Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
Ogłoszenia
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat FSM 126p

FSM 126p

10 prostych pytań o auta PRL. Tylko się nie chwal wynikiem, jeśli masz poniżej 8/10 [QUIZ]
Aktualności

10 prostych pytań o auta PRL. Tylko się nie chwal wynikiem, jeśli masz poniżej 8/10 [QUIZ]

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Trudny quiz o autach PRL. Wskażesz, który nonsens był prawdą? 5/9 jedynie dla mistrzów
Aktualności

Trudny quiz o autach PRL. Wskażesz, który nonsens był prawdą? 5/9 jedynie dla mistrzów

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Najbardziej absurdalne przepisy w historii aut. Limit do 3 km na godz., przed pojazdem musiał iść człowiek z flagą
Aktualności

Najbardziej absurdalne przepisy w historii aut. Limit do 3 km na godz., przed pojazdem musiał iść człowiek z flagą

Przepisy powinny ułatwiać i porządkować życie, ale te wyłącznie je utrudniały i gmatwały, a jeden doprowadził wręcz do załamania motoryzacji w kraju, który wówczas był jej światowym liderem. Niedorzecznych paragrafów nie brakowało też w PRL — dziś aż trudno uwierzyć w ich surrealizm. Bo żeby prosić władze o zgodę na kupno samochodu na cele prywatne i potem czekać na odpowiedź kilkadziesiąt miesięcy? A to przecież dopiero początek...

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Arcytrudny quiz o autach PRL po upadku PRL. Powyżej 5/10 uznamy cię za eksperta
Aktualności

Arcytrudny quiz o autach PRL po upadku PRL. Powyżej 5/10 uznamy cię za eksperta

Motoryzacja PRL wcale się nie skończyła wraz z PRL. Po 31 grudnia 1989 r. wciąż produkowano samochody, które lata świetności przeżywały w tamtym ustroju. FSO i FSM systematycznie je udoskonalały, jednocześnie zawierając nowe sojusze. Niby to zupełnie niedawno, ale może się okazać, że w gruncie rzeczy niewiele wiesz o polskiej motoryzacji z tamtych lat. Sprawdźmy. A jeśli odpowiesz poprawnie na co najmniej połowę pytań, śmiało możesz się uważać za eksperta w tej dziedzinie. I uwaga: zdjęcie ilustrujące pytanie nie sugeruje poprawnej odpowiedzi. Choć czasem może...

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Jeśli w tym quizie o autach PRL przebijesz 6/10, to jesteś prawdziwym znawcą. Wskaż, co jest "naj"
Aktualności

Jeśli w tym quizie o autach PRL przebijesz 6/10, to jesteś prawdziwym znawcą. Wskaż, co jest "naj"

Wydawałoby się, że nie może być bardziej znajomego tematu w motoryzacji jak samochody PRL. Ci, którzy się przy nich nie wychowali, byli świadkami renesansu zainteresowania youngtimerami i klasykami z FSO i FSM. Ten quiz pokaże, czy jesteś prawdziwym znawcą tych aut, czy twoja wiedza jest jednak powierzchowna. Twoim zadaniem będzie wskazanie modelu, który jest bardziej "naj" od innych w danym pytaniu. A, i uważaj na zdjęcia przy pytaniach: mają charakter ilustracyjny i wcale nie sugerują poprawnej odpowiedzi. Choć czasem mogą...

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Quiz o samochodowych realiach PRL. To był czas takich absurdów, że masz nikłe szanse na 5/10
Aktualności

Quiz o samochodowych realiach PRL. To był czas takich absurdów, że masz nikłe szanse na 5/10

Dziś wielu z nostalgią patrzy na samochody PRL — Polonezy, duże i małe Fiaty, Syreny oraz Warszawy — ale uwierz mi: nie chciałbyś wtedy ani kupować, ani eksploatować, ani nawet tankować pojazdu. Ówczesna rzeczywistość była naszpikowana tyloma absurdami, że dziś ciężko w nie uwierzyć. Dlatego ten quiz o życiu kierowcy w PRL jest taki trudny: rozsądek będzie ci podsuwał odpowiedzi, które przeważnie okażą się błędne.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Masz dosyć łatwych quizów o autach PRL? W tym możesz się poddać już na trzecim pytaniu
Aktualności

Masz dosyć łatwych quizów o autach PRL? W tym możesz się poddać już na trzecim pytaniu

Nie boisz się porażki? Masz odwagę spróbować swoich sił w megatrudnym, hiperpodchwytliwym quizie o samochodach PRL? Ostrzegamy: pobieżna znajomość tematu nie wystarczy nawet na wynik 2/10. Zaczynamy?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Hipertrudny i podstępny quiz o samochodach PRL. Raczej nie uzyskasz więcej niż 5/11
Wiadomości

Hipertrudny i podstępny quiz o samochodach PRL. Raczej nie uzyskasz więcej niż 5/11

Tak ciężko jeszcze nie było. Ten quiz o motoryzacji PRL nie dość, że składa się wyłącznie z najtrudniejszych pytań, to jeszcze są one wyjątkowo podchwytliwe. Zanim udzielisz odpowiedzi, przeczytaj pytanie dwa razy. Albo i trzy.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Osiem rekordów motoryzacji PRL. Najmocniejsze, najdroższe, najdłuższe, najrzadsze i nie tylko
Klasyki

Osiem rekordów motoryzacji PRL. Najmocniejsze, najdroższe, najdłuższe, najrzadsze i nie tylko

Najdroższy samochód produkowany w PRL kosztował równowartość prawie 200 średnich pensji, Polski Fiat 126p wcale nie był najkrótszym autem wytwarzanym w socjalistycznej Polsce, a legendarny FSO Polonez Coupe najrzadszym. Oto osiem rekordów motoryzacji minionej epoki, czyli "najki" z PRL.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Skąd Polski Fiat 126p w samym sercu koncernu Volkswagena? Miły gest Niemców
Aktualności

Skąd Polski Fiat 126p w samym sercu koncernu Volkswagena? Miły gest Niemców

Autostadt to wielki kompleks w niemieckim Wolfsburgu, będący wizytówką, mającego tam siedzibę koncernu Volkswagen. Kluczową częścią Autostadt jest z kolei muzeum Zeithaus, gromadzące największe samochodowe perły, w tym klasyczne Bugatti, Lamborghini, Bentleye i Cadillaki. Obecnie przed muzeum na honorowym miejscu w gablocie stoi... Maluch. Co tam robi Polski Fiat 126p?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Maluch jak z fabryki. Kosztował krocie, ale co za stan! "To absolutny rarytas"
Aktualności

Maluch jak z fabryki. Kosztował krocie, ale co za stan! "To absolutny rarytas"

Ma 33 lata i od momentu opuszczenia Fabryki Samochodów Małolitrażowych (FSM) w Bielsku-Białej przejechał zaledwie 400 km. Teraz, w 50. rocznicę rozpoczęcia produkcji tego modelu, powrócił do Bielska-Białej i stanął w holu Bielskiego Centrum Kultury im. Marii Koterbskiej.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Czy da się kupić youngtimera za 10 tys. zł? Przyglądamy się rynkowym ofertom
Youngtimer

Czy da się kupić youngtimera za 10 tys. zł? Przyglądamy się rynkowym ofertom

Podobają Ci się youngtimery, ale martwisz się o to, że na żaden z tego typu pojazdów Cię nie stać? Mamy dla Ciebie kilka propozycji klasycznych aut, którymi przejdziesz selekcję na większości spotów youngtimerów. Wszystkie są dostępne za naprawdę rozsądne pieniądze.

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.