• Nowy Nissan X-Trail w porównaniu z poprzednikiem jest nieco dłuższy (o ok. 4 cm), nieznacznie wydłużono też rozstaw osi (do 2706 mm)
  • Wersja dla Chin wyposażona jest w trzycylindrowy silnik 1,5 l o mocy 204 KM oraz skrzynię CVT
  • W europejskiej odmianie pojawi się nowy napęd e-Power, w którym silnik spalinowy pracuje wyłącznie do generowania energii dla elektrycznego zespołu napędowego
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

W kalendarzu premier Nissana Europa zajmuje odległą pozycję. Dobrym przykładem jest nowy SUV X-Trail, który pojawi się na naszym kontynencie dopiero w przyszłym roku. Tymczasem nowy model można już zamawiać za oceanem (amerykańscy klienci znają go jako Nissan Rogue), a niebawem będzie to możliwe także w Chinach, gdzie pojawił się jako Dongfeng Nissan X-Trail.

Nietrudno zgadnąć, że wersje na poszczególne rynki różnią się między sobą. Za oceanem Nissan proponuje czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2,5 l i mocy 181 KM. W Chinach producent przygotował zaś skromniejszą ofertę, czyli silnik o tajemniczym oznaczeniu VC-Turbo Super Variable 300, - to trzycylindrowy benzynowy 1,5 l z turbosprężarką (całość nazwano po prostu 1,5 T). Ten niewielki motor generuje jednak więcej mocy niż ten 2,5-litrowy w amerykańskiej odmianie. Do dyspozycji mamy bowiem aż 204 KM i 300 Nm momentu obrotowego. Czy podobny znajdziemy w Europie?

Nissan X-Trail - napęd 4x4 pozostaje

Oczywiście nie mogło zabraknąć układu 4x4. Nissan chwali się inteligentnym napędem na wszystkie koła (napęd 4-i drugiej generacji) oraz pięcioma trybami jazdy (wybierane pokrętłem w konsoli). Do wyboru są: tryb automatyczny, sportowy, ekonomiczny, terenowy oraz na zaśnieżone trasy. A to wszystko ze standardową skrzynią bezstopniową CVT.

Nissan nie zdradza jeszcze zbyt wielu szczegółów na temat auta. Niemniej wiadomo już, że w nowym X-Trailu w Chinach znajdziemy m.in. układ aktywnej redukcji hałasu, dwuwarstwową przednią szybę, ulepszony tempomat ProPilot, trójstrefową klimatyzację, wyświetlacz HUD oraz spory wyświetlacz o przekątnej 12,3 cala w konsoli. Chińska wersja dostępna będzie na 19-calowych kołach. Zapewne jednak rzadko kiedy będzie widywana w trudniejszym terenie, mimo że prześwit wynosi aż 21,2 cm.

A co z europejskim Nissanem X-Trail? Póki co producent wspomina o nowym napędzie e-Power (znanym z modelu Quashqai, w którym silnik spalinowy pracuje wyłącznie do generowania energii dla elektrycznego zespołu napędowego) oraz trzecim rzędzie siedzeń. Wciąż niewiele wiadomo o pełnej gamie silników, osiągach czy wyposażeniu. Pozostaje zatem uzbroić się w cierpliwość i podziwiać auto, które pod względem nadwozia czy wnętrza będzie zapewne bardzo zbliżone do odmiany, którą zobaczymy w europejskich salonach w 2022 r.