Rozpocznij quiz
Pierwsze pytanie jest najprostsze z możliwych. Polski Fiat 126p był:
Poprawna odpowiedź: autem produkowanym na licencji
Oczywiście, licencję na produkcję tego samochodu kupiono od koncernu Fiata
Ten samochód miał długość:
Poprawna odpowiedź: 466,5 cm
Chodzi oczywiście o FSO Warszawę M20
W jakich wersjach nadwozia seryjnie produkowano osobową odmianę FSO Poloneza?
Poprawna odpowiedź: 5-drzwiowy liftback, 3-drzwiowy liftback, sedan, coupe i kombi
5-drzwiowy liftback zadebiutował w 1978 r., 3-drzwiowy liftback w 1979 r., coupe w 1981 r., sedan dołączył w 1996 r., a kombi - dopiero w 1999 r. Był też 7-drzwiowy liftback, ale powstał w liczbie zaledwie dwóch sztuk, nie ma więc mowy o seryjnej produkcji
Jaką pojemność miał największy silnik w osobowej gamie Polskiego Fiata 126p?
Poprawna odpowiedź: 703 cm sześc.
Jednostka miała dwa cylindry i rozwijała 25 KM
Wskaż prawdziwe zdanie. W 1985 r.:
Poprawna odpowiedź: Polskiego Fiata 126p wytwarzano zarówno w Tychach, jak i w Bielsku-Białej
Syrenę 105 produkowano do 1983 r., a BIS-a pokazano dopiero w 1987 r.
Pierwszy samochód osobowy wytwarzany seryjnie w PRL to:
Poprawna odpowiedź: FSO Warszawa
Produkcja FSO Warszawy ruszyła w 1951 r., Syreny i Mikrusa w 1957 r., a Pionier był prototypem z 1954 r.
PRL upadło pod koniec 1989 r. Jakie samochody osobowe produkowano wówczas seryjnie w Polsce?
Poprawna odpowiedź: Polskiego Fiata 126p, FSO 125p i FSO Poloneza
Produkcja Cinquecento zaczęła się w 1991 r., a Uno w 1994 r.
Jaki samochód produkowano w Bielsku-Białej, zanim zaczęto wytwarzać tam Polskiego Fiata 126p
Poprawna odpowiedź: Syrenę
W latach 1971-1983 w Bielsku-Białej powstawały Syreny
Na koniec dwa najtrudniejsze pytania. Którego z FSO Polonezów przezywano "akwarium"?
Poprawna odpowiedź: MR'87
Ta modernizacja przyniosła m.in. dodatkowe (trzecie) boczne szyby tuż przed tylnym słupkiem
Który z tych samochodów nigdy nie powstał, nawet w wersji eksperymentalnej?
Poprawna odpowiedź: 4-drzwiowy Mikrus
O ile elektryczne 125p i hydropneumatyczny Polonez były unikatami, o tyle Warszawa w wersji drezyna powstawała w latach 1956-1973