- Nowy Nissan X-Trail występuje jako 163-konna, miękka hybryda oraz jako szeregowa hybryda, w której za napęd na koła odpowiada elektryczna jednostka generująca 204 KM bądź 213 KM
- Samochód występuje z napędem na przód lub na wszystkie koła i z nadwoziem 5- lub 7-osobowym
- Ceny samochodu z miękką hybrydą startują od 181 500 zł, natomiast z szeregową hybrydą zaczynają się od 196 200 zł
Nissan X-Trail to jeden z popularniejszych modeli wśród SUV-ów. Do tej pory do klientów trafiło niemal 7 milionów egzemplarzy japońskiego samochodu. Zatem przed debiutującą właśnie czwartą generacją jest trudne zadanie kontynuowania dobrej passy dotychczasowych odmian. Tylko w ten sposób możliwe będzie pokonanie konkurentów i odniesienie rynkowego sukcesu.
Nissan X-Trail ma nadwozie, w którym wykorzystano charakterystyczną dla Nissana atrapę chłodnicy w kształcie litery V i zwieńczono ją wąskimi, zachodzącymi daleko na boki reflektorami. W dolnej części zderzaka znalazło się miejsce na duży wlot powietrza. Z kolei pod zderzakiem nie zabrakło osłony. Taki sam element znalazł się również z tyłu, a w połączeniu z czarnymi, plastikowymi nakładkami na nadkolach potęguje to terenowy charakter pojazdu.
Dalsza część tekstu znajduje się pod materiałem wideo
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoWnętrze nowego Nissana X-Traila wykończono materiałami najwyższej jakości, a ilość miejsca dla pasażerów jest tak duża, że nawet wysokie osoby nie powinny narzekać na brak przestrzeni na nogi czy nad głowami. Do wyboru jest odmiana 5- lub 7-osobowa. W tej drugiej ilość miejsca na trzecim rzędzie siedzeń nie jest zbyt duża i wygodnie będzie dzieciom lub podczas jazdy na krótkich odcinkach.
Kierowca ma przed sobą przejrzystą deskę rozdzielczą z cyfrowymi wskaźnikami wyświetlanymi na ekranie o przekątnej 12,3 cala. Taką samą wielkość ma dotykowy wyświetlacz centralny, za pomocą którego obsługuje się urządzenia pokładowe. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, Nissan nie zrezygnował całkowicie ze stosowania tradycyjnych pokręteł i przycisków, które znacznie ułatwiają aktywację najważniejszych funkcji.
Nowy Nissan X-Trail – tylko zelektryfikowany napęd
Przeczytaj też:
- Dacia Jogger: samochód prosty aż do bólu. To duża zaleta, a może jednak wada?
- Peugeot 308 SW GT – kombi dla estetów
- Skoda Kodiaq – elegancka, ale czy 150 KM wystarczy?
Nissan X-Trail czwartej generacji w bazowej wersji występuje z 12-woltową, miękką hybrydą o mocy 163 KM oraz z napędem na przednie koła. W takiej konfiguracji samochód rozpędza się do setki po 9,6 s. Oprócz tego w ofercie jest jeszcze szeregowa hybryda.
W skład układu wchodzi w tym przypadku: silnik elektryczny, falownik, bateria, generator oraz jednostka spalinowa. Koła samochodu napędzane są bezpośrednio przez elektryczny motor, natomiast spalinowy służy wyłącznie do wytwarzania energii elektrycznej.
Szeregowa hybryda występuje w dwóch odmianach – z przednim napędem i silnikiem elektrycznym o mocy 204 KM (przyspieszenie do setki po 8 s) lub jako 4x4 (e-4ORCE – nowy napęd na wszystkie koła Nissana opracowany specjalnie do współpracy ze zelektryfikowanymi układami napędowymi), którego elektryczna jednostka generuje 213 KM, a sprint do 100 km/h zajmuje 7 s. W obu przypadkach zastosowano także identyczny, 158-konny silnik benzynowy.
Nowy Nissan X-Trail – przyspieszanie i zwalnianie tylko pedałem gazu
Nissan X-Trail został wyposażony w uruchamianą przyciskiem w kokpicie funkcję e-Pedal, która pozwala na przyspieszanie oraz hamowanie przy użyciu wyłącznie pedału gazu. W razie potrzeby wystarczy zdjąć nogę z pedału przyspieszenia, a samochód zacznie zwalniać z siłą 0,2 g (zapalają się wówczas światła hamulcowe) aż do osiągnięcia stanu pełzania, ale nie zatrzyma się całkowicie.
Nowy Nissan X-Trail został zbudowany na platformie Alliance CMF-C (taka sama jak w Nissanie Qashqaiu). Dzięki niej można było wykorzystać unowocześnione kolumny resorujące z przodu, natomiast z tyłu zastosowano układ wielowahaczowy. Nissan obiecuje, że dzięki temu samochód zapewnia jadącym wysoki komfort resorowania, a jednocześnie gwarantuje stabilne zachowanie pojazdu w trakcie dynamicznego pokonywania zakrętów.
Nowy Nissan X-Trail został już wyceniony i za najtańszą wersję (5-osobowa N-Connecta z przednim napędem i miękką hybrydą) trzeba zapłacić 181 500 zł lub w bogatszej odmianie Tekna – 199 850 zł. Koszty zakupu szeregowej hybrydy z przednim napędem startują od 196 200 zł (5-osobowa N-Connecta), a odmiany 4x4 od 206 200 zł.
Nowy Nissan X-Trail – nasza opinia
Jeżeli nowy Nissan X-Trail jeździ tak dobrze, jak wygląda, to ma szansę odnieść rynkowy sukces. Oprócz wyglądu samochód ma atuty w postaci mocnych, zelektryfikowanych silników oraz wyboru pomiędzy napędem na przód a 4x4. Ofertę uatrakcyjnia dodatkowo przestronne i funkcjonalne wnętrze oraz możliwość zakupu 7-osobowej odmiany.
Nowy Nissan X-Trail – cennik
1.5 MHEV/2WD/5-osobowa | 1.5 MHEV/2WD/7-osobowa | e-Power/2WD/204 KM/5-osobowa | e-Power/4x4/213 KM/5-osobowa | e-Power/4x4/213 KM/7-osobowa | |
N-Connecta | 181 500 zł | 185 500 zł | 196 200 zł | 206 200 zł | 210 200 zł |
Tekna | 199 850 zł | 203 850 zł | 214 550 zł | 224 550 zł | 228 550 zł |