Japończycy zapewniają, że w nowej odsłonie modelu HR-V postawili na styl, jakość premium i zelektryfikowany napęd. Rzeczywiście, patrząc na zdjęcia trzecie odsłony jej kompaktowego SUV-a ,możemy zgodzić się, że wprowadzone zmiany poszły w dobrym kierunku.

Nowa Honda HR-V – styl i funkcjonalność

Auto prezentuje się nowocześnie i zachowuje indywidualny, dynamiczny styl coupe. W pasie przednim uwagę zwracają duży zintegrowany grill i wąskie reflektory, w linii bocznej osłony nadkoli i szerokie listwy progowe, a z tyłu spoiler dachowy oraz ledowe lampy z charakterystycznym pasem świetlnym na całej szerokości klapy.

Co ważne, zmiany w wyglądzie nadwozia nie wpłynęły negatywnie na przestronność i funkcjonalność wnętrza, które oferuje komfortową ilość miejsca dla czterech dorosłych pasażerów i ich bagażu. Dzięki umieszczeniu zbiornika paliwa centralnie pod podłogą oraz odpowiedniemu rozmieszczeniu elementów układu hybrydowego, udało się zachować system składanych siedzeń Magic Seats, który pozwala na optymalne wykorzystanie