Logo
WiadomościAktualnościDacia chwali się wynikami w Polsce. W jednym segmencie notuje spektakularny wzrost

Dacia chwali się wynikami w Polsce. W jednym segmencie notuje spektakularny wzrost

  • W całym roku 2024 r. Dacia w Polsce sprzedała ponad 20 tys. samochodów
  • Daje to 10. miejsce na rynku
  • Dacia jest już szóstą marką najchętniej wybieraną w Polsce przez klientów indywidualnych. W tym segmencie Dacia rośnie imponująco
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

W ciągu roku sprzedaż samochodów marki Dacia w Polsce urosła o 12 proc. – od stycznia do grudnia 2024 roku sprzedała w Polsce nieco ponad 20 tys. samochodów. Ponad połowa z tej liczby (10 tys. 919 sztuk) to samochody kupione przez klientów indywidualnych. Biorąc pod uwagę, że w Polsce ponad 70 proc. samochodów kupują firmy, widać wyraźnie, że klienci indywidualni szczególnie doceniają samochody rumuńskiej marki. Rok do roku sprzedaż do klientów indywidualnych urosła o imponujące 34,5 proc.

Poznaj kontekst z AI

Jakie miejsce zajmuje Dacia na polskim rynku w 2024 roku?
Ile procent sprzedanych Dusterów to wersje hybrydowe?
Ile kosztuje najtańszy Bigster z napędem 4x4?
Kiedy pojawią się pierwsze modele Bigstera w Polsce?

Jeden model odpowiada za ponad połowę sprzedaży

Dacia Duster (trzecia generacja)
Dacia Duster (trzecia generacja)Renault Group

W 2024 r. w Polsce znalazły nabywców 10 tys. 393 Dacie Duster. Za taki wynik niewątpliwie odpowiada zmiana modelu – nowy Duster jest nowocześniejszy, a jednocześnie nie stał się zbyt drogi. Jeśli chodzi o sprzedaż nowego modelu Dustera, to wybrane statystyki wyglądają tak:

• 82 proc. sprzedanych egzemplarzy to najwyższe wersje Journey & Extreme;

• 20 proc. aut to wersje z napędem hybrydowym;

• 18 proc. to samochody z napędem 4x4.

Świetny wynik sprzedażowy zanotował też model Sandero z liczbą 5538 zarejestrowanych egzemplarzy

Dacia Sandero (trzecia generacja; prezentacja w 2020 r.)
Dacia Sandero (trzecia generacja; prezentacja w 2020 r.)Renault Group

Miniony rok był udany dla marki Dacia. Zanotowaliśmy wzrost sprzedaży, a nowy Duster został doskonale przyjęty przez rynek, zdobywając również prestiżowy tytuł Car of the Year Polska. Wersje hybrydowe modelu Duster i Jogger cieszą się rosnącym zainteresowaniem klientów, co potwierdza kierunek naszych działań. Dacia pozostaje jedną z najchętniej wybieranych marek przez klientów indywidualnych

– mówi Tomasz Mróz, Dyrektor Wykonawczy Grupy Renault w Polsce i krajach bałtyckich.

Nadchodzi Bigster – SUV duży i niedrogi. Będzie nokaut na konkurentach?

Rok 2025 zapowiada się dla Dacii szczególnie obiecująco, m.in. za sprawą debiutu modelu Bigster, ktory już można zamawiać, a pierwsze samochody pojawią się w Polsce wczesną wiosną. Bigster to SUV większy od Dustera przy cenie startującej od 99 tys. 900 zł. Najtańszy Bigster z napędem 4x4 kosztuje 110 tys. 400 zł, a najdroższą 155-konną hybrydę w wersji Extreme wyceniono na 132 tys. 700 zł.

W tym roku z niecierpliwością oczekujemy wprowadzenia do sprzedaży modelu Bigster, w tym także jego wersji z nowym napędem hybrydowym Hybrid 155 – dodaje Mróz.

Trzeba przyznać, że jest to poziom cenowy, do którego trudno będzie doskoczyć nawet znanym z dobrych cen, ale początkującym na polskim rynku markom chińskim. W tej sytuacji dalsze wzrosty rumuńskiej marki wydają się niemal pewne.

Udostępnij:
Autor Maciej Brzeziński
Pasjonat technologii, prywatnie także zapalony kolarz
Pokaż listę wszystkich publikacji
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium