Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Honda HR-V

Honda HR-V

Honda HR-V

Honda HR-V to niewielki, kompaktowy crossover. Nazwa jest skrótem od „Hybrid Recreation Vehicle” co oznacza wielozadaniowy samochód turystyczny.

I generacja zadebiutowała w 1999 roku i była jednym z pierwszych tego typu aut w historii. Początkowo auto można było nabyć w wersji 3-drzwiowej, ale szybko pojawiła się także odmiana 5-drzwiowa. HR-V bazowała na większym SUV-ie CR-V. Nadwozie miało ciekawy i charakterystyczny kształt – dominowały proste linie, a tył był zakończony wyraźnym ścięciem lecz patrząc na przód auta wyraźnie można dostrzec pokrewieństwo z 6. generacją popularnego Civic'a.

Pod maską znalazł się tylko jeden silnik benzynowy – miał on pojemność 1,6 litra i moc 105 KM. Do wyboru był skrzynia 5-biegowa manualna lub przekładnia bezstopniowa CVT, które mogły przekazywać moment obrotowy na przednia lub obie osie.

W 2001 roku przeprowadzono facelifting modelu, który oprócz nieznacznego przeprojektowania reflektorów, grilla, zderzaka i wnętrza przyniósł także wersję Sport, wyposażoną w ten sam, 4-cylindrowy silnik, lecz o większej mocy – 124 KM.

W 2006 roku zakończono produkcję I generacji, a następna wersja pojawiła się na rynku dopiero w 2014 roku (w Japonii dostępny był już od 2013 roku pod nazwą Vezel). Auto wyraźnie różni się od swojego poprzednika – ma bardziej zaokrąglone nadwozie i futurystyczne kształty, jedynie wymiarami były do siebie zbliżone.

Konstrukcyjnie II generacja HR-V opiera się na 4. generacji miejskiego Jazz'a. Pod maską znalazła się jednostka benzynowa VTEC o pojemności 1,5 litra i mocy 130 KM oraz 1,6-litrowy diesel i-DTEC o mody 120 KM. Do wyboru jest 6-stopniowa skrzynia manualna lub bezstopniowa przekładnia CVT. Wersja europejska przewiduje jedynie napęd na przednie koła, gdzie np. w USA auto jest oferowane standardowo z napędem 4x4. Tam też dostępny jest dodatkowo większy, 1,8-litrowy benzyniak o mocy 138 KM.

Konkurentami Hondy HR-V są m.in. Ford EcoSport, Nissan Juke, Opel Mokka i Renault Captur.

Honda HR-V - generacje

Honda HR-V I (1998&nbsp-&nbsp2006)

Honda HR-V I (1998 - 2006)

Honda HR-V II (2015&nbsp-&nbsp)

Honda HR-V II (2015 - )

Honda HR-V - powiązane artykuły

Czy hybrydy to najlepsze rozwiązanie na rynku?

Czy hybrydy to najlepsze rozwiązanie na rynku?

Hybrydy są coraz liczniej reprezentowane, stąd wybór się komplikuje. Dlatego warto uzbroić się w wiedzę: które wersje wybrać, żeby trafić w swoje potrzeby. A na rynku mamy różne rodzaje napędu hybrydowego, do tego niektóre marki proponują nowatorskie silniki benzynowe, które mają palić jak diesle. Który model będzie lepszym wyborem? Zaraz zobaczycie, co warto kupić!

Honda HR-V I (1999-2006) – ach, gdyby tylko nie ta rdza...

Honda HR-V I (1999-2006) – ach, gdyby tylko nie ta rdza...

Pisząc o tym modelu, możemy swobodnie sięgnąć po znany szablon pod tytułem „ach, gdyby tylko nie ta rdza...”. Niestety prawda jest taka, że o ile mechanika nawet po latach potrafi być niemal całkowicie bezproblemowa, o tyle korozja sieje już na tyle duże spustoszenie, że do zakupu trzeba podchodzić ostrożnie.

Nowy SUV Hondy uplasuje się między HR-V a CR-V. Znamy już nazwę modelu

Nowy SUV Hondy uplasuje się między HR-V a CR-V. Znamy już nazwę modelu

Honda ujawniła nazwę nowego kompaktowego SUV-a przeznaczonego na europejski rynek. Najpierw poznaliśmy dwa szkice. Teraz Honda ujawniła nazwę nowego kompaktowego SUV-a. To ZR-V. Model pojawi się w 2023 r.

Honda HR-V e: HEV – Idealna do miasta, ale czy dla rodziny? – Test

Honda HR-V e: HEV – Idealna do miasta, ale czy dla rodziny? – Test

Honda HR-V trzeciej generacji występuje wyłącznie z hybrydowym napędem. Dzięki niemu powinno być ekologiczne i oszczędne. W teście sprawdzamy, czy nowy crossover Hondy jest dynamiczny i praktyczny oraz jak się go prowadzi.

Nowy SUV Hondy dla USA. W Polsce uplasuje się między HR-V a CR-V?

Nowy SUV Hondy dla USA. W Polsce uplasuje się między HR-V a CR-V?

Honda właśnie przedstawiła nowe HR-V przeznaczone dla USA, ale to kompletnie inny model niż HR-V dostępne w Polsce. O co tu chodzi? Czy amerykańska nowość trafi do Europy, ale pod zmienioną nazwą? Wyjaśniamy.

Szukasz auta dla rodziny? Sprawdziliśmy który model warto kupić - Hondę HR-V, Mazdę CX-30 czy Peugeota 2008

Szukasz auta dla rodziny? Sprawdziliśmy który model warto kupić - Hondę HR-V, Mazdę CX-30 czy Peugeota 2008

Honda HR-V przybywa z pełnym napędem hybrydowym oraz sprytnym układem siedzeń. Czy jej nowa odsłona pozwoli zagrozić Maździe CX-30 i Peugeotowi 2008?

Nowa Honda HR-V e:HEV - już tylko hybrydowa, ale czy lepsza od poprzedniej?

Nowa Honda HR-V e:HEV - już tylko hybrydowa, ale czy lepsza od poprzedniej?

Honda HR-V trzeciej generacji dostępna jest wyłącznie w jednej wersji silnikowej – jako pełna hybryda. Producent reklamuje ją jako "samoładującą hybrydę", która zapewnia prawdziwą frajdę z jazdy, pełnymi garściami czerpie z Formuły 1, ma atrakcyjną stylistkę. Tyle że to marketingowe zaklęcia, a prawdziwe zalety tego modelu leżą zupełnie gdzie indziej!

Honda HR-V e:HEV - inna niż pozostałe hybrydy

Honda HR-V e:HEV - inna niż pozostałe hybrydy

Trzecia generacja Hondy HR-V, wyposażona w napęd hybrydowy, podąża nieco inną drogą, niż ta, do której przyzwyczaiły nas najpopularniejsze hybrydy.

Nowa Honda HR-V e:HEV – znamy ceny w Polsce

Nowa Honda HR-V e:HEV – znamy ceny w Polsce

HR-V e:HEV to nowy hybrydowy SUV japońskiej marki. Polski przedstawiciel Hondy podał już jego ceny. Za najtańszą odmianę tego modelu ze specyfikacją Elegance trzeba będzie zapłacić minimum 123 700 zł.

Honda HR-V debiutuje tylko z jednym napędem w Europie – hybrydowym o mocy 131 KM

Honda HR-V debiutuje tylko z jednym napędem w Europie – hybrydowym o mocy 131 KM

Japoński producent odsłania karty i dzieli się kolejnymi informacjami o najnowszej odsłonie miejskiego crossovera. Podoba ci się nowa Honda HR-V? To nie wystarczy, musisz bowiem lubić też hybrydy. Dlaczego? W europejskiej specyfikacji nie będzie innego rodzaju napędu.

Nowa Honda HR-V tylko z napędem hybrydowym

Nowa Honda HR-V tylko z napędem hybrydowym

Honda zaprezentowała trzecią generację HR-V. Nowy model jest SUV-em stylizowanym na coupé. W Europie oferowany będzie wyłącznie w 131-konnej wersji hybrydowej e:HEV. Samochód pojawi się na naszym rynku na początku 2022 r.

Nowa Honda HR-V – hybryda w standardzie

Nowa Honda HR-V – hybryda w standardzie

Honda ujawniła oficjalne zdjęcia trzeciej już generacji swojego popularnego kompaktowego SUV-a HR-V. Auto wejdzie do sprzedaży pod koniec tego roku i oferowane będzie wyłącznie ze zelektryfikowanymi układami napędowymi.

Nowa Honda HR-V będzie hybrydowa

Nowa Honda HR-V będzie hybrydowa

Honda zamierza do końca 2022 r. zelektryfikować wszystkie swoje modele wprowadzone na europejskie rynki. Nie znaczy to oczywiście, że wszystkie oferowane u nas Hondy będą czysto elektryczne, lecz że otrzymają napędy z elektryczną składową. Już 18 lutego zaprezentowany zostanie Honda HR-V w wersji hybrydowej oznaczanej u japońskiego producenta emblematem e:HEV.

Najchętniej kupowane auta w 2020 r. - dla Kowalskiego, nie na firmę

Najchętniej kupowane auta w 2020 r. - dla Kowalskiego, nie na firmę

Większość aut w Polsce kupują firmy do swoich flot, a co wybiera statystyczny Kowalski? Okazuje się, że w czołówce są nie tylko niedrogie auta miejskie, ale także kompakty i SUV-y. Oto 50 najczęściej kupowanych modeli w 2020 roku w naszym kraju.

Honda HR-V Sport - najbardziej praktyczny mały SUV?

Honda HR-V Sport - najbardziej praktyczny mały SUV?

SUV-y to wciąż jeden z najpopularniejszych segmentów na motoryzacyjnym rynku. Dziwnym trafem Honda HR-V nie jest wcale bestsellerem, choć obiektywnie rzecz biorąc w wielu dziedzinach jest wyraźnie lepsza od konkurentów.

Honda HR-V – moc pod kontrolą

Honda HR-V – moc pod kontrolą

Duża liczba koni mechanicznych, a do tego bezstopniowa przekładnia. Czy w takiej konfiguracji Honda HR-V spełni oczekiwania kierowców ceniących dynamiczną jazdę? Pytanie jest tym bardziej zasadne, że testowany egzemplarz występuje w wersji wyposażeniowej Sport.

Najpopularniejsze małe SUV-y w Polsce - sprzedaż od początku roku

Najpopularniejsze małe SUV-y w Polsce - sprzedaż od początku roku

Kryzys nie ominął też sprzedaży mniejszych i tańszych SUV-ów. W ciągu pierwszych czterech miesięcy 2020 roku w Polsce zarejestrowano o 24,4 proc. mniej samochodów. W pierwszej dziesiątce króluje Skoda, a Kia ostro rywalizuje z Volkswagenem.

Diesle Hondy do naprawy – problemy z emisją spalin

Diesle Hondy do naprawy – problemy z emisją spalin

Aż cztery popularne modele Hondy z lat 2015 – 2018 muszą trafić do serwisu. Japońska marka rusza z kampanią serwisową samochodów z silnikami wysokoprężnymi. Akcja dotyczy aut wyprodukowanych w Meksyku i Wielkiej Brytanii.

Kupujemy pierwszy samochód za dychę

Kupujemy pierwszy samochód za dychę

Sportowy, terenowy, a może klasyczny hatchback lub sedan? Mając w kieszeni 10 tys. zł, można zainteresować się niemal każdym segmentem. Oto nasze propozycje na pierwszy samochód dla młodego kierowcy!

Honda HR-V Sport - tak szybka, jak wygląda | TEST

Honda HR-V Sport - tak szybka, jak wygląda | TEST

Połączenie słów „sport” i „crossover” wydaje się bez sensu. Tymczasem HR-V Sport to... świetne auto. Pod warunkiem, że nie będziesz oczekiwać sportowego prowadzenia i jesteś bogaty.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test