Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Alfa Romeo

Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulietta czy Audi A3? Który model będzie lepszym wyborem?
Co warto kupić

Alfa Romeo Giulietta czy Audi A3? Który model będzie lepszym wyborem?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Materiał promocyjny
Jechałem w Le Mans. Poczułem się jak podczas prawdziwego wyścigu rozgrywanego na Circuit de la Sarthe
Aktualności

Jechałem w Le Mans. Poczułem się jak podczas prawdziwego wyścigu rozgrywanego na Circuit de la Sarthe

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Czy SUV z dieslem ma jeszcze sens?
Testy nowych samochodów

Czy SUV z dieslem ma jeszcze sens?

Rozsądny silnik diesla, czyli jaki? Nie za duży, 4-cylindrowy, ale mocny i oszczędny. BMW X3 po liftingu porównujemy z Audi Q5 i Alfa Romeo Stelvio – wszystkie z wyposażeniem z wyższej półki.

Materiał promocyjny
Nowe Alfy Romeo na stulecie Quadrifoglio. Przetestowałem Giulię i Stelvio o mocy 520 KM
Testy nowych samochodów

Nowe Alfy Romeo na stulecie Quadrifoglio. Przetestowałem Giulię i Stelvio o mocy 520 KM

Na początku 2023 r. zadebiutowały Alfy Romeo Giulia i Stelvio po liftingu. Teraz do gamy tych modeli dołączyły zmodernizowane sportowe odmiany Quadrifoglio. W obu pojazdach zmieniono nieco technikę oraz wygląd. Miałem już okazję jeździć tymi autami zarówno na publicznych drogach, jak i na torze.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Czy włoskie auta zawsze są ryzykowne?
Co warto kupić

Czy włoskie auta zawsze są ryzykowne?

Łamania stereotypów ciąg dalszy – po tym, jak wybraliśmy dla Was kilka modeli francuskich, które są godne polecenia, przyszedł czas na samochody włoskie.

W latach 60. marzył o nich każdy, ale mogli mieć nieliczni. Czym zachwycają do dziś coupé Alfy Romeo, BMW, Mercedesa i Fiata?
Oldtimer

W latach 60. marzył o nich każdy, ale mogli mieć nieliczni. Czym zachwycają do dziś coupé Alfy Romeo, BMW, Mercedesa i Fiata?

W swoim złotym okresie auta z nadwoziami coupé były wzorcami elegancji i wyższej kultury motoryzacyjnej. Do tego samochody były wtedy tak różnorodne, że trudno jest wyłonić z nich najlepszego kompana letnich wycieczek. Ale mimo wszystkich tych trudności jednak spróbujemy!

W latach 50. XX w. zdobyły status prawdziwych ikon motoryzacji. Poznajcie 20 najpiękniejszych aut tamtego okresu
Oldtimer

W latach 50. XX w. zdobyły status prawdziwych ikon motoryzacji. Poznajcie 20 najpiękniejszych aut tamtego okresu

Lata 50. XX w. to najciekawszy i najpiękniejszy okres w dziejach motoryzacji. Powstawały wtedy modele do dziś uznawane za stylistyczne perełki, cenione przez kolekcjonerów, będące ozdobą każdej aukcji, zlotu czy konkursu elegancji.

Najdziwniejsze samochody w historii. Od napędu atomowego po rakietowy
Aktualności

Najdziwniejsze samochody w historii. Od napędu atomowego po rakietowy

Auto z reaktorem atomowym, Renault Espace z silnikiem bolidu Formuły 1, minivan Alfy Romeo sprzed 109 lat, a może Nissan z obracaną kabiną pasażerską dla łatwiejszego parkowania? Oto niesamowite pomysły w historii motoryzacji. Niektóre nawet seryjnie produkowane…

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Alfa Romeo MiTo - nie chcesz przepłacać za MINI ten samochód jest dla Ciebie
Co warto kupić

Alfa Romeo MiTo - nie chcesz przepłacać za MINI ten samochód jest dla Ciebie

Nie chcesz przepłacać za MINI czy A1, bierz Alfę Romeo MiTo. Jest stylowa, dość ciasna, ma słabą widoczność do tyłu, ale – jak na Alfę Romeo – przeważnie okazuje się tania w utrzymaniu.

Małe, ale mocne auto za 20-25 tys. zł. Oto najlepsze propozycje
Co warto kupić

Małe, ale mocne auto za 20-25 tys. zł. Oto najlepsze propozycje

Myślisz: "hot hatch" – mówisz: "Volkswagen Golf GTI" albo "Honda Civic Type R"? Słusznie. Ale tym razem zajrzymy o segment niżej, bo wśród aut miejskich też trafiają się nieźli wariaci. Poza tym można liczyć na niższe ceny zakupu i tańszą eksploatację. Oto nasz Top 10 mocnych aut za 20-25 tys. zł w segmencie aut miejskich.

Przegląd rynku. Pięć aut z potencjałem na klasyka
Co warto kupić

Przegląd rynku. Pięć aut z potencjałem na klasyka

Tym razem na celownik bierzemy auta ze sportową duszą, które nie tylko mają w sobie to coś, lecz także mogą okazać się świetną lokatą kapitału na przyszłość. Oto pięć naszych typów.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Używana Alfa Romeo Giulia - kochaj, albo... zachowaj spokój
Co warto kupić

Używana Alfa Romeo Giulia - kochaj, albo... zachowaj spokój

Nie da się ukryć, że Alfa Romeo Giulia zaliczyła na początku produkcji kilka wpadek. To z kolei sprawiło, że co poniektórzy znów zaczęli powtarzać stare – i średnio śmieszne – żarty o lawetach. Ale po pierwsze, nikt, kto ceni nietuzinkowy styl, tylny napęd i znakomite własności jezdne, nie przejdzie obok tego auta obojętnie. Po drugie – większość usterek szybko wyeliminowano.

Ciekawe auto rodzinne za 20 tys. zł – przegląd rynku
Co warto kupić

Ciekawe auto rodzinne za 20 tys. zł – przegląd rynku

Z rynku dochodzą sygnały, że auta używane drożeją. Postanowiliśmy więc sprawdzić, w co najlepiej ulokować 20 tys. zł, żeby jeździć klasą średnią. Aut rodzinnych nie brakuje, jednak dobre rzeczywiście się cenią!

Używana Alfa Romeo Giulietta - lepsza niż wszyscy myślą
Co warto kupić

Używana Alfa Romeo Giulietta - lepsza niż wszyscy myślą

Alfa Romeo Giulietta to prawdziwa włoska kusicielka. Dynamiczne benzyniaki pasują do atrakcyjnej sylwetki i dobrze dostrojonego podwozia, nie dziwią więc wysokie ceny aut. Samochód nie zmaga się też z poważnymi usterkami. Używana Alfa Romeo Giulietta będzie idealnym wyborem dla osób ceniących styl i dobre osiągi.

Top 10 - oszczędna i szybka limuzyna za 20 tys. zł
Co warto kupić

Top 10 - oszczędna i szybka limuzyna za 20 tys. zł

Jeśli od limuzyny klasy średniej oczekujesz nie tylko dobrych osiągów, lecz także niskiego spalania, to najlepszym wyborem będzie diesel o pojemności ok. 2.0 i mocy 130-150 KM. Którą warto kupić za 20-25 tys. zł?

Weź swoją Alfę na tor. To gratka dla prawdziwych "Alfisti"
Aktualności

Weź swoją Alfę na tor. To gratka dla prawdziwych "Alfisti"

Alfa Romeo świętuje w tym roku aż trzy jubileusze. Z tej okazji każdy właściciel swojej włoskiej maszyny może wybrać się na imprezę pod tytułem "Tribe Days" na torze we Francji.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Zlot miłośników włoskiej motoryzacji Forzaitalia 2023. Przyjechało aż 400 aut
Aktualności

Zlot miłośników włoskiej motoryzacji Forzaitalia 2023. Przyjechało aż 400 aut

Takiej inwazji pałac w Rozalinie pod Warszawą jeszcze nie przeżywał. W niedzielę 28 maja zjechało tu 400 samochodów włoskiej produkcji oraz kilka tysięcy miłośników włoskiej motoryzacji – ich pojazdy zajęły każdy skrawek wolnej przestrzeni wokół pałacu.

Osiem samochodów bez sensu. Czy wszystkie poniosły porażki?
Aktualności

Osiem samochodów bez sensu. Czy wszystkie poniosły porażki?

Samochody są od wzbudzania emocji, ale jeśli spojrzymy na te osiem modeli chłodnym okiem, to dojdziemy do wniosku, że nigdy nie powinny były powstać. Dlaczego? Czemu Volkswagen Phaeton, Honda CR-Z, Volvo XC90 bez V8 i pozostała piątka nie miały sensu? No i jak im poszło na rynku? Czy skończyły marnie?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Klasyczne samochody o mocy 200 KM - kiedyś potrafiły wywoływać emocje. A dziś?
Youngtimer

Klasyczne samochody o mocy 200 KM - kiedyś potrafiły wywoływać emocje. A dziś?

Obecnie wiele klasycznych samochodów reprezentujących 200-konną ligę ma na tyle okazyjne ceny, że ich zakup nie stanowi problemu. Oto dwanaście przykładów samochodów, które kiedyś budziły zachwyt i wywoływały emocje, a dziś mogą być w zasięgu ręki.

9 aut, o które nikt nie prosił...
Oldtimer

9 aut, o które nikt nie prosił...

Producent powinien w zasadzie zastanowić się, do kogo chce skierować swoje auto, ale obowiązku nie ma. Dlatego też towarzyszy nam wrażenie, że niektóre samochody powstają bardziej dla pozaziemskich istot niż dla ludzi.

10 zaskakujących modeli słynnych firm. BMW z 1 cylindrem, wojskowa terenówka Alfy Romeo - motoryzacyjne sensacje
Wiadomości

10 zaskakujących modeli słynnych firm. BMW z 1 cylindrem, wojskowa terenówka Alfy Romeo - motoryzacyjne sensacje

BMW z 12-konnym silnikiem? Skoda droższa od Rolls-Royce’a? 4-cylindrowa Testa Rossa? Oto modele sprzed lat, które kompletnie nie pasują do obecnego wizerunku ich producentów.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
"Zielona" tylko przez kolor. Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio wywołała u mnie nostalgię
Testy nowych samochodów

"Zielona" tylko przez kolor. Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio wywołała u mnie nostalgię

Zieloną wiosnę powitałem za kierownicą zielonej przedstawicielki zagrożonego gatunku. Nie licząc specjalnego lakieru Montreal Green, 510-konna Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio nie miała w sobie jednak nic "zielonego". Przez podwójnie doładowaną, benzynową jednostkę 2.9 V6 jest dziś na cenzurowanym u każdego ekologa. Ale jak tu się oprzeć pokusie i nie zgrzeszyć, wsiadając za jej stery?

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.