FSO 1500 to samochód osobowy produkowany przez polską markę, który występował także pod nazwą 125p. Auto pojawiło się co prawda już w 1967 roku, jednak wtedy występowało jako Fiat 125p produkowany na licencji. Początkowo zakładano iż pojazd będzie montowany do 1982 roku, a następnie jego rolę przejmie „nowszy” Polonez.
Niestety tak się nie stało, a dodatkowo całość komplikowała ówczesna sytuacja polityczna. Na początku 1983 roku wygasła licencja i FSO musiało pozbyć się z błotników plakietek „Licencja Fiat” oraz zmienić logo na grillu na FSO. Poza tym, kiepska kondycja gospodarki i brakujące surowce przyczyniły się do niskiej jakości montażu i kiepskiej trwałości powstałych aut.
W końcu zdecydowano się zubożyć wyposażenie FSO 1500 usuwając listwy drzwiowe, zapalniczkę oraz oświetlenie bagażnika i schowka. Następnie dodano na przednich błotnikach lampy kierunkowskazów. W kolejnych latach wprowadzano silniki od Poloneza, 5-biegowe skrzynie biegów oraz nowe wzory tapicerek i okrągłe zegary zstępujące popularne „termometry”. Do napędu FSO 1500 służyły benzyniaki o pojemności 1.3, 1.5 oraz 1.6, które generowały kolejno 65, 75 lub 82 i 77 KM. Moc kierowana była na tylną oś za pośrednictwem 4- lub 5-biegowej skrzyni manualnej.
Produkcję FSO 1500 zakończono ostatecznie w 1991 roku.