Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
Ogłoszenia
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat miękka hybryda

miękka hybryda

To Mitsubishi ma aż osiem lat gwarancji. Japończycy dali dobrą hybrydę
Premiery

To Mitsubishi ma aż osiem lat gwarancji. Japończycy dali dobrą hybrydę

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Nowy niemiecki SUV z segmentu premium. Znamy już polskie ceny
Aktualności

Nowy niemiecki SUV z segmentu premium. Znamy już polskie ceny

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Dacia Bigster czy Jogger? Jeździłem obydwoma, ale po tygodniu nie mam już wątpliwości
Porównania samochodów

Dacia Bigster czy Jogger? Jeździłem obydwoma, ale po tygodniu nie mam już wątpliwości

Znajomy przyszedł do mnie z problemem: chce kupić "dużą" Dacie, ale nie może się zdecydować, czy wybrać nowego Bigstera, czy sprzedawanego od kilku lat Joggera. Tak się składa, że ostatnio miałem okazję pojeździć jednym i drugim modelem, więc postaram się pomóc. Też masz taki dylemat? Jeśli tak, to chętnie podzielę się z Tobą moją subiektywną opinią.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Lepsze auto z hybrydą szeregową czy równoległą? Przeczytaj, zanim kupisz
Porady

Lepsze auto z hybrydą szeregową czy równoległą? Przeczytaj, zanim kupisz

Dla wielu kierowców hybryda to hybryda, a jak działa… mniejsza o to. Tymczasem oprócz tego, że napędy hybrydowe występują w wersji „z wtyczką” (Plug-in lub, jak kto woli – PHEV) albo bez wtyczki (HEV), istotne różnice dotyczą podstawowych założeń konstrukcyjnych stosowanych przez różnych producentów – i przekładają się na komfort jazdy. Obecnie jedne auta mają hybrydy równoległe, inne mają hybrydy szeregowe, a jeszcze inne – szeregowo-równoległe. To nie tylko teoria, to ma znaczenie w codziennej eksploatacji.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Nowy hybrydowy Fiat za 79 900 zł. Jest oszczędna i świetnie wygląda. Będzie hit
Testy nowych samochodów

Nowy hybrydowy Fiat za 79 900 zł. Jest oszczędna i świetnie wygląda. Będzie hit

Fiat jest właśnie bliski rozbicia banku, a narzędziem, które mu do tego służy, jest hybrydowa Grande Panda. Nie sposób nie odnieść wrażenia, że ten miejski i bardzo stylowy samochód rozkocha w sobie wielu, bo świetny wygląd to dopiero początek jej zalet. Jest jeszcze oszczędna, ma automat i kosztuje od 79 900 zł. Kolejny raz przekonałem się, że Fiat jak chce, to potrafi.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Dacia Bigster z miękką hybrydą i fabrycznym LPG. Cena jest rewelacyjna
Aktualności

Dacia Bigster z miękką hybrydą i fabrycznym LPG. Cena jest rewelacyjna

Dacia to jeden z niewielu producentów, którzy oferują fabryczne instalacje gazowe w swoich samochodach. W najnowszym modelu Bigster układ LPG będzie po raz pierwszy dostępny z silnikiem z miękką hybrydą. Taką wersję można już zamawiać w Polsce, ceny pozytywnie zaskakują.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Ten samochód to jeżdżący styl. Ma oszczędną hybrydę i może być w niezłej cenie
Testy nowych samochodów

Ten samochód to jeżdżący styl. Ma oszczędną hybrydę i może być w niezłej cenie

Fiat 600 od razu wzbudza pozytywne emocje, a swoim spojrzeniem zaprasza do podróży. Ja się skusiłem i sprawdziłem, czy dobre pierwsze wrażenie nie znika podczas codziennego użytkowania wersji hybrydowej. Jak sam producent informuje, to samochód dający "jazdę po włosku" i chyba to jest najlepsze podsumowanie nowej sześćsetki.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Toyota Hilux dostała nowy napęd. Jest najnowocześniejszy i może być najlepszy. To diesel
Testy

Toyota Hilux dostała nowy napęd. Jest najnowocześniejszy i może być najlepszy. To diesel

Lata mijają, a Toyota Hilux nie chce się zmieniać. Pod maską dalej pracuje diesel, a auto jest stworzone, by ciężko pracować - i za to ją kochamy. Przyszedł jednak czas, że Japończycy musieli zajrzeć pod maskę, by zmienić to i owo w imię ekologii. Dlatego Hilux dostał diesla wyposażonego w układ miękkiej hybrydy. Charakter i zdolności auta jednak pozostały, co miałem już okazję sprawdzić w warunkach idealnych dla tego auta.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Oto nowe Audi A6 Avant. Na wskroś nowoczesne, ale z silnikami TDI i TFSI pod maską
Premiery

Oto nowe Audi A6 Avant. Na wskroś nowoczesne, ale z silnikami TDI i TFSI pod maską

Bardziej dynamiczne, bardziej wydajne i jeszcze bardziej cyfrowe — takie będzie nowe Audi A6 Avant. Pod maskę nowości z Ingolstadt trafią zarówno silniki benzynowe, jak i wysokoprężne, które będzie wspierał układ hybrydowy MHEV plus. Atutem ma być również adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne oraz skrętna tylna oś, co powinno zagwarantować wysoki komfort i zwinność podczas jazdy, tak pożądane cechy w sportowych autach klasy premium.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Opel Astra kontra Volkswagen Golf. Porównanie klasycznych kompaktów z różnymi hybrydami
Porównania samochodów

Opel Astra kontra Volkswagen Golf. Porównanie klasycznych kompaktów z różnymi hybrydami

Astra i Golf jeszcze do niedawna były filarami sprzedaży Opla i Volkswagena. Dziś tak nie jest (wyparły je crossovery/SUV-y), jednak nadal stanowią dobry adres, jeśli poszukujesz klasycznego kompaktowego modelu. Miałem okazję sprawdzić najnowsze odsłony niemieckich hatchbacków z Russelsheim i Wolfsburga z dwoma rodzajami hybryd.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Samochód pali więcej zimą. 10 sposobów na zmniejszenie spalania
Porady

Samochód pali więcej zimą. 10 sposobów na zmniejszenie spalania

Zimowe zużycie paliwa może być nawet o 20-30 proc. wyższe niż latem. Odpowiada za to nie tylko większe spalanie, gdy silnik samochodu jest zimny, lecz także wyższe zużycie energii elektrycznej podczas jazdy. Zwłaszcza jedna kategoria samochodów jest "paliwowo" wrażliwa na eksploatację w niskich temperaturach.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
MHEV Plus, czyli nowe napędy hybrydowe od Audi. Diesel ma mniej palić i lepiej jeździć
Aktualności

MHEV Plus, czyli nowe napędy hybrydowe od Audi. Diesel ma mniej palić i lepiej jeździć

Grupa VW rozwija technologię mikrohybrydową. MHEV Plus – hybryda, która wchodzi na rynek wraz z nowymi modelami Audi Q5 i A5 – ma przedłużyć życie silników spalinowych, zmniejszając emisję i poprawiając wrażenia z jazdy. Samochody wyposażone w ten rodzaj hybrydy mają przy niewielkich dodatkowych nakładach mniej palić, płynniej jeździć i mocniej przyspieszać.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Fiat przyspiesza prace nad nową spalinową "pięćsetką". Debiut jeszcze w tym roku
Aktualności

Fiat przyspiesza prace nad nową spalinową "pięćsetką". Debiut jeszcze w tym roku

Spalinowe wydanie nowego Fiata 500 będzie kroplówką dla notującej dramatyczne wyniki w Europie marki. Elektryczna odsłona stylowego malucha nie poradziła sobie z udźwignięciem legendy produkowanego w Polsce poprzednika. Plan ratunkowy jest już w realizacji, dlatego za kilka miesięcy Fiat może w końcu odbić się od dna.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Sprawdziłem Hyundaia i30 kombi. Ma wypaść z oferty, a to wręcz wymarzony rodzinny samochód
Testy nowych samochodów

Sprawdziłem Hyundaia i30 kombi. Ma wypaść z oferty, a to wręcz wymarzony rodzinny samochód

Dni i30 są już policzone. Oczywiście z ekologicznych powodów, bo spalinowy napęd auta bardzo mocno ciąży całemu koncernowi. Tym bardziej dziwi fakt, że Koreańczycy zdecydowali się na kolejny, drugi już lifting modelu. Ale o ile wprowadzone zmiany są tak naprawdę kosmetyczne, to cała konstrukcja nawet dzisiaj potrafi zostawić wielu nowocześniejszych konkurentów może nie daleko, ale jednak z tyłu, o czym mogłem przekonać się podczas testu topowej wersji kompaktowego Hyundaia.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.