- W 2023 r. Honda ma w Europie oferować dwa razy więcej modeli SUV-ów niż teraz
- Nowe CR-V będzie o prawie segment większe niż obecne
- Honda zamierza zakończyć sprzedaż samochodów spalinowych do 2040 r.
- Więcej takich tekstów najdziesz na stronie głównej Onetu
Honda nieźle namieszała nam w głowach. Najpierw, 23 marca, zapowiedziała, że w 2023 r. w Europie zadebiutują jej trzy nowe SUV-y: elektryczne miejskie auto, hybrydowy kompakt (nazwijmy go umownie ”C-SUV”) i szósta generacja Hondy CR-V. Sęk w tym, że elektryczne miejskie auto zostało zapowiedziane prototypem do złudzenia przypominającym pokazane w 2021 r. nowe wcielenie hybrydowego HR-V. No i po co Hondzie w Europie kolejny kompaktowy SUV, skoro ma już CR-V?
Teraz sprawy skomplikowały się jeszcze bardziej, ponieważ Honda właśnie przedstawiła nową generację modelu HR-V przeznaczoną dla Stanów Zjednoczonych. Samochód wygląda kompletnie inaczej od ”naszego” HR-V, ale za to jest bardzo podobny do auta z oficjalnego szkicu zapowiadającego owego tajemniczego kompaktowego ”C-SUV-a” dla Europy.
Na szczęście wiemy, o co w tym wszystkim chodzi.
Nowa, większa Honda CR-V
Europejska gama SUV-ów Hondy w 2023 r. będzie dwa razy większa niż obecnie i ma wyglądać następująco:
- miejski elektryczny model (którego zapowiedzią jest Honda e:Ny1 Prototype)
- HR-V (którego obecną generację przedstawiono w 2021 r.)
- ”C-SUV” (kompaktowy SUV o nieujawnionej jeszcze nazwie, który otrzyma napęd hybrydowy)
- CR-V (którego szósta generacja pojawi się właśnie w przyszłym roku)
”C-SUV” nie będzie rywalizował z nową Hondą CR-V, ponieważ ta druga wraz ze zmianą generacji urośnie co najmniej o pół segmentu, konkurując tym samym np. z Nissanem X-Trailem i Kią Sorento. Nowa Honda CR-V będzie więc o ok. 20 cm dłuższa niż ”C-SUV”. Bardzo możliwe, że ”C-SUV” otrzyma 2-litrowy silnik spalinowy i dwie jednostki elektryczne, które wspólnie rozwiną 184 KM. Maksymalny moment obrotowy może wynieść 315 Nm.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoJak to się ma do przedstawionej z myślą o Stanach Zjednoczonych nowej Hondy HR-V?
Honda HR-V dla USA
Obecnie sprzedawana w USA Honda HR-V tylko nieznanie różni się od Hondy HR-V oferowanej w Europie w latach 2015-2021. Latem tego roku na rynek Stanów Zjednoczonych trafi nowe HR-V, które jest już innym autem niż HR-V dostępne od niedawna na Starym Kontynencie. Nowa amerykańska Honda HR-V nie jest jednak owym tajemniczym ”C-SUV-em”, który w 2023 r. trafi do Europy, choć trzeba przyznać, że wygląda podobnie do oficjalnych szkiców ”C-SUV-a”.
Honda będzie się systematycznie żegnać z silnikiem spalinowym. W 2030 r. samochody elektryczne mają stanowić 40 proc. sprzedaży tej firmy w Europie, a pięć lat później – już 80 proc. Do 2040 r. Honda zamierza przestać oferować na świecie auta z silnikami spalinowymi.