• Popularny crossover będzie trzecim modelem hybrydowym Hondy oferowanym w Europie
  • Akumulator w napędzie Hondy zawierającym dwie jednostki elektryczne jest ładowany podczas jazdy

Przypomnijmy, że Honda ma już ponaddwudziestoletnie doświadczenie z techniką hybrydową. Pierwszy taki model – Honda Insight – zadebiutował w 1999 r.

HR-V będzie trzecim – po wprowadzonych w zeszłym roku Jazzie i CR-V – hybrydowym modelem Hondy oferowanym aktualnie na naszym rynku. Hondy z napędem mieszanym nie są ładowanymi z zewnątrz hybrydami plug-in. Z czego się składa i ja działa system hybrydowy i-MMD Hondy wyjaśnia film.

Zawierający dwa silniki elektryczne napęd automatycznie przełącza się pomiędzy zasilaniem elektrycznym, hybrydowym i benzynowym. W trybie hybrydowym benzyniak napędza jeden silnik elektryczny działający w roli generatora, który wytwarza energię elektryczną do napędzenia drugiego silnika elektrycznego – napędowego. Nadwyżka wytworzonej energii jest magazynowana w akumulatorze.

Honda HR-V e:HEV Foto: Honda
Honda HR-V e:HEV