Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
Ogłoszenia
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Energia

Energia

Lepsze auto z hybrydą szeregową czy równoległą? Przeczytaj, zanim kupisz
Porady

Lepsze auto z hybrydą szeregową czy równoległą? Przeczytaj, zanim kupisz

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Ogromna instalacja PV powstanie nad głowami kierowców
Wiadomości

Ogromna instalacja PV powstanie nad głowami kierowców

Porównali zasięgi "pustych" oraz załadowanych elektryków. Nawet ponad 30 proc. różnicy
Wiadomości

Porównali zasięgi "pustych" oraz załadowanych elektryków. Nawet ponad 30 proc. różnicy

Firma Arval oferująca wynajem długoterminowy pojazdów przeprowadziła badania dotyczące efektywności samochodów elektrycznych — dostawczych i osobowych. Sprawdzono ich rzeczywiste zasięgi po pełnym naładowaniu oraz to, jaki wpływ mają na nie masa ładunku i holowana przyczepa.

Chcą, by auta w niedzielę zostały na parkingu. 10 radykalnych zaleceń MAE
Aktualności

Chcą, by auta w niedzielę zostały na parkingu. 10 radykalnych zaleceń MAE

Postulaty Międzynarodowej Agencji Energetycznej (MAE) mogą dziwić, a nawet szokować. Agencja proponuje, by wprowadzić zakaz jazdy samochodem w niedzielę, a także obniżyć ograniczenia prędkości na autostradach. Postulatów jest aż 10, a mają one pomóc przetrwać kryzys.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Ekipy dojadą szybciej na plac budowy elektrowni jądrowej. Nowa droga na Pomorzu
Aktualności

Ekipy dojadą szybciej na plac budowy elektrowni jądrowej. Nowa droga na Pomorzu

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) ogłosiła przetarg na zaprojektowanie i wybudowanie drogi krajowej prowadzącej do pierwszej w Polsce elektrowni jądrowej. W Choczewie na razie trwają badanie geologiczne, a właściwa budowa pierwszego reaktora ruszy dopiero w 2028 r. Czy do tego czasu zdąży powstać trasa ułatwiająca dojazd na plac budowy?

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Droższe paliwa na stacjach – na początek o 40-50 gr na litrze, za to na stałe. Czy to już pewne?
Aktualności

Droższe paliwa na stacjach – na początek o 40-50 gr na litrze, za to na stałe. Czy to już pewne?

Z początkiem 2027 r. dostawcy paliw będą zobowiązani do monitorowania swoich emisji dwutlenku węgla. Nowy system raportowania emisji ma działać na podobnej zasadzie jak ten, który obecnie obowiązuje m.in. producentów energii: będą oni zmuszeni nabywać uprawnienia do emisji CO2, co przełoży się na koszty ich działalności. Niektórzy eksperci przewidują, że już w pierwszym roku obowiązywania nowego systemu cena litra paliwa może wzrosnąć z tego powodu o 40-50 gr.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Renault Trafic E-Tech ma sens, ale i tak w to nie uwierzysz
Testy

Renault Trafic E-Tech ma sens, ale i tak w to nie uwierzysz

Ta wersja Renault Trafic ma tylko 122 KM mocy, rozpędza się do zaledwie 110 km/h, a jej zasięg, przy optymistycznych założeniach to niespełna 300 km. W dodatku ładuje się bardzo wolno, ale za to kosztuje tyle, co Tesla z 460-konnym silnikiem, 528 km zasięgu i napędem na 4 koła. Pewnie się zdziwicie, ale uważam, że to auto na dłuższą metę, może mieć sens.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Znamy je z lodówek, pralek i żarówek. Czy w Polsce trafią też na samochody?
Aktualności

Znamy je z lodówek, pralek i żarówek. Czy w Polsce trafią też na samochody?

Kolorowym, unijnym etykietom energetycznym w przyszłym roku stuknie trzydziestka. Znamy je doskonale z lodówek, żarówek, telewizorów, grzejników, a nawet (w specyficznej formie) z opon, ale – jak dotychczas – nie z samochodów. Tymczasem u naszych zachodnich sąsiadów każde nowe auto wystawiane na sprzedaż już od kilkunastu lat musi mieć taką etykietę, a od 1 maja 2024 r. obowiązuje jej nowy wzór.

Zmarnowaliśmy ostatnie osiem lat. Jak przegrywamy walkę o elektromobilność [ANALIZA]
Wiadomości

Zmarnowaliśmy ostatnie osiem lat. Jak przegrywamy walkę o elektromobilność [ANALIZA]

Mateusz Morawiecki, jeszcze jako wicepremier w rządzie Beaty Szydło obiecywał, że do 2025 r. po polskich drogach jeździć będzie milion aut elektrycznych. Później, w 2021 r., już jako premier twierdził, że "Polska już dziś jest liderem elektromobilności w Europie" – wówczas z obiecywanego miliona zarejestrowanych było dopiero ok. 16 tys. aut na prąd, podczas gdy np. w Niemczech było ich ponad 600 tys. sztuk. Elektromobilność to jedna z tych dziedzin, w których rzeczywistość najbardziej rozjeżdża się z deklaracjami i obietnicami odchodzącego rządu.

Autor
Autor
Zespół dziennikarzy
Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Tani i mocny powerbank do rozruchu silnika z rozładowanym akumulatorem. Czy to możliwe?
Eksploatacja

Tani i mocny powerbank do rozruchu silnika z rozładowanym akumulatorem. Czy to możliwe?

Tym powerbankiem – kusi producent popularnych akcesoriów elektronicznych – uruchomisz samochód z rozładowanym akumulatorem nawet 50 razy. A trzeba wiedzieć, że mówimy o powerbanku, który od biedy mieści się w kieszeni spodni i kosztuje tylko trochę ponad 300 zł. Tym samym powerbankiem można 3-4 razy naładować telefon albo przez kilka godzin zasilać laptopa. Jak to działa i czy to w ogóle jest możliwe?

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Byłem na pierwszej stacji wodorowej w Polsce. Jak działa?
Aktualności

Byłem na pierwszej stacji wodorowej w Polsce. Jak działa?

Pierwsza ogólnodostępna stacja wodorowa w końcu pojawiła się w Polsce. Zbudowano ją na warszawskim Ursynowie. Już na niej byłem i sprawdziłem, jak działa i co oferuje.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Stellantis opracował nowe akumulatory. Elektryki będą mieć większy zasięg i będą tańsze
Wiadomości

Stellantis opracował nowe akumulatory. Elektryki będą mieć większy zasięg i będą tańsze

Opracowanie nowej technologii zajęło im 4 lata, ale się udało. Dzięki temu w aucie ma być więcej miejsca, zasięg będzie większy, a auta mają być tańsze. Czy to rozkręci sprzedaż aut elektrycznych? Zobaczymy pod koniec dekady. Wtedy pierwsze auta z rozwiązaniem o nazwie IBIS mają pojawić się w salonach.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
PKN Orlen zmienia nazwę. Ma odpowiadać planom rozwojowym spółki
Aktualności

PKN Orlen zmienia nazwę. Ma odpowiadać planom rozwojowym spółki

Od poniedziałku 3 lipca Polski Koncern Naftowy Orlen SA ma już nową nazwę — Orlen SA. Koncern staje się coraz bardziej multienergetyczny, więc przedrostek "Naftowy" coraz mniej pasował do aktualnego profilu działalności i planów rozwojowych tej gigantycznej grupy, która powstała po fuzjach z Energą, Lotosem i PGNiG.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Pożary aut elektrycznych: żeby powstrzymać ogień, potrzeba tysięcy litrów wody!
Porady

Pożary aut elektrycznych: żeby powstrzymać ogień, potrzeba tysięcy litrów wody!

Coraz częściej pojawiają się doniesienia o pożarach aut elektrycznych. Nic w tym dziwnego, bo takich aut po prostu przybywa. To nie znaczy, że elektryki palą się częściej od aut z napędem spalinowym. Problemem jest to, że zwykłe sposoby gaszenia w ich przypadku się nie sprawdzają.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Jest rozsądnej wielkości i może zastąpić generator spalinowy. Jak to działa?
Eksploatacja

Jest rozsądnej wielkości i może zastąpić generator spalinowy. Jak to działa?

Im dłuższy czas, na jaki zamierzasz opuścić cywilizację, tym bardziej przyda się własne, wydajne źródło energii elektrycznej. Owszem, zawsze można odpalić generator spalinowy, jednak dużo mniej uciążliwym rozwiązaniem jest wykorzystanie mobilnych paneli słonecznych i akumulatora, który przechowuje nadmiar energii wyprodukowanej za dnia.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Na jednej z greckich wysp 100 proc. nowych aut to elektryki. Jak do tego doszło?
Wiadomości

Na jednej z greckich wysp 100 proc. nowych aut to elektryki. Jak do tego doszło?

Na lotnisko w Atenach, skąd mam lecieć na Astypaleę, wyspę laboratorium położoną na Morzu Egejskim mniej więcej w połowie drogi pomiędzy Grecją a Turcją, wiezie mnie tradycyjny spalinowy Mercedes. Niby nic dziwnego, ale w tym przypadku znaczenia nabiera kontekst mojej podróży: jadę obejrzeć społeczny eksperyment polegający na "zainstalowaniu" masowej elektromobilności na wyspie, która wcześniej nie miała z nią nic wspólnego.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Postanowiłem używać elektrycznego Mustanga i go nie ładować. Byłem zaskoczony rezultatem
Testy

Postanowiłem używać elektrycznego Mustanga i go nie ładować. Byłem zaskoczony rezultatem

Wiele mówi się o tym, że samochód elektryczny oznacza spędzanie czasu na ładowarkach i problemy z zasięgiem. Sprawdziłem to. Korzystałem z elektrycznego Mustanga Mach-E przez tydzień i zupełnie nie miałem potrzeby korzystania z ładowarki, a auta używałem codziennie.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Czy autem elektrycznym można holować przyczepę?
EV

Czy autem elektrycznym można holować przyczepę?

Przez lata za jedną z największych wad aut elektrycznych i hybrydowych uchodził brak możliwości holowania przyczep. Nowe modele już to potrafią!

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Częste argumenty zwolenników i przeciwników aut elektrycznych. Obalamy mity
Porady

Częste argumenty zwolenników i przeciwników aut elektrycznych. Obalamy mity

Nie ma aut idealnych, nie ma też napędu, który tak samo dobrze sprawdzałby się w każdych warunkach. Są za to zagorzali zwolennicy i przeciwnicy różnych koncepcji mobilności, gotowi bronić ich do upadłego, nie bacząc na... rzeczowe argumenty i zdrowy rozsądek. Zabawmy się więc w symetrystów – oto lista najgłupszych naszym zdaniem argumentów, jakie padają z obu stron. Pokazujemy, co z nimi nie tak, jak na nie odpowiadać.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
System start-stop — realna pomoc czy niepotrzebny gadżet?
Eksploatacja

System start-stop — realna pomoc czy niepotrzebny gadżet?

System start-stop w założeniu mają korzystnie wpływać na zużycie paliwa, ograniczając zapotrzebowanie na ten cenny obecnie płyn. Niestety, systemy te nadal pozostawiają wiele do życzenia, chociażby w kwestii szybkości ich działania, a do tego wymagają droższych komponentów i mogą negatywnie odbijać się na trwałości układu napędowego.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Jaka musi być pojemność baterii, żeby nie brakowało zasięgu? Auto elektryczne bez tajemnic
Porady

Jaka musi być pojemność baterii, żeby nie brakowało zasięgu? Auto elektryczne bez tajemnic

Auto elektryczne? Przecież ono ma zasięg jak "benzyniak" na rezerwie! Czyżby? Czas pozbyć się uprzedzeń, na rynku jest coraz więcej aut elektrycznych, które na jednym ładowaniu przejeżdżają nawet ponad 400 km. Wyjaśniamy, dlaczego producentom tak dużo czasu zajęło opracowanie takich modeli i tłumaczymy, czym kierować się przy wyborze wersji akumulatora.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Pojemność baterii netto i brutto - auto elektryczne bez tajemnic
Porady

Pojemność baterii netto i brutto - auto elektryczne bez tajemnic

Bardzo często w opisach tych samych modeli samochodów elektrycznych znaleźć można różne parametry zamontowanych w nich akumulatorów. Różnice mogą wynikać z tego, że czasem podawana jest pojemność akumulatora brutto, a czasem netto. Czym różnią się te parametry?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.