Rozpocznij quiz
Po upadku PRL tę wersję FSO Poloneza produkowano:
Poprawna odpowiedź: ok. półtora roku
Chodzi o FSO Poloneza MR89. Samochód przedstawiono w kwietniu 1988 r., na rynek trafił w 1989 r., PRL się skończył 31 grudnia 1989 r., a 31 lipca 1991 r. zaczęto wytwarzać następcę, czyli FSO Poloneza Caro
Po upadku PRL spadło zainteresowanie modelami z FSO. O ile produkcja tej fabryki w 1991 r. była mniejsza niż w 1988 r.?
Poprawna odpowiedź: prawie 2,5 raza
W 1988 r. w FSO wyprodukowano 110 tys. 268 samochodów, a w 1991 r. tylko 44801 sztuk
Czy "duży Fiat" doczekał upadku PRL i był produkowany także w III RP?
Poprawna odpowiedź: tak
Produkcja "dużego Fiata" zakończyła się 29 czerwca 1991 r., a więc już w czasach III RP. Tyle że wówczas samochód nazywał się FSO 1500 (nazwę Polski Fiat 125p porzucono z końcem 1982 r.)
Z kolei produkcja Żuka doczekała:
Poprawna odpowiedź: 1998 r.
Najmocniejsza seryjna szosowa wersja FSO Poloneza produkowana po upadku PRL rozwijała:
Poprawna odpowiedź: 105 KM
Chodzi o wersję z silnikiem kupowanym od Forda. Odmiana z jednostką o pojemności 1991 cm sześc. zadebiutowała - nomen omen - w 1991 r.
Która włoska firma stylistyczna przygotowała ten pakiet dla Poloneza?
Poprawna odpowiedź: Orciari
Ta wersja Poloneza pojawiła się w 1993 r.
Produkcja którego z modeli zakończyła się w Polsce najpóźniej?
Poprawna odpowiedź: Poloneza
Z nazwy Polski Fiat 126p zrezygnowano w 1993 r., Fiata Cinquecento produkowano do 1998 r., Fiata 126 elx do 22 września 2000 r., a wytwarzanie osobowej wersji Poloneza zakończono w 2002 r.
W którym roku wyprodukowano najwięcej osobowych Polonezów?
Poprawna odpowiedź: w 1994 r., czyli dopiero po upadku PRL
Rekordowym rokiem Poloneza był 1994 r., kiedy powstało 98877 sztuk osobowej wersji tego modelu. Z tego, co wiem, w 1995 r. nie było plotki, która tak bardzo zwiększyłaby zainteresowanie Polonezem
Kiedy w "małym Fiacie" zaczęto fabrycznie instalować zagłówki tylnych siedzeń?
Poprawna odpowiedź: w 1998 r.
Ile lat po upadku PRL w FSO na Żeraniu produkowano samochody?
Poprawna odpowiedź: 22 lata
PRL skończył się w 1989 r., a w FSO na Żeraniu ostatni samochód wyprodukowano 23 lutego 2011 r.