Auto Świat Wiadomości Aktualności Co z tym Stellantisem? Pokazali liczby z Polski. W końcu jest dużo na zielono

Co z tym Stellantisem? Pokazali liczby z Polski. W końcu jest dużo na zielono

Jako oddany fan Peugeota i sympatyk Jeepa oraz Alfy Romeo z lekką przykrością patrzyłem na to, co się działo wokół Stellantisa. Praktycznie co komunikat, to czytaliśmy o czymś negatywnym. Najnowszy jest jednak inny. Stellantis podsumował swoją sprzedaż na polskim rynku i w końcu ma się, czym pochwalić. Jest dużo zielonego koloru i plusów.

peugeot 3008
Business Insider
peugeot 3008
  • Stellantis odnotował wzrost sprzedaży na polskim rynku w lipcu 2025 r., zwiększając liczbę sprzedanych pojazdów o 26 proc. rok do roku
  • Grupa osiągnęła 8,53 proc. udziału w rynku, a sprzedaż samochodów osobowych wzrosła o 31 proc., z wynikiem 3 674 szt.
  • Marki Citroen, Fiat i Alfa Romeo zanotowały znaczące wzrosty sprzedaży, odpowiednio o 79 proc., 66 proc. i 76 proc.
  • Oczywiście wszystkie trzy startowały z niskich liczb, ale wzrosty i tak imponują. Czyżby Stellantis znalazł w końcu pomysł na siebie?

Bardzo mocną pozycję w Europie, godną lat świetności, utrzymał tak naprawdę tylko Peugeot 208, który cały czas melduje się w ścisłej czołówce sprzedaży. Bardzo często na podium, czasem nawet na pierwszym miejscu. Inne marki i modele superkoncernu tak dobrze sobie nie radziły. Raczej pisaliśmy o spadkach i problemach. Stellantis jednak prowadził ostatnio szeroko zakrojoną ofensywę modelową. Głównie w segmencie B, bo doczekaliśmy się w końcu m.in. nowych Fiatów (Grande Panda i 600), Jeepa Avengera, Alfy Romeo Junior, a także świetnie wycenionych Citroenów C3 i C3 Aircross. Stellantis wziął się także za odświeżenie góry swojej oferty, czego najlepszym przykładem są nowe 3008 i 5008.

Przeczytaj także: To najlepszy SUV za 90 tys., jakiego można kupić. I to z polskiego salonu. Rozgromił rywali

Jak radzi sobie Stellantis w Polsce? Najnowsze dane to bardzo duże wzrosty

Stellantis odnotował znaczące zwiększenie sprzedaży na polskim rynku w lipcu 2025 r. W segmencie samochodów osobowych i dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony liczba sprzedanych pojazdów wzrosła o 26 proc. w porównaniu do analogicznego miesiąca 2024 r. Firma sprzedała 4 763 sztuki, co oznacza wzrost o 988 pojazdów rok do roku. Udział grupy w rynku zwiększył się o 0,66 p.p. i wyniósł 8,53 proc.

Jeszcze bardziej widowiskowy wzrost Stellantis odnotował w kategorii samochodów osobowych, gdzie sprzedaż wzrosła o 31 proc. W lipcu z salonów wyjechały 3 674 samochody osobowe, czyli o 863 więcej niż w tym samym okresie zeszłego roku. Udział w rynku wyniósł 7,31 proc., co oznacza poprawę o 0,79 p.p. względem wyniku z lipca 2024 r.

