Logo

Lepsze auto z hybrydą szeregową czy równoległą? Przeczytaj, zanim kupisz

  • W zależności od systemu hybrydowego silnik spalinowy napędza albo koła pojazdu, albo tylko generator energii elektrycznej. To oznacza, że hybryda jest albo równoległa, albo szeregowa
  • Są też napędy hybrydowe, w których silniki spalinowe i elektryczne pracują w zależności od warunków we wszelkich możliwych konfiguracjach
  • Hybrydy, jeśli chodzi o zużycie paliwa, są dość wrażliwe na warunki użytkowania, ale jeden rodzaj szczególnie
  • Niektóre napędy hybrydowe są oszczędne tylko przy niewielkim i umiarkowanym obciążeniu
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

W zależności od tego, jakim kierowcą jesteś, inny rodzaj hybrydy będzie dla ciebie optymalny: czy chcesz oszczędzać paliwo za wszelką cenę, czy jednak zależy ci też na osiągach samochodu? Tymczasem sprawy się komplikują, bo i w salonach, i na rynku aut używanych, pojawia się coraz więcej samochodów hybrydowych, które wyposażone są w układy hybrydowe o bardzo różnych konstrukcjach, mających też całkiem różne zalety i wady. Niektóre zastosowane w nich rozwiązania są bardzo ciekawe, ale zdecydowanie nie dla każdego kierowcy optymalne.

Autor Maciej Brzeziński
Pasjonat technologii, prywatnie także zapalony kolarz
Pokaż listę wszystkich publikacji
Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu