Dacia stawia opór chińskim markom, atrakcyjnie wyceniając swoje modele. Nowy Bigster, będący większym bratem Dustera, jest tego najlepszym przykładem. Kompaktowy SUV o długości 4,57 m w podstawowej 140-konnej wersji 1.2 mild hybrid Essential 4x2 kosztuje od 99 tys. 900 zł. Należy przyznać, że jest to korzystnie skalkulowana oferta. To samo można powiedzieć o opcji z fabryczną instalacją LPG, która jest droższa tylko o 1300 zł.
Dacia Bigster z fabrycznym LPG
W Dacii Bigster mild hybrid-G trzycylindrowy, turbodoładowany silnik o pojemności 1,2 litra współpracuje z układem mild hybrid 48 V, który wspomaga ruszanie i przyspieszanie oraz obniża zużycie paliwa. Niewielki akumulator trakcyjny (0,8 kWh) jest ładowany energią odzyskiwaną podczas hamowania. Według producenta średnie zużycie benzyny wynosi 5,5 l/100 km. Spalanie na gazie będzie nieco wyższe (w trakcie homologacji), jednak to paliwo jest znacznie tańsze, więc eksploatacja będzie jeszcze bardziej ekonomiczna.
Producent podaje, że zasięg po pełnym zatankowaniu może wynieść nawet 1450 km. To zasługa dwóch zbiorników (50 l benzyny i 49 l LPG). Standardowa pojemność bagażnika w wersji z instalacją gazową wynosi 609 l (o 58 l mniej). Przyspieszenie do "setki" zajmuje 10 s, a prędkość maksymalna to 180 km na godz.
Dacia Bigster mild hybrid-G: ceny w Polsce
Do wyboru są wszystkie wersje wyposażeniowe znane z innych wersji napędowych Bigstera:
Essential – 101 200 zł;
Expression – 108 700 zł;
Extreme – 117 400 zł;
Journey – 117 000 zł.
Pierwsze Dacie Bigster z LPG trafią do klientów jesienią br.