Auto Świat Wiadomości Aktualności Dacia chwali się wynikami w Polsce. W jednym segmencie notuje spektakularny wzrost

Dacia chwali się wynikami w Polsce. W jednym segmencie notuje spektakularny wzrost

Nie jest tajemnicą, że dla klienta indywidualnego kupującego nowy samochód, jednym z ważniejszych parametrów przesądzających o wyborze auta jest cena na tle konkurencji. Nie powinno więc dziwić, że polscy kierowcy coraz chętniej wybierają Dacię, zwłaszcza że marka wprowadza na rynek atrakcyjne nowości. Jeśli trend się utrzyma, rumuńska marka wkrótce przegoni kolejnych konkurentów.

Dacia Duster
Dacia DusterDacia
  • W całym roku 2024 r. Dacia w Polsce sprzedała ponad 20 tys. samochodów
  • Daje to 10. miejsce na rynku
  • Dacia jest już szóstą marką najchętniej wybieraną w Polsce przez klientów indywidualnych. W tym segmencie Dacia rośnie imponująco

W ciągu roku sprzedaż samochodów marki Dacia w Polsce urosła o 12 proc. – od stycznia do grudnia 2024 roku sprzedała w Polsce nieco ponad 20 tys. samochodów. Ponad połowa z tej liczby (10 tys. 919 sztuk) to samochody kupione przez klientów indywidualnych. Biorąc pod uwagę, że w Polsce ponad 70 proc. samochodów kupują firmy, widać wyraźnie, że klienci indywidualni szczególnie doceniają samochody rumuńskiej marki. Rok do roku sprzedaż do klientów indywidualnych urosła o imponujące 34,5 proc.

Jeden model odpowiada za ponad połowę sprzedaży

Dacia Duster (trzecia generacja)
Dacia Duster (trzecia generacja)Renault Group

W 2024 r. w Polsce znalazły nabywców 10 tys. 393 Dacie Duster. Za taki wynik niewątpliwie odpowiada zmiana modelu – nowy Duster jest nowocześniejszy, a jednocześnie nie stał się zbyt drogi. Jeśli chodzi o sprzedaż nowego modelu Dustera, to wybrane statystyki wyglądają tak:

• 82 proc. sprzedanych egzemplarzy to najwyższe wersje Journey & Extreme;

• 20 proc. aut to wersje z napędem hybrydowym;

• 18 proc. to samochody z napędem 4x4.

Świetny wynik sprzedażowy zanotował też model Sandero z liczbą 5538 zarejestrowanych egzemplarzy

Dacia Sandero (trzecia generacja; prezentacja w 2020 r.)
Dacia Sandero (trzecia generacja; prezentacja w 2020 r.)Renault Group

Miniony rok był udany dla marki Dacia. Zanotowaliśmy wzrost sprzedaży, a nowy Duster został doskonale przyjęty przez rynek, zdobywając również prestiżowy tytuł Car of the Year Polska. Wersje hybrydowe modelu Duster i Jogger cieszą się rosnącym zainteresowaniem klientów, co potwierdza kierunek naszych działań. Dacia pozostaje jedną z najchętniej wybieranych marek przez klientów indywidualnych

– mówi Tomasz Mróz, Dyrektor Wykonawczy Grupy Renault w Polsce i krajach bałtyckich.

Nadchodzi Bigster – SUV duży i niedrogi. Będzie nokaut na konkurentach?

Rok 2025 zapowiada się dla Dacii szczególnie obiecująco, m.in. za sprawą debiutu modelu Bigster, ktory już można zamawiać, a pierwsze samochody pojawią się w Polsce wczesną wiosną. Bigster to SUV większy od Dustera przy cenie startującej od 99 tys. 900 zł. Najtańszy Bigster z napędem 4x4 kosztuje 110 tys. 400 zł, a najdroższą 155-konną hybrydę w wersji Extreme wyceniono na 132 tys. 700 zł.

W tym roku z niecierpliwością oczekujemy wprowadzenia do sprzedaży modelu Bigster, w tym także jego wersji z nowym napędem hybrydowym Hybrid 155 – dodaje Mróz.

Trzeba przyznać, że jest to poziom cenowy, do którego trudno będzie doskoczyć nawet znanym z dobrych cen, ale początkującym na polskim rynku markom chińskim. W tej sytuacji dalsze wzrosty rumuńskiej marki wydają się niemal pewne.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków