Auto Świat Wiadomości Premiery Nowa Honda HR-V – hybryda w standardzie

Nowa Honda HR-V – hybryda w standardzie

Autor Rafał Sękalski
Rafał Sękalski

Honda ujawniła oficjalne zdjęcia trzeciej już generacji swojego popularnego kompaktowego SUV-a HR-V. Auto wejdzie do sprzedaży pod koniec tego roku i oferowane będzie wyłącznie ze zelektryfikowanymi układami napędowymi.

Honda HR-V e:HEVŻródło: Auto Świat / Honda

Japończycy zapewniają, że w nowej odsłonie modelu HR-V postawili na styl, jakość premium i zelektryfikowany napęd. Rzeczywiście, patrząc na zdjęcia trzecie odsłony jej kompaktowego SUV-a ,możemy zgodzić się, że wprowadzone zmiany poszły w dobrym kierunku.

Nowa Honda HR-V – styl i funkcjonalność

Auto prezentuje się nowocześnie i zachowuje indywidualny, dynamiczny styl coupe. W pasie przednim uwagę zwracają duży zintegrowany grill i wąskie reflektory, w linii bocznej osłony nadkoli i szerokie listwy progowe, a z tyłu spoiler dachowy oraz ledowe lampy z charakterystycznym pasem świetlnym na całej szerokości klapy.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Co ważne, zmiany w wyglądzie nadwozia nie wpłynęły negatywnie na przestronność i funkcjonalność wnętrza, które oferuje komfortową ilość miejsca dla czterech dorosłych pasażerów i ich bagażu. Dzięki umieszczeniu zbiornika paliwa centralnie pod podłogą oraz odpowiedniemu rozmieszczeniu elementów układu hybrydowego, udało się zachować system składanych siedzeń Magic Seats, który pozwala na optymalne wykorzystanie przestrzeni w samochodzie i tworzenie różnych konfiguracji ładunkowych dopasowanych do bieżących potrzeb.

Przeczytaj też:

We wnętrzu wzrok przyciąga całkowicie zmieniona deska rozdzielcza w minimalistycznym stylu z centralnie umieszczonym ekranem dotykowym systemu multimedialnego poniżej którego znajdują się przyciski do sterowania układem dwustrefowej klimatyzacji. Honda podkreśla, że dzięki nowym nawiewom układ wentylacji kabiny tworzy nad i obok pasażerów kurtynę świeżego powietrza, poprawiając tym samym komfort na pokładzie.

W wyposażeniu auta nie zabraknie najnowszych systemów multimedialnych, podobnych do tych stosowanych już w elektrycznej Hondzie e czy modelu Jazz, a także systemów bezpieczeństwa i elektronicznych asystentów.

Nowa Honda HR-V – tylko hybryda

Honda kontynuuje elektryfikację swoich modeli i nie inaczej jest w przypadku nowego HR-V, który już w bazowej wersji dostanie zaawansowany, dwusilnikowy układ hybrydowy, który marka określa jako e:HEV. Choć firma nie podaje jeszcze konkretów na temat układu, jaki znajdzie się w tym modelu, można przypuszczać, że będzie to rozwiązanie zbliżone do stosowanego w mniejszym modelu Jazz, gdzie opiera się na benzynowym silniku 1.5 pracującym w cyklu Atkinsona i dwóch motorach elektrycznych. Jeden z nich, zintegrowany z silnikiem benzynowym, pełni rolę generatora prądu magazynowanego w niewielkich bateriach litowo-jonowych, drugi napędza koła. Cały system może pracować w trybie elektrycznym, hybrydowym lub tylko spalinowym. W Jazzie e:HEV osiąga moc 110 KM, w HR-V prawdopodobnie będą dostępne także mocniejsze wersje.

Na więcej szczegółów musimy niestety zaczekać kilka miesięcy, bowiem Honda planuje rozpocząć sprzedaż trzeciej generacji HR-V’a w Europie dopiero pod koniec tego roku. Kliencie mogą natomiast zgłaszać już chęć zakupu tego auta na dedykowanej stronie internetowej.

Autor Rafał Sękalski
Rafał Sękalski
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków