- W pierwszym kwartale 2020 roku zarejestrowano w naszym kraju 7246 egzemplarzy SUV-ów
- W pierwszej dziesiątce nie zabrakło marek premium
- Volvo XC60 niezmiennie króluje w statystykach jako najchętniej kupowany SUV klasy średniej w Polsce
Chętnych na SUV-y w Polsce nie brakuje. Niezłym zainteresowaniem cieszą się większe i droższe samochody, czyli modele klasy średniej. Okazuje się, że w pierwszym kwartale 2020 roku zarejestrowano w naszym kraju 7246 egzemplarzy SUV-ów z segmentu D. Jak wynika ze statystyk Samaru, rynek średniej klasy tego typu pojazdów w Polsce zmniejszył się zaledwie o 3,6 proc. To zaskakująco niewiele w porównaniu z ogólnym spadkiem sprzedaży aut osobowych (w samym marcu zanotowano ponad 40 proc. spadek).
Ciekawie prezentuje się klasyfikacja najpopularniejszych modeli. W pierwszej dziesiątce nie zabrakło marek premium. Na liście znalazły się: Audi, BMW, dwa Mercedesy, Lexus oraz Volvo. Największe powody do zadowolenia ma przy tym producent ze Szwecji. Okazuje się, że Volvo XC60 niezmiennie króluje w statystykach jako najchętniej kupowany SUV klasy średniej w Polsce.
Miejsce | Marka i model | Liczba rejestracji w pierwszym kwartale 2020 |
1 | Volvo XC60 | 1242 |
2 | Skoda Kodiaq | 858 |
3 | Audi Q5 | 812 |
4 | Mercedes GLC | 568 |
5 | Mercedes GLC Coupe | 479 |
6 | BMW X3 | 421 |
7 | Lexus NX | 355 |
8 | Peugeot 5008 | 305 |
9 | Mitsubishi Outlander | 296 |
10 | Nissan X-Trail | 265 |
11 | BMW X4 | 263 |
12 | Kia Sorento | 180 |
13 | Land Rover Discovery Sport | 166 |
14 | Alfa Romeo Stelvio | 153 |
15 | Range Rover Evoque | 141 |
16 | Hyundai Santa Fe | 122 |
17 | Renault Koleos | 122 |
18 | Seat Tarraco | 122 |
19 | Porsche Macan | 112 |
20 | Mercedes GLB | 87 |
Poza Top 10 również nie zabrakło marek premium. Zestawienie zamyka Porsche z modelem Macan (wspólnie z Mercedesem). Zmieścił się także kolejny Mercedes (GLB) oraz dwie konstrukcje z Wielkiej Brytanii (Land Rover Discovery Sport oraz Range Rover Evoque). Na dodatek okazuje się, że popularnym masowym markom wiedzie się gorzej niż w producentom oferującym droższe produkty. Więcej chętnych było bowiem na takie modele jak Land Rover Discovery czy Alfa Romeo Stelvio niż na Hyundaia Santa Fe, Renault Koleosa czy Seata Tarraco.