Rozpocznij quiz
Niech cię nie zwiedzie pierwsze pytanie: będzie łatwe. Ten samochód nazywa się:
Poprawna odpowiedź: Wars
To oczywiście Wars, czyli prototyp FSO przedstawiony w styczniu 1986 r.
W 1983 r. zadebiutował FSO Polonez w wersji C. Czym się wyróżniał?
Poprawna odpowiedź: Była najbardziej ubogą wersją Poloneza: m.in. bez kołpaków, tylnej wycieraczki i wygłuszenia przedziału silnikowego
FSO Polonez C nie miał też m.in. wykładziny bagażnika, bocznych listew i obrotomierza.
Część egzemplarzy Polskiego Fiata 125p Lux miała reflektory z:
Poprawna odpowiedź: Wartburga 353
Samochód przedstawiono w 1980 r. Z Poloneza dostał przednie fotele. Wersję Lux wyposażono również m.in. w ogrzewanie tylnej szyby i radioodbiornik Skald.
Produkcję Polskiego Fiata 125p zakończono w:
Poprawna odpowiedź: 1982 r.
Od stycznia 1983 r. to już nie był Polski Fiat 125p, ale FSO 125p (ewentualnie FSO 1300 lub FSO 1500). Produkcję FSO 125p zakończono 29 czerwca 1991 r.
Jakie licencyjne samochody montowała FSO w latach 80.?
Poprawna odpowiedź: Fiata Ritmo, Polskie Fiaty 127p, 131p i 132p oraz Zastavę
Montaż Polskich Fiatów 127p, 131p i 132p oraz Fiata Ritmo zakończono w FSO w 1981 r., a Zastavy - w 1983 r. Fiata Argentę montowano w latach 1985-1986.
Czy w latach 80. produkowano jeszcze w PRL Syrenę?
Poprawna odpowiedź: Tak, ale wyłącznie w FSM
Syrenę wytwarzano w FSO do 1972 r. W FSM ten samochód powstawał w latach 1971-1983.
Który z samochodów PRL z lat 80. miał na kadłubie silnika logo Lancii?
Poprawna odpowiedź: Polski Fiat 126p Bis
Do Bisa trafił nowy silnik o pojemności 704 cm sześc. i mocy 25 KM.
Ile razy w latach 80. roczna produkcja samochodów w FSO przekroczyła liczbę 100 tys. sztuk?
Poprawna odpowiedź: Trzy razy
W latach 1981-1990 doszło do tego trzy razy: w 1986, 1987 i 1988 r.
Pod koniec 1988 r. parafowano umowę na licencyjną produkcję w FSO:
Poprawna odpowiedź: Fiata Uno
Umowę parafowano 1 grudnia 1988 r., ale jeszcze tego samego dnia polska strona ją anulowała.