Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Wiadomości > Premiery > Nowy Nissan X-Trail trafia do Polski. Znamy już jego ceny

Nowy Nissan X-Trail trafia do Polski. Znamy już jego ceny

Nissan X-Trail czwartej generacji zadebiutował wiosną 2021 r., ale wówczas poznaliśmy auto przeznaczone na rynki chiński oraz amerykański. Teraz przyszedł czas na europejską odmianę, która będzie dostępna jako miękka lub szeregowa hybryda, z napędem na przód bądź na wszystkie koła oraz jako wersja 5- bądź 7-osobowa.

Nissan X-TrailŹródło: Nissan
  • Nowy Nissan X-Trail występuje jako 163-konna, miękka hybryda oraz jako szeregowa hybryda, w której za napęd na koła odpowiada elektryczna jednostka generująca 204 KM bądź 213 KM
  • Samochód występuje z napędem na przód lub na wszystkie koła i z nadwoziem 5- lub 7-osobowym
  • Ceny samochodu z miękką hybrydą startują od 181 500 zł, natomiast z szeregową hybrydą zaczynają się od 196 200 zł

Nissan X-Trail to jeden z popularniejszych modeli wśród SUV-ów. Do tej pory do klientów trafiło niemal 7 milionów egzemplarzy japońskiego samochodu. Zatem przed debiutującą właśnie czwartą generacją jest trudne zadanie kontynuowania dobrej passy dotychczasowych odmian. Tylko w ten sposób możliwe będzie pokonanie konkurentów i odniesienie rynkowego sukcesu.

Nissan X-Trail ma nadwozie, w którym wykorzystano charakterystyczną dla Nissana atrapę chłodnicy w kształcie litery V i zwieńczono ją wąskimi, zachodzącymi daleko na boki reflektorami. W dolnej części zderzaka znalazło się miejsce na duży wlot powietrza. Z kolei pod zderzakiem nie zabrakło osłony. Taki sam element znalazł się również z tyłu, a w połączeniu z czarnymi, plastikowymi nakładkami na nadkolach potęguje to terenowy charakter pojazdu.

Dalsza część tekstu znajduje się pod materiałem wideo

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Wnętrze nowego Nissana X-Traila wykończono materiałami najwyższej jakości, a ilość miejsca dla pasażerów jest tak duża, że nawet wysokie osoby nie powinny narzekać na brak przestrzeni na nogi czy nad głowami. Do wyboru jest odmiana 5- lub 7-osobowa. W tej drugiej ilość miejsca na trzecim rzędzie siedzeń nie jest zbyt duża i wygodnie będzie dzieciom lub podczas jazdy na krótkich odcinkach.

Kierowca ma przed sobą przejrzystą deskę rozdzielczą z cyfrowymi wskaźnikami wyświetlanymi na ekranie o przekątnej 12,3 cala. Taką samą wielkość ma dotykowy wyświetlacz centralny, za pomocą którego obsługuje się urządzenia pokładowe. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, Nissan nie zrezygnował całkowicie ze stosowania tradycyjnych pokręteł i przycisków, które znacznie ułatwiają aktywację najważniejszych funkcji.

Nowy Nissan X-Trail – tylko zelektryfikowany napęd

Przeczytaj też:

Nissan X-Trail czwartej generacji w bazowej wersji występuje z 12-woltową, miękką hybrydą o mocy 163 KM oraz z napędem na przednie koła. W takiej konfiguracji samochód rozpędza się do setki po 9,6 s. Oprócz tego w ofercie jest jeszcze szeregowa hybryda.

W skład układu wchodzi w tym przypadku: silnik elektryczny, falownik, bateria, generator oraz jednostka spalinowa. Koła samochodu napędzane są bezpośrednio przez elektryczny motor, natomiast spalinowy służy wyłącznie do wytwarzania energii elektrycznej.

Szeregowa hybryda występuje w dwóch odmianach – z przednim napędem i silnikiem elektrycznym o mocy 204 KM (przyspieszenie do setki po 8 s) lub jako 4x4 (e-4ORCE – nowy napęd na wszystkie koła Nissana opracowany specjalnie do współpracy ze zelektryfikowanymi układami napędowymi), którego elektryczna jednostka generuje 213 KM, a sprint do 100 km/h zajmuje 7 s. W obu przypadkach zastosowano także identyczny, 158-konny silnik benzynowy.

Nowy Nissan X-Trail – przyspieszanie i zwalnianie tylko pedałem gazu

Nissan X-Trail został wyposażony w uruchamianą przyciskiem w kokpicie funkcję e-Pedal, która pozwala na przyspieszanie oraz hamowanie przy użyciu wyłącznie pedału gazu. W razie potrzeby wystarczy zdjąć nogę z pedału przyspieszenia, a samochód zacznie zwalniać z siłą 0,2 g (zapalają się wówczas światła hamulcowe) aż do osiągnięcia stanu pełzania, ale nie zatrzyma się całkowicie.

Nowy Nissan X-Trail został zbudowany na platformie Alliance CMF-C (taka sama jak w Nissanie Qashqaiu). Dzięki niej można było wykorzystać unowocześnione kolumny resorujące z przodu, natomiast z tyłu zastosowano układ wielowahaczowy. Nissan obiecuje, że dzięki temu samochód zapewnia jadącym wysoki komfort resorowania, a jednocześnie gwarantuje stabilne zachowanie pojazdu w trakcie dynamicznego pokonywania zakrętów.

Nowy Nissan X-Trail został już wyceniony i za najtańszą wersję (5-osobowa N-Connecta z przednim napędem i miękką hybrydą) trzeba zapłacić 181 500 zł lub w bogatszej odmianie Tekna – 199 850 zł. Koszty zakupu szeregowej hybrydy z przednim napędem startują od 196 200 zł (5-osobowa N-Connecta), a odmiany 4x4 od 206 200 zł.

Nowy Nissan X-Trail – nasza opinia

Jeżeli nowy Nissan X-Trail jeździ tak dobrze, jak wygląda, to ma szansę odnieść rynkowy sukces. Oprócz wyglądu samochód ma atuty w postaci mocnych, zelektryfikowanych silników oraz wyboru pomiędzy napędem na przód a 4x4. Ofertę uatrakcyjnia dodatkowo przestronne i funkcjonalne wnętrze oraz możliwość zakupu 7-osobowej odmiany.

Nowy Nissan X-Trail – cennik

1.5 MHEV/2WD/5-osobowa 1.5 MHEV/2WD/7-osobowa e-Power/2WD/204 KM/5-osobowa e-Power/4x4/213 KM/5-osobowa e-Power/4x4/213 KM/7-osobowa
N-Connecta 181 500 zł 185 500 zł 196 200 zł 206 200 zł 210 200 zł
Tekna 199 850 zł 203 850 zł 214 550 zł 224 550 zł 228 550 zł
Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy:NissanNissan X-TrailSUVCeny
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków