuskiego artysty, który swego czasu był designerem Renault
- Auto jest aż o prawie 40 cm szersze od pierwowzoru
Fiat 126 największą rozpoznawalnością cieszy się w Polsce. To właśnie Maluch był pierwszym autem w historii naszego kraju w miarę dostępnym dla zwykłego obywatela. Przez lata ten niewielki samochodzik został również jednym z najbardziej ulubionych obiektów modyfikacji, tuningu i przeróbek — w tym wyjątkowo szalonych. Ale to, co zrobił z Fiatem 126 francuski artysta, zwyczajnie, jak to się mówi, "wychodzi poza skalę".
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoPrzeczytaj także: Z Lexusa właśnie zniknęło coś, czym marka się chlubiła od samego początku. Poznałem powód
Fiat 126 z napędem odrzutowym?
Twórcą najbardziej osobliwej przeróbki Fiata 126 w historii jest francuski artysta Alain Bublex, który w swoim czasie był designerem Renault. W ramach własnej wystawy o wymownej nazwie Extra&Ordinaire (w wolnym tłumaczeniu: Nad&Zwyczajny) przygotował projekt AeroFiat.
Przeczytaj także: Ten typ samochodu Polacy pokochali bez reszty. Niezwykła sytuacja w Top 10
Do standardowego Fiata 126 Bublex dodał białe pokrywy przednich i tylnych kół, przy czym te drugie zakrywają również tylne boczne szyby. Największa niespodzianka czeka jednak z tyłu. Znalazła się tam bowiem "dobudówka" kryjąca pięć wiatraków: dwa większe i trzy mniejsze. Wygląda to jak napęd odrzutowy, ale najprawdopodobniej jest atrapą. Proszę tylko spojrzeć na zdjęcia zamieszczone na instagramowym profilu autofdate:
Zbudowany w 1999 r. AeroFiat to awangardowa instalacja artystyczna, która ani nie lata, ani prawdopodobnie również nie jeździ. Po przeróbkach samochód mierzy 311 cm długości, 177 cm szerokości i 135 cm wysokości. Zakładając — jak wynika ze zdjęć — że bazuje na Fiacie 126p FL (debiut w 1985 r.), to w porównaniu z pierwowzorem ma taką samą długość, ale jest aż o 39,3 cm szerszy i o jedynie 1,5 cm wyższy.