Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Nissan X-Trail

Nissan X-Trail

Ikona samochodu

Nissan X-Trail to średniej wielkości SUV i, obok terenowych modeli Patrol i Terrano, pierwszy model japońskiej marki z tym segmencie. Auto zadebiutowało w 2001 roku. X-Trail dzielił płytę podłogową FF-S m.in. z Almerą oraz Primerą.

Design auta nawiązywał do modeli, które w terenie czuły się jak ryba w wodzie. Prostopadłościenne kształty z delikatnie zaokrąglonymi krawędziami dobrze oddawały charakter auta, bowiem dzięki zwiększonemu prześwitowi oraz opcjonalnemu napędowi na 4 koła, SUV Nissana nie bał się opuścić od czasu do czasu asfaltu. Wewnątrz znajdziemy sporą ilość miejsca dla 5 pasażerów oraz ich bagażu – pojemność kufra wynosi 410 litrów, nie jest to jednak zachwycający wynik, jak na tę klasę. Elementem wyróżniającym są m.in. zegary umieszczone pośrodku deski rozdzielczej.

Pod maską znaleźć się mogły 2 benzyniaki oraz 1 diesel. W pierwszym przypadku do wyboru była 2- oraz 2,5-litrowa jednostka R4 o mocy kolejno 140 i 165 KM. 2,2-litrowy silnik wysokoprężny początkowo występował w wersji 114-konnej, jednak w 2003 roku (przy okazji liftingu) wzmocniono go o 22 KM. Moc na przednie lub wszystkie koła trafiała przez 4-stopniowy automat bądź 5- lub 6-biegową skrzynię ręczną. Wyłącznie na rynku japońskim dostępna była jeszcze 280-konna odmiana z silnikiem SR20VET. W 2003 roku przeprowadzono drobny lifting, który objął przemodelowanie zderzaków i świateł przednich oraz tylnych.

W 2007 roku w salonach pojawiła się II generacja X-Traila. Płytę podłogową auto dzieliło m.in. z Qashqaiem czy Renault Koleosem, lecz stylistycznie auto zostało jedynie odświeżone. Niewielkie zdolności terenowe zostały zachowane, lecz w podstawowej wersji, X-Trail miał napęd na przednią oś – napęd na 4 koła wymagał dopłaty.

Przestronność wnętrza została zachowana, podobnie jak komfort podróżowania w komplecie pasażerów. Charakterystyczne zegary zniknęły na rzecz klasycznych, umieszczonych za kierownicą. W 2010 roku zdecydowano się odświeżyć SUV-a Nissana. Lifting jednak był bardzo symboliczny – zmieniono jedynie reflektory z przodu i z tyłu, a także nieznacznie przemodelowano zderzaki.

Znane z poprzedniej generacji benzyniaki zagościły także i pod maską drugiej odsłony X-Traila – ich moc wzrosła odpowiednio o 1 i 4 KM. Nowy był za to turbodiesel – miał pojemność 2 litrów i mógł generować w zależności od wersji 150 lub 175 KM. Do wyboru była przekładnia manualna oraz automatyczna, obie o 6 przełożeniach, a także nowa, bezstopniowa skrzynia CVT, która niestety znacznie pogarszała dynamikę auta i borykała się z wieloma awariami.

W 2013 roku zaprezentowano III odsłonę X-Traila. Kolejny raz, został on zbudowany na płycie podłogowej zaprojektowanej przez Nissana i Renault. Tym razem jednak auto zdecydowanie różniło się od swoich poprzedników. Stylistyka już nie nawiązywała tak bardzo do aut terenowych – auto bardziej okrągłe kształty, lecz liczne ostre linie nadają autu groźnego wyglądu – tym samym nawiązuje designem do Qashqaia oraz Pulsara. Dzięki przeprojektowaniu wnętrza, udało się wygospodarować dodatkowe 2 miejsca w III rzędzie, jednak dorośli nie będą się tam czuli najlepiej.

Pod maską, niezależnie od rodzaju paliwa, znajdziemy silnik o pojemności 1,6 litra. Benzyniak DIG-T generuje 160, a diesel dCi – 130 KM. Do wyboru jest 6-biegowa skrzynia manualna lub automatyczna przekładnia Xtronic. Moc trafia n przednie lub wszystkie koła.

Konkurentami Nissana X-Trail są m.in. Ford Edge, Kia Sorento oraz Honda CR-V.

Nissan X-Trail - generacje

Ikona samochodu

Nissan X-Trail I (2001 - 2007)

Ikona samochodu

Nissan X-Trail II (2007 - 2013)

Ikona samochodu

Nissan X-Trail III (2013 - )

Nissan X-Trail - powiązane artykuły

SUV za 20 tys. zł? Jest z czego wybierać

SUV za 20 tys. zł? Jest z czego wybierać

SUV-y to bardzo modne samochody, które dzięki swej całkiem długiej rynkowej obecności, stają się przystępne cenowo. Czy jednak warto kupować najtańsze auta tego typu? Postanowiliśmy przyjrzeć się ofercie do 20 tys. zł.

Nowy Nissan X-Trail jest bardziej rodzinny, niż można by podejrzewać [TEST]

Nowy Nissan X-Trail jest bardziej rodzinny, niż można by podejrzewać [TEST]

Nissan X-Trail to jeden z najpopularniejszych rodzinnych SUV-ów na świecie. Do tej pory na całym globie sprzedano go w ponad siedmiu milionach egzemplarzy. Czy może być zatem lepsza okazja, aby sprawdzić jego rodzinne cechy niż wyjazd na święta?

Za kierownicą nowego X-Traila. Tak jeździ topowy SUV Nissana

Za kierownicą nowego X-Traila. Tak jeździ topowy SUV Nissana

Nowy Nissan X-Trail do sprzedaży trafił jesienią tego roku. Na razie klienci mogą składać zamówienia, a pierwsze egzemplarze mają dotrzeć do nich w grudniu. Mieliśmy już okazję jeździć tym pojazdem w wersji, którą najczęściej wybierają polscy kierowcy – e-Power e-4ORCE z napędem 4x4 oraz z układem o mocy 213 KM.

Nowy Nissan X-Trail trafia do Polski. Znamy już jego ceny

Nowy Nissan X-Trail trafia do Polski. Znamy już jego ceny

Nissan X-Trail czwartej generacji zadebiutował wiosną 2021 r., ale wówczas poznaliśmy auto przeznaczone na rynki chiński oraz amerykański. Teraz przyszedł czas na europejską odmianę, która będzie dostępna jako miękka lub szeregowa hybryda, z napędem na przód bądź na wszystkie koła oraz jako wersja 5- bądź 7-osobowa.

Nowy Nissan X-Trail zadebiutuje 6 września. Oto, co już wiemy na temat tego SUV-a

Nowy Nissan X-Trail zadebiutuje 6 września. Oto, co już wiemy na temat tego SUV-a

Hybrydowy układ e-POWER, napęd e-4ORCE oraz bogate wyposażenie dbające o komfort i bezpieczeństwo pasażerów to główne zalety czwartej już generacji Nissana X-Traila. SUV w nowej odsłonie zadebiutuje w Europie 6 września.

Nissan X-Trail – rodzinnie nastrojony

Nissan X-Trail – rodzinnie nastrojony

Nissan X-Trail to propozycja dla kierowców, którzy poszukują SUV-a o cechach vana. Dla nich bardziej od napędu 4x4 liczyć się będą przestronne wnętrze oraz pojemny bagażnik. To nie jedyne zalety, za które docenimy topowy model japońskiej marki.

Przez trzy miesiące fotoradar zrobił jej 33 zdjęcia. Słono zapłaci za "sesję"

Przez trzy miesiące fotoradar zrobił jej 33 zdjęcia. Słono zapłaci za "sesję"

Sąd skazał 20-letnią Ann Marie Cash na zapłacenie bajońskiej kary za jej podróże samochodem ulicami Cardiff. Kobieta w ciągu trzech miesięcy dopuściła się 33 wykroczeń. Większości na jednej ulicy. Wpadła podczas rutynowej kontroli. Policjanci oniemieli, gdy poprosili Brytyjkę o dokumenty.

Nowy SUV Hondy dla USA. W Polsce uplasuje się między HR-V a CR-V?

Nowy SUV Hondy dla USA. W Polsce uplasuje się między HR-V a CR-V?

Honda właśnie przedstawiła nowe HR-V przeznaczone dla USA, ale to kompletnie inny model niż HR-V dostępne w Polsce. O co tu chodzi? Czy amerykańska nowość trafi do Europy, ale pod zmienioną nazwą? Wyjaśniamy.

Nissan stawia na elektryczność — pierwsze jazdy modelami Ariya i Qashqai e-Power

Nissan stawia na elektryczność — pierwsze jazdy modelami Ariya i Qashqai e-Power

Do 2030 r. Nissana zamierza oprzeć swoją gamę wyłącznie na elektrycznych i hybrydowych modelach. Już teraz, tj. w 2022 r., na europejski rynek wjedzie pięć zelektryfikowanych aut, w tym zapowiadany flagowy crossover Ariya. Wszystko to wpisuje się w firmową strategię, zgodnie z którą do 2026 r. każdy model z tradycyjną jednostką napędową ma mieć swojego odpowiednika wykorzystującego napęd elektryczny.

Nowy Nissan X-Trail - w Europie już za rok

Nowy Nissan X-Trail - w Europie już za rok

Pora przywyknąć do tego, że na nowe modele samochodów trzeba w Europie czekać dłużej niż w Chinach czy USA. Dobrym przykładem jest Nissan X-Trail nowej generacji, który już pojawił się w Chinach, a na europejską odmianę tego modelu poczekamy do 2022 r.

Materiał reklamowy na zlecenie marki Nissan
Nissan – korzystne ceny, dzięki wyprzedaży

Nissan – korzystne ceny, dzięki wyprzedaży

Nissan wprowadził atrakcyjne rabaty na samochody z rocznika 2020. Dzięki zniżkom niższe ceny obowiązują na modele: Micra, Juke, Qashqai, X-trail oraz na elektrycznego Leafa. Decydując się na któreś z tych aut, zyskuje się nie tylko za sprawą niższych kosztów zakupu i bogatego wyposażenia, lecz także, dzięki korzystnym warunkom gwarancyjnym oraz umowom serwisowym i kredytowym.

SUV do 30 tys - używane SUV-y w atrakcyjnych cenach

SUV do 30 tys - używane SUV-y w atrakcyjnych cenach

SUV do 30 tys to brzmi trochę nierealnie. Co jednak zrobić jeśli chcemy podążyć za modą i kupić średniej wielkości SUV-a? Co ciekawe, rynek wtórny potrafi już sprostać takim wymaganiom, a to oznacza, że nie trzeba wydawać ponad 60-70 tys. zł, tylko o połowę mniej!

Czy warto kupić SUV-a za kilkanaście tys. zł?

Czy warto kupić SUV-a za kilkanaście tys. zł?

Moda na SUV-y dotarła też na rynek aut używanych – czy jest szansa na auto tej klasy za kilkanaście tysięcy złotych, dające nadzieję na kilka lat bezproblemowej eksploatacji? Oto 10 najpopularniejszych modeli w tej cenie.

Nowy Nissan X-Trail dla Ameryki, czyli premiera modelu Rogue

Nowy Nissan X-Trail dla Ameryki, czyli premiera modelu Rogue

Czasem warto przyjrzeć się nowościom z innego kontynentu, ponieważ mogą być zapowiedzią przyszłych premier europejskich. Nie inaczej jest z nowym Nissanem Rogue, który za oceanem zastępuje model mocno spokrewniony z tym, jaki na naszym rynku znamy pod nazwą X-Trail

Najpopularniejsze SUV-y klasy średniej w Polsce - te auta omija kryzys

Najpopularniejsze SUV-y klasy średniej w Polsce - te auta omija kryzys

Choć sprzedaż nowych samochodów znacząco spadła, to jeden segment radzi sobie zaskakująco dobrze. Okazuje się, że nie brakuje chętnych na SUV-y klasy średniej. Sporym zainteresowaniem cieszą się w naszym kraju marki z segmentu premium.

Rodzinne auta dla 7 osób - sprawdzamy ofertę polskiego rynku

Rodzinne auta dla 7 osób - sprawdzamy ofertę polskiego rynku

Prawdopodobnie większość z nas pojedzie na wakacje własnym środkiem transportu. Jeśli rodzina składa się z więcej niż pięciu osób lub zechcemy zabrać na wypoczynek seniorów, to potrzebny będzie samochód z dodatkowym, trzecim rzędem siedzeń. Sprawdziliśmy polski rynek nowych, 7-miejscowych pojazdów.

Udany i praktyczny SUV za 30-40 tys. zł

Udany i praktyczny SUV za 30-40 tys. zł

Średniej wielkości SUV-y są popularne już nie tylko w salonach jako nowe, lecz także na rynku wtórnym. Żeby mieć sensowny wybór, wciąż trzeba dysponować dość dużą kwotą 30-40 tys. zł, gdy jednak porównacie ją z tym, co musielibyście zapłacić w salonie za taki samochód, to i tak nie jest to dużo!

Nissan X-Trail 1.7 dCi 4x4 Xtronic – opcja zrównoważona

Nissan X-Trail 1.7 dCi 4x4 Xtronic – opcja zrównoważona

Praktyczny, zgrabny, i mimo 6-letniego stażu rynkowego, nadal dość atrakcyjny stylistycznie Nissan X-Trail może wciąż liczyć na zainteresowanie ze strony klientów, poszukujących przestronnego, kompaktowego SUV-a. Sprawdza się nie tylko podczas jazdy po zwykłych drogach, lecz także może wjechać w lżejszy teren, a w razie potrzeby pociągnie 1,5-tonową przyczepę.

Nissan X-Trail – diesel idealny na długie trasy

Nissan X-Trail – diesel idealny na długie trasy

Nissan X-Trail to nie jest auto miejskie, zwłaszcza w testowanej wersji z bezstopniową skrzynią CVT. Za to podczas zbliżających się rodzinnych wyjazdów na narty w wariancie z napędem na cztery koła sprawdzi się doskonale

Nissan X-Trail 1.7 dCi - wybór nie serca, lecz rozsądku

Nissan X-Trail 1.7 dCi - wybór nie serca, lecz rozsądku

A tego Nissana to masz z wykopalisk? – zapytał dowcipnie redakcyjny kolega, omiatając jednym spojrzeniem, z nutką zniesmaczenia, wnętrze testowego Nissana X-Traila. Otóż nie, to samochód całkiem nowy, dostępny w aktualnej ofercie i... wcale nie tak zły, jak się niektórym może wydawać. Tak naprawdę jest to bardzo dobra ofert, bo jakiego innego SUV-a tej wielkości z silnikiem Diesla, napędem 4x4 i z absolutnie kompletnym wyposażeniem kupisz bez łaski za 150 tys. zł?
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test