- Polska fabryka w Tychach odhacza kolejne kamienie milowe. W styczniu wyprodukowała trzynastomilionowy samochód w historii spółki. W samym 2024 r. na drogi z Tychów wyjechało 224 tys. 017 aut
- W tym roku uruchamiana jest produkcja kolejnych modeli z rodziny Stellantisa z segmentu B
- Wściekle czerwony SUV Alfy Romeo ze zdjęć ma zupełnie nowy hybrydowy napęd Q4. Takiego model Junior jeszcze nie miał
- Znamy już ceny. Dopłata do napędu Q4 to ponad 30 tys. zł
Tyski zakład jest producentem Alfy Romeo Junior, dlatego bardzo ważne jest dla nas jego przyjęcie przez rynki, na których jest sprzedawany. Z satysfakcją mogę powiedzieć, że Junior osiąga imponujące wyniki: w zaledwie kilka miesięcy od debiutu klienci złożyli już ponad 30 000 zamówień na ten model na całym świecie, co jest dowodem ogromnego zaufania do marki. Z kolei dla nas, jako producenta, to jasny sygnał, że jako zakład mamy bardzo wymierny wkład w utrzymanie tego zaufania, dzięki wyśrubowanym parametrom jakościowym, wbudowanym w nasz proces produkcyjny. Mają one istotne znaczenie dla doświadczenia naszych klientów z jazdy Juniorem
- komentuje Janusz Puzoń, dyrektor zakładu Stellantis w Tychach. Polskie zakłady koncernu uruchamiają więc produkcję kolejnego modelu z rodziny. Tym razem to topowa hybrydowa wersja napędowa Alfy Romeo Junior. W Tychach powstają także inne samochody segmentu B, które opracowano na bazie tej samej platformy. To choćby Fiat 600 oraz Jeep Avenger.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoAlfa Romeo Junior Ibrida Q4 ma teraz nowy napęd
Najmniejszą Alfę Romeo można zamówić w wersji hybrydowej lub elektrycznej. Do tej pory po spalinowej stronie mocy dostępna była tylko odmiana Ibrida z jednostką 1.2 136 KM eDCT6 z napędem na przód. Właśnie debiutuje Junior o tej samej mocy, ale z napędem na cztery koła.
Alfa Romeo Junior Q4 jest wyposażona w napęd hybrydowy oparty o technologię 48V, który łączy turbodoładowany silnik 1.2 o mocy 136 KM i dwa silniki elektryczne o mocy 21 kW każdy: jeden umieszczony na przedniej osi, zintegrowany z sześciobiegową dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów, oraz drugi zamontowany na tylnej osi wprawiający w ruch koła samochodu bez fizycznego połączenia między obiema osiami. Konfiguracja ta zapewnia optymalny rozkład momentu obrotowego i doskonałą przyczepność w każdych warunkach jazdy. Tylny silnik jest wyposażony w przekładnię, która zwiększa moment obrotowy do 1900 Nm na tylnych kołach, zapewniając maksymalną przyczepność i stabilność.
Alfa Romeo Junior Q4 przyspiesza od 0 do 100 km na godz. w 9,1 s. Średnie zużycie paliwa to 5,2 l na 100 km wg WLTP.
Małego SUV-a wyposażono w system wyboru trybów jazdy. Dynamic” zapewnia sportowe wrażenia z maksymalną mocą, natomiast tryb „Natural” jest idealny do codziennej jazdy. Tryb „Q4” został zaprojektowany z myślą o warunkach niskiej przyczepności i gwarantuje zawsze maksymalne bezpieczeństwo i kontrolę. Z kolei tryb „Advanced Efficiency” optymalizuje zużycie paliwa i zapewnia płynną jazdę, co pozwala na maksymalizację efektywności energetycznej.
Przeczytaj także: Jeździłem chińską Warszawą. Baic beijing 7 budzi zachwyt, a po chwili irytuje
Ile kosztuje Alfa Romeo Junior z Polski?
Ceny nowej Alfy Romeo Junior są dość rozbieżne i zależą od wersji silnikowej. Przeskok ze zwykłej hybrydy do tej z napędem Q4 kosztuje ponad 30 tys. zł. Tak prezentują się aktualnie wyjściowe ceny:
- Alfa Romeo Junior Ibrida 1.2 136 KM eDCT6 - od 129 tys. 600 zł
- Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 1.2 136 KM eDCT6 e-AWD - od 161 tys. 500 zł
- Alfa Romeo Elettrica 156 KM - od 173 tys. 200 zł
- Alfa Romeo Elettrica Veloce 280 KM - od 215 tys. 200 zł