Stellantis chwali się wynikami za lipiec 2025 r.
Stellantis chwali się wynikami za lipiec 2025 r.Stellantis

Widać, że ofensywa modelowa wreszcie przełożyła się na słupki sprzedaży. Citroen, Alfa i Fiat rosną jak na drożdżach

Największy wkład w miesięczny sukces miały takie marki jak Citroën, Fiat oraz Alfa Romeo. Citroën odnotował sprzedaż na poziomie 1 132 sztuk, co oznacza wzrost o 79 proc.. Fiat również zanotował imponujące wyniki, sprzedając 905 pojazdów, czyli o 66 proc. więcej niż rok wcześniej. Alfa Romeo zwiększyło sprzedaż o 76 proc., osiągając rezultat 180 pojazdów. Marka DS sprzedała 45 pojazdów, co stanowi wzrost o 36 proc.. Ważną rolę odegrała też debiutująca w lutym br. marka Leapmotor, której sprzedaż wyniosła 188 sztuk.

W segmencie samochodów w pełni elektrycznych Stellantis okazał się bezkonkurencyjny. W lipcu grupie udało się sprzedać ponad tysiąc samochodów osobowych i dostawczych napędzanych elektrycznym systemem BEV, co daje 25,14 proc. udział w rynku — wzrost o 16,4 p.p. w porównaniu do lipca 2024 r.

Alfa Romeo Junior Ibrida
Alfa Romeo Junior IbridaAlfa Romeo

Wiecie, że Stellantis jest... liderem rynku elektrycznego w Polsce?

Stellantis zajmuje również pierwsze miejsce w rankingu sprzedaży pełni elektrycznych pojazdów w Polsce za okres od stycznia do lipca 2025 r. W tym czasie firma zarejestrowała 3 492 pojazdy w segmencie BEV, co oznacza, że udział w rynku wzrósł do 18,28 proc.. Oznacza to niemal czterokrotny zwiększenie sprzedaży względem analogicznego okresu z 2024 r.

W kategorii samochodów osobowych z napędem elektrycznym, Stellantis zanotował 3 395 rejestracji, osiągając 18,74 proc. udziału w rynku po siedmiu miesiącach tego roku. Citroën był liderem w swojej grupie, z wynikiem 1 102 sprzedanych egzemplarzy, Opel uplasował się na drugim miejscu z 600 pojazdami, a Leapmotor zdobył trzecią pozycję, sprzedając 578 egzemplarzy.

Fiat Grande Panda
Fiat Grande PandaFiat

Tanie elektryki robią robotę. e-C3 i T03

Wśród modeli Stellantis debiutujący w lutym br. Leapmotor T03 uzyskał pozycję lidera w segmencie A, z wynikiem na poziomie 502 sprzedanych egzemplarzy i 60,12 proc. udziału w rynku. Z kolei Citroën ë-C3 dominował w segmencie miejskich samochodów elektrycznych klasy B, osiągając sprzedaż na poziomie 916 sztuk oraz 45,06 proc. udziału w rynku. Model ten był liderem w szerokim segmencie B, gdzie uplasował się na trzecim miejscu ogólnopolskiego rynku pojazdów elektrycznych.

Lipiec to czwarty miesiąc z rzędu, w którym Stellantis osiąga solidne wzrosty pod względem zarówno liczby sprzedanych samochodów, jak i udziałów w rynku. Jest to również kolejny miesiąc potwierdzający mocną pozycję Stellantis jako lidera polskiego rynku w segmencie samochodów z napędem w pełni elektrycznym. Wyniki te są dla nas potwierdzeniem dobrego przyjęcia naszej oferty przez klientów. Będziemy w dalszym ciągu wzmacniać naszą konkurencyjność oraz konsekwentnie budować pozycję Stellantis w kluczowych segmentach polskiego rynku motoryzacyjnego

- komentuje najnowsze wyniki dyrektor generalny Stellantis Polska, Wojciech Tomaszkiewicz. Czekamy więc na kolejne miesiące i podsumowania. Czyżby Stellantis w końcu zaczął się rozkręcać? Trzymamy kciuki. Ma w swoim portfolio kilka marek, które zapisały piękną kartę w historii motoryzacji Europy i Ameryki.

Autor Filip Trusz
Filip Trusz
Zastępca Redaktora Naczelnego AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji