- W całym roku 2024 r. Dacia w Polsce sprzedała ponad 20 tys. samochodów
- Daje to 10. miejsce na rynku
- Dacia jest już szóstą marką najchętniej wybieraną w Polsce przez klientów indywidualnych. W tym segmencie Dacia rośnie imponująco
W ciągu roku sprzedaż samochodów marki Dacia w Polsce urosła o 12 proc. – od stycznia do grudnia 2024 roku sprzedała w Polsce nieco ponad 20 tys. samochodów. Ponad połowa z tej liczby (10 tys. 919 sztuk) to samochody kupione przez klientów indywidualnych. Biorąc pod uwagę, że w Polsce ponad 70 proc. samochodów kupują firmy, widać wyraźnie, że klienci indywidualni szczególnie doceniają samochody rumuńskiej marki. Rok do roku sprzedaż do klientów indywidualnych urosła o imponujące 34,5 proc.
Jeden model odpowiada za ponad połowę sprzedaży
W 2024 r. w Polsce znalazły nabywców 10 tys. 393 Dacie Duster. Za taki wynik niewątpliwie odpowiada zmiana modelu – nowy Duster jest nowocześniejszy, a jednocześnie nie stał się zbyt drogi. Jeśli chodzi o sprzedaż nowego modelu Dustera, to wybrane statystyki wyglądają tak:
• 82 proc. sprzedanych egzemplarzy to najwyższe wersje Journey & Extreme;
• 20 proc. aut to wersje z napędem hybrydowym;
• 18 proc. to samochody z napędem 4x4.
Świetny wynik sprzedażowy zanotował też model Sandero z liczbą 5538 zarejestrowanych egzemplarzy
Miniony rok był udany dla marki Dacia. Zanotowaliśmy wzrost sprzedaży, a nowy Duster został doskonale przyjęty przez rynek, zdobywając również prestiżowy tytuł Car of the Year Polska. Wersje hybrydowe modelu Duster i Jogger cieszą się rosnącym zainteresowaniem klientów, co potwierdza kierunek naszych działań. Dacia pozostaje jedną z najchętniej wybieranych marek przez klientów indywidualnych
– mówi Tomasz Mróz, Dyrektor Wykonawczy Grupy Renault w Polsce i krajach bałtyckich.
Nadchodzi Bigster – SUV duży i niedrogi. Będzie nokaut na konkurentach?
Rok 2025 zapowiada się dla Dacii szczególnie obiecująco, m.in. za sprawą debiutu modelu Bigster, ktory już można zamawiać, a pierwsze samochody pojawią się w Polsce wczesną wiosną. Bigster to SUV większy od Dustera przy cenie startującej od 99 tys. 900 zł. Najtańszy Bigster z napędem 4x4 kosztuje 110 tys. 400 zł, a najdroższą 155-konną hybrydę w wersji Extreme wyceniono na 132 tys. 700 zł.
– W tym roku z niecierpliwością oczekujemy wprowadzenia do sprzedaży modelu Bigster, w tym także jego wersji z nowym napędem hybrydowym Hybrid 155 – dodaje Mróz.
Trzeba przyznać, że jest to poziom cenowy, do którego trudno będzie doskoczyć nawet znanym z dobrych cen, ale początkującym na polskim rynku markom chińskim. W tej sytuacji dalsze wzrosty rumuńskiej marki wydają się niemal pewne.