Samochód nie zastąpi żadnego z obecnie oferowanych modeli, ale uplasuje się pomiędzy mniejszym HR-V a większym CR-V. Czy między tymi dwoma autami jest akurat tyle "miejsca", żeby wcisnąć jeszcze jeden model? Przecież dzieli je jedynie 26 cm (HR-V mierzy 434, a CR-V 460 cm długości). Dziś ta luka jest jeszcze zbyt mała, ale wkrótce to się zmieni.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoW 2023 r. zadebiutuje bowiem także kolejna generacja Hondy CR-V, która ma być dłuższa od obecnej, co da odpowiednio dużo miejsca dla nowego ZR-V.
Honda ZR-V może mierzyć ok. 450 cm długości. Samochód otrzyma napęd hybrydowy. Z zewnątrz ZR-V będzie bardzo podobne do przedstawionej niedawno Hondy HR-V przeznaczonej na rynek Stanów Zjednoczonych, która, wbrew pozorom, jest odrębną konstrukcją od Hondy HR-V oferowanej w Europie.
Europejska gama Hondy wzbogaci się o jeszcze jeden model. Będzie nim niewielki SUV, gabarytowo mniejszy od HR-V.
Honda ma długie tradycje oznaczania swoich modeli skrótami. Wśród nich znalazły się np.:
- Honda FCX: niewielki elektryczny samochód z ogniwami paliwowymi, produkowany w latach 1999-2005
- Honda CRX: trzy generacje sportowego kompaktowego auta. Pierwsza debiutowała w 1983 r., ostatnia w 1992 r.
- Honda S-MX: kompaktowy minivan z lat 1996-2002
- Honda FR-V: kompaktowy minivan z lat 2005-2009
- Honda CR-Z: niewielkie sportowe auto z lat 2010-2016
- Honda BR-V: kompaktowy SUV oferowany w krajach Azji Południowo-Wschodniej
- Honda XR-V: wersja europejskiej Hondy HR-V przeznaczona na rynek chiński
- Honda UR-V: oferowany w Chinach SUV klasy średniej
- Honda WR-V: miejski SUV dostępny m.in. w Ameryce Południowej
- Honda NSX: supersportowy samochód