Auto Świat Wiadomości Premiery Oto nowe Audi A6 Avant. Na wskroś nowoczesne, ale z silnikami TDI i TFSI pod maską

Oto nowe Audi A6 Avant. Na wskroś nowoczesne, ale z silnikami TDI i TFSI pod maską

Bardziej dynamiczne, bardziej wydajne i jeszcze bardziej cyfrowe — takie będzie nowe Audi A6 Avant. Pod maskę nowości z Ingolstadt trafią zarówno silniki benzynowe, jak i wysokoprężne, które będzie wspierał układ hybrydowy MHEV plus. Atutem ma być również adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne oraz skrętna tylna oś, co powinno zagwarantować wysoki komfort i zwinność podczas jazdy, tak pożądane cechy w sportowych autach klasy premium.

Audi A6 Avant (2025)Audi
  • Audi zaprezentowało najnowszy model A6 Avant — większy i nowocześniejszy w porównaniu z poprzednikiem
  • Na start pod maską modelu znajdziemy jeden z trzech silników spalinowych, przy czym dwa z nich wspomagane są przez układ miękkiej hybrydy MHEV plus
  • Tradycyjnie już dla Audi kombi ma sportową sylwetkę i po raz pierwszy w historii uzyskało fantastyczny współczynnik oporu powietrza

Dla fanów marki Audi wczesne popołudnie 4 marca 2025 r. to ważna chwila. Właśnie wtedy, dokładnie o godzinie 14.00, niemiecki koncern oficjalnie zaprezentował nowe Audi A6 Avant. Jeszcze kilka miesięcy temu nazwa A6 oznaczała, że będziemy mieli do czynienia z modelem czysto elektrycznym. Teraz producent powrócił do starej nomenklatury i w najnowszym A6 Avant znajdziemy wyłącznie spalinowe jednostki, tyle że czasami wspomagane przez układ miękkiej hybrydy MHEV plus.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Nowe Audi A6 Avant — większe i nowocześniejsze

Niemiecka nowość, podobnie jak modele Q5 oraz A5, oparta jest na platformie Premium Combustion (PPC). Na tej nowoczesnej płycie podłogowej osadzono nadwozie z długim rozstawem osi i dużymi kołami, które prezentuje się dynamicznie i elegancko, a przy tym zachowuje sportowy charakter. To również zasługa szerokiego rozstawu kół i wydłużonej maski silnika.

Przy długości całkowitej wynoszącej 4,99 metra, Audi A6 Avant jest o 60 mm dłuższe niż poprzedni model. Rozstaw osi wynoszący 2927 mm ma zapewnić bardziej komfortową jazdę podczas długich podróży i gwarantować dużą przestrzeń wewnątrz kabiny. A6 Avant mierzy niecałe 1,88 m szerokości bez lusterek.

Nowe Audi A6 Avant — sportowa stylistyka, która przez lata nie straci na atrakcyjności

Charakterystycznym elementem w przedniej części nadwozia jest nisko umieszczona rama Singleframe, która rozciąga się do dolnej krawędzi przedniego zderzaka i z którą współgrają nowoczesne reflektory oraz uniesione pierścienie Audi. Sportowy wygląd podkreślają kurtyny powietrzne umieszczone pod reflektorami.

Audi A6 Avant (2025)
Audi A6 Avant (2025)Audi

Wyraźnie wyeksponowane pierścienie Audi znajdziemy również w tylnej części nadwozia. Smukłe tylne lampy w połączeniu z listwą świetlną podkreślają szerokość auta, przy okazji nadając nowemu Audi A6 Avant dystyngowany wygląd. Wzrok przyciąga również duży dyfuzor z listwą ozdobną.

Z boku dostrzeżemy trzy płynne linie, które nadają sylwetce A6 Avant dynamiczny charakter. Jedna z nich biegnie wzdłuż progu, wizualnie łącząc przód z tyłem. Z kolei mocno napięta linia dachu przechodzi w spojler dachowy, który rozpościera się nad sportową, delikatnie opadającą tylną szybą. Sportowy charakter nowości Audi, gdy patrzymy na nią z boku, uwydatniają mocno pochylone słupki D. Ta pozornie uboga stylistyka sprawia, że samochód prezentuje się nowocześnie i ponadczasowo.

Nowe Audi A6 Avant — zelektryfikowane i opływowe jak nigdy dotąd

Wspomniane rozwiązania, takie jak kurtyny powietrzne, spojler i dyfuzor w połączeniu z dopracowaną aerodynamicznie konstrukcją przekładają się na fantastyczny współczynnik oporu powietrza. Ten wynosi zaledwie 0,25 i jest najniższy w historii Avanta z silnikiem spalinowym.

