Honda HR-V e:HEV jest przedstawicielem coraz popularniejszych SUV-ów coupe. Auto prezentuje się świeżo i atrakcyjnie. Głównie dzięki bardzo modnemu aktualnie ściętemu tyłowi oraz integralnej atrapie chłodnicy, która występuje w dwóch wersjach kolorystycznych i w wydaniu w kolorze nadwozia nadaje autu wizerunek charakterystyczny dla samochodów elektrycznych.

Nie jest to zupełnie nowa konstrukcja, co widać choćby po jej wymiarach. Auto ma 4340 mm długości, 1790 mm szerokości i 1582 mm wysokości, czyli niemal dokładnie tyle samo, co HR-V drugiej generacji, choć jest o 20 mm niższa. Co więcej, rozstaw osi obu aut jest identyczny i wynosi 2610 mm. Na tym jednak podobieństwa z poprzednikiem się kończą.

Honda HR-V e:HEV - hybrydowa, ale w zasadzie elektryczna

HR-V jest trzecim modelem marki, który może poszczycić się emblematem e:HEV. Układ napędowy tego auta skonstruowany jest w sposób, zupełnie inny od tego, do którego przyzwyczaiły nas typowe hybrydy. Składa się on z benzynowego silnika, pracującego w cyklu Atkinsona o pojemności 1498 cm3, mocy 107 KM i momencie obrotowym 131 Nm oraz dwóch silników elektrycznych. Trakcyjny ma 131 KM oraz 253 Nm. Układ napędowy ma trzy tryby pracy, z czego w dwóch z nich, koła napędzane są wyłącznie przez silnik elektryczny. Pierwszy, wyłącznie elektryczny używany jest zazwyczaj podczas poruszania się z prędkościami miejskimi. W kolejnym - hybrydowym silnik spalinowy dołącza do elektrycznego, ale wyłącznie w roli generatora energii. Silnik spalinowy napędza koła tylko podczas szybkiej jazdy (od ok. 100 km/h). HR-V nie ma jednak skrzyni biegów (choć w specyfikacji określona jest jako e-CVT), a wyłącznie skrzynię redukcyjną, z przełożeniem dopasowanym do charakterystyki silnika spalinowego, który w pozostałych trybach jest od niej odłączony za pomocą sprzęgła. Co ciekawe, zadbano o wrażenia akustyczne. Mimo braku skrzyni biegów, podczas intensywnego przyspieszania, auto symuluje zmianę przełożeń.

Efektem tych zabiegów konstrukcyjnych jest bardzo płynna, charakterystyczna dla elektrycznego napędu jazda - w większości przypadków, w tym podczas ruszania oraz w przy prędkościach typowych dla miasta koła napędza bowiem właśnie silnik elektryczny - oraz zadowalająca dynamika (0-100 km/h w 10,7 s). Honda okazuje się także oszczędna. Spalanie wskazane w specyfikacji (5,4 l/100 km) da się osiągnąć bez poświęceń, a można się zejść jeszcze niżej.

Honda HR-V e:HEV - zaskakująco przestronna

Choć Honda HR-V e:HEV plasowana jest w segmencie SUV-B, projektantom japońskiej marki udało się wygospodarować zaskakująco przestronne wnętrze i przyzwoitej wielkości bagażnik. Ogromnym atutem tego auta jest tylna kanapa Magic Seats, którą można składać na różne sposoby, uzyskując np. albom całkowicie płaską podłogę, albo pokaźną przestrzeń w miejscu siedzeń. Przestrzeń pasażerska jest ogromna, jak na tę klasę auta - spokojnie można ją porównać do segmentu SUV-C. Nawet wysocy pasażerowie mają bardzo dużo miejsca na nogi. Niestety z przestrzenią na głowę, z powodu nisko schodzącej linii dachu jest gorzej - osoby o wzroście ok. 185 cm będą już muskać nią podsufitkę. To cena za modne nadwozie, ale jeśli chcemy się zdecydować na SUV-a segmentu B, którym z tyłu często będzie ktoś podróżować, HR-V może okazać się jednym z najlepszych aut tej klasy.

Jakość wykonania wnętrza i użyte tam materiały nie budzą wątpliwości, że jest to spory atut HR-V, na tle klasowych rywali. Miłego dla oka i eleganckiego projektu nie upiększono także przesadną ilością fortepianowej czerni. Dodatkowo ergonoma stoi tutaj na bardzo wysokim poziomie. Mimo obecności dużego ekranu dotykowego (w HR-V obecny jest system wspierający Android Auto oraz Apple Car Play) najważniejsze funkcje sterowane są za pomocą fizycznych przycisków i przełączników.

Honda postarała się nawet o drobny, ale bardzo praktyczny smaczek w postaci nawiewu. Po przekręceniu umieszczonej w nim gałki, do ogrzewania lub chłodzenie wnętrza wykorzystywany jest nawiew w kształcie litery “L”, dzięki czemu powietrze nie wieje pasażerom prosto w twarz.

HR-V e:HEV ma być najchętniej kupowanym modelem Hondy i patrząc na jego zalety, wcale nie zdziwilibyśmy się, gdyby wyniki jego sprzedaży potwierdziły te założenia. Model ten kupić można w cenie od 123 700 zł.

Honda HR-V e:HEV - Co nam się podoba, a co nie

HR-V e:HEV może się podobać. Tył auta zaprojektowano w modnym stylu SUV coupé.

Ogromna przestrzeń, jak w samochodzie o klasę większym, w połączeniu z tylną kanapą Magic Seats czyni z HR-V bardzo praktyczny samochód. Wisienką na torcie są świetnie wymyślone nawiewy. Auto jest, niestety, dość głośne przy dużych prędkościach.

Honda zadbała o bardzo dobrą widoczność z miejsca kierowcy. Eleganckie wnętrze wykonano z materiałówo dobrej jakości. Przestrzeni na tylnej kanapie jest więcej niż można się spodziewać. Na zdjęciu (w galerii poniżej) fotel pasażera odsunięty jest maksymalnie do tyłu.

Po rozłożeniu tylnej kanapy do dyspozycji jest całkowicie płaska podłoga. Siedziska można także podnieść i uzyskać przestrzeń za przednimi fotelami. Bagażnik ma przeciętną pojemność (335 l), ale można go powiększyć do 1305 l.

Honda HR-V e:HEV - naszym zdaniem

To chyba jeden z najlepszych niewielkich SUV-ów. Rodzina, niekoniecznie niewielka, doceni przestrzeń, którą oferuje, oraz niewielki apetyt na paliwo. Kierowca polubi go za pewne prowadzenie.

Ładowanie formularza...

Honda HR-V e:HEV - dane techniczne

Wersja Elegance Advance Advance Style
Rodzaj nadwozia 5D SUV
Typ silnika Pełna hybryda (benzyna)
Napęd 2WD
Przekładnia e-CVT
SILNIK
Typ silnika i-MMD
Rodzaj napędu Inteligentny układ doboru trybu jazdy
 Pojemność skokowa (cm3)  1498 cm3
Średnica cylindra x skok tłoka (mm) 73 x 89,5
Stopień sprężania 13,5:1
Układ rozrządu Łańcuch rozrządu, VTEC, 4 zawory na cylinder
Norna emisji EURO 6d
Wymagane paliwo Benzyna Pb95
OSIĄGI
Maksymalna moc silnika benzynowego (kW przy obr./min)  79 przy 6000-6400
Maksymalna moc silnika benzynowego (KM przy obr./min)  107 przy 6000-6400
Maksymalny moment obrotowy silnika benzynowego (Nm przy obr./min)  131 przy 4500-5000
Moc maksymalna silnika elektrycznego (kW [KM])  96[131]
Maksymalny moment obrotowy silnika elektrycznego (Nm)  253
0-100 km/h (s) 10,6 10,7 10,7
Prędkość maksymalna (km/h) 170
Poziom hałasu we wnętrzu (dB) 66,0
ZUŻYCIE PALIWA I EMISJA
WLTP *  
Prędkość niska -  emisja CO2 g/km 104 104 104
Prędkość średnia - emisja CO2 g/km 94 94 94
Prędkość wysoka - emisja CO2 g/km 103 103 103
Prędkość bardzo wysoka - emisja CO2 g/km 162 162 162
Uśredniona emisja CO2 g/km 122 122 122
Zużycie paliwa – prędkość niska  l/100 km 4,6 4,6 4,6
Zużycie paliwa – prędkość średnia l/100 km 4,1 4,1 4,1
Zużycie paliwa – prędkość wysoka -  l/100 km 4,6 4,6 4,6
Zużycie paliwa – prędkość bardzo wysokal/100 km 7,1 7,1 7,1
Uśrednione zużycie paliwa -  l/100 km 5,4 5,4 5,4
WVTA
Emisja tlenku węgla CO (mg/km)  58,2  58,2  58,2
Emisja węglowodorów ogółem HC (mg/km)  5,7  5,7  5,7
Emisja węglowodorów niemetanowych NMHC (mg/km)  4,6  4,6  4,6
Emisja tlenków azotu NOx (mg/km) 4,4 4,4 4,4
WYMIARY
Długość (mm) 4340
Szerokość (mm) 1790
Szerokość całkowita (mm) ze złożonymi lusterkami  1866
Szerokość z lusterkami (mm) 2027
Wysokość (mm) 1582
Rozstaw osi (mm) 2610
Rozstaw kół przednich (mm) 1535
Rozstaw kół tylnych (mm) 1540
Prześwit (z kierowcą) (mm) 188 188 188
Średnica zawracania - między ścianami (m) 11,3 (opona zewnętrzna)
Promień skrętu między krawężnikami (m)  5,5
Liczba obrotów kołem kierownicy (pomiędzy skrajnymi położeniami)  2,4
POJEMNOŚCI
Zbiornik paliwa (litry) 40
Liczba miejsc (osób) 5
Pojemność bagażnika włączając schowek podpodłogowy - siedzenia rozłożone (litry, metoda VDA)   335   335   320
Pojemność bagażnika włączając schowek podpodłogowy - siedzenia złożone do linii okien (litry, metoda VDA)    1305    1305    1290
Pojemność bagażnika włączając schowekpodpodłogowy - siedzenie złożone, do linii dachu (litry, metodaVDA)    987    987    972
MASY
Masa własna (kg) 1380 – 1401
Maksymalna masa całkowita (kg) 1870
Ładowność (kg) 469-490
Maksymalny nacisk na dach (kg) 45 45 50
PRZEKŁADNIA
Typ skrzyni biegów e-CVT
Przełożenie 1. (do przodu dla CVT) Dla silnika benzynowego: 0,806 Dla silnika elektrycznego: 2,455
Przełożenie końcowe 3,909 3,909 3,909
KOŁA I OPONY
Rozmiar opon Przód/Tył 225/50 R18 225/50 R18 225/50 R18
Rozmiar i wzór felg 18-calowe aluminiowe 18-calowe aluminiowe 18-calowe aluminiowe

Honda HR-V e:HEV - bezpieczeństwo

Wersja Elegance Advance Advance Style
kład ABS
Poduszki powietrzne - kierowca i pasażer z przodu
Poduszki powietrzne - Poduszka powietrzna pasażera SRS z wyłącznikiem
Poduszki powietrzne - boczne (przód)
Poduszki powietrzne - kurtyna boczna (przód i tył)
Pakiet monitorowania martwego pola, zawierający system monitorowania ruchu poprzecznego -
Wspomaganie awaryjne hamowania (BA)
System ograniczający skutki kolizji (CMBS)
Redukujący skutki kolizji system autonomicznego sterowania pedałem przyspieszenia ⬤ (przód i tył) ⬤ (przód i tył) ⬤ (przód i tył)
Monitorowanie ciśnienia w oponach (DWS)
Poduszka powietrzna kierowcy SRS (napełnianie jednostopniowe)
e-Call (w Europie)
Elektroniczny rozdział siły hamowania (EBD)
System ostrzegania o nagłym hamowaniu
System ostrzegania przed kolizją czołową
Pasy bezpieczeństwa z automatycznymi napinaczami (ELR)
Regulowany ogranicznik prędkości
Inteligentny ogranicznik prędkości
Punkty mocowania fotelików dziecięcych ISOFix / I-SIZE
System ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu (LDW)
System utrzymywania na pasie ruchu
System hamowania podczas jazdy z niską prędkością
Podążanie przy niskiej prędkości
System utrzymywania na pasie ruchu
System rozpoznawania znaków drogowych
System stabilizacji toru jazdy (VSA)
Aktywne zagłówki foteli z przodu

Honda HR-V e:HEV - wnętrze

Wersja Elegance Advance Advance Style
Kierownica obszyta skórą -
Tapicerka Materiał (czarna) Syntetyczna skóra i materiał (czarna) Syntetyczna skóra i materiał w kolorze jasnoszarym
Elementy stylistyczne - - Pomarańczowe wykończenia przedniej konsoli, pomarańczowe szwy na kierownicy i fotelach

Honda HR-V e:HEV - systemy i rozwiązania techniczne

Wersja Elegance Advance Advance Style
System stabilizacji toru jazdy (AHA)
Tryb jazdy Econ/ Sport/Normal Econ/ Sport/Normal Econ/ Sport/Normal
Elektryczny hamulec parkingowy z automatycznym załączaniem
Układ automatycznego utrzymania hamulca
Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego (EPS)
Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego o zmiennym przełożeniu
Asystent ruszania na wzniesieniu (HSA)
System kontroli zjazdu ze wzniesienia
Tryby jazdy układu hybrydowego e:HEV - tryb elektryczny,hybrydowy i silnika spalinowego
7-calowy inteligentny wyświetlacz wielofunkcyjny kierowcy i-MID
Manetki przy kierownicy do regulacji rekuperacyjnego odzyskiwania energii z hamowania