O ile stylistyka nadwozia jest magnesem, który przyciąga podczas pierwszego kontaktu z nowością Audi, o tyle równie ważnym argumentem przemawiającym na korzyść najnowszego Avanta jest napęd. Szczególną rolę mają tu odgrywać jednostki wspomagane przez układ miękkiej hybrydy MHEV plus. Ten rodzaj elektryfikacji znajdziemy w autach z czterocylindrowym dieslem 2.0 TDI o mocy 150 kW (204 KM) oraz sześciocylindrowym silnikiem benzynowym 3.0 TFSI, uzyskującym moc 270 kW (367 KM). Elektrycznego wspomagania pozbawiony jest natomiast podstawowy czterocylindrowy silnik benzynowy 2.0 TFSI o mocy 150 kW (204 KM).

Wspomagający napęd elektryczny zapewnia dodatkowy moment obrotowy 230 Nm i moc do 18 kW (24 KM). Moduł elektryczny pozwala na parkowanie i manewrowanie bez użycia jednostki spalinowej, a także pełni rolę napędu podczas powolnej jazdy, np. w mieście. Dodatkowa moc idealnie sprawdza się również w trakcie wyprzedzania. Co ważne, moduł elektryczny pozwala także odzyskiwać energię w trakcie hamowania.

Audi A6 Avant (2025)
Audi A6 Avant (2025)Audi

Nowe Audi A6 Avant — z napędem quattro i adaptacyjnym zawieszeniem

Sportowy charakter nowego Audi A6 Avanta podkreśla nie tylko design, lecz także zastosowane rozwiązania techniczne, m.in. skrętna tylna oś i adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne. To ostatnie pozwala regulować wysokość nadwozia oraz siłę tłumienia. Sportowym akcentem jest również mechanizm różnicowy quattro, którego zadaniem jest m.in. zapewnienie większej zwinności.

W porównaniu z dotychczasowym modelem przeprojektowany został układ kierowniczy. Ten teraz jest bardziej bezpośredni i sztywniejszy. Wprowadzone zmiany przekładają się na lepszą reakcję i większą ilość informacji zwrotnych, dostarczanych podczas jazdy.

Wspomniany wyżej układ skrętnej tylnej osi oferowany jest jako opcja w połączeniu z napędem quattro. Przy niskich prędkościach tylne koła skręcają się o pięć stopni w kierunku przeciwnym do kół przednich. Dzięki temu samochód jest bardziej zwinny w ruchu miejskim i na ciasnych zakrętach, a promień skrętu zmniejsza się nawet o jeden metr. Przy średnich i wyższych prędkościach tylne koła skręcają się w tym samym kierunku, co przednie. Zwiększa to stabilność i precyzję prowadzenia.

Dużo miejsca dla pasażerów, dużo miejsca na bagaż

Wnętrze nowego Audi A6 Avant nie jest żadną niespodzianką, podobnie zresztą jak stylistyka nadwozia, bo jest praktycznie takie samo jak w Audi A6 z napędem elektrycznym. To oznacza, że kierowca i pasażerowie mogą cieszyć się przestronną kabiną z dużą ilością miejsca zarówno dla podróżujących, jak i ich bagażu (do 503 l w zależności od wybranego silnika przy podniesionych oparciach, do 1534 l po złożeniu oparć).

Nowoczesny charakter jest także zasługą dużych wyświetlaczy. Tuż za kierownicą znajdziemy wirtualny kokpit Audi o przekątnej 11,9 cala. Z kolei w centralnej części umieszczono 14,5-calowy wyświetlacz dotykowy MMI. Zastosowany system pozwala wynieść możliwości personalizacji na nowy poziom. Dotyczy to również oświetlenia w kabinie. Uzupełnieniem cyfrowej sceny Audi jest opcjonalny 10,9-calowy wyświetlacz MMI wbudowany w deskę rozdzielczą przed przednim fotelem pasażera.

Audi A6 Avant (2025)
Audi A6 Avant (2025)Audi

Nowe Audi A6 Avant w sprzedaży od połowy marca 2025 r.

Wrażenie przestronności potęguje regulowany panoramiczny szklany dach. Akcentem przywodzącym na myśl klasę premium jest także system audio z dźwiękiem 3D firmy Bang & Olufsen. Funkcjonalnym udogodnieniem są także głośniki w przednich zagłówkach, które zapewniają spersonalizowaną przyjemność słuchania. Komfort podczas podróży zwiększa również opcjonalna czterostrefowa klimatyzacja.

Nowe Audi A6 Avant będzie budowane w fabryce w Neckarsulm, czyli tam, gdzie zjeżdżali z linii produkcyjnej również jego poprzednicy. Zamówienia na nowość z Ingolstadt można składać od połowy marca 2025 r. Najtańszy model z podstawowym silnikiem benzynowym będzie kosztowało od 58 tys. euro. Na model z silnikiem 2.0 TDI z technologią MHEV plus trzeba będą wydać niemal 62 tys. euro. Pierwsze pojazdy zostaną dostarczone klientom pod koniec maja br.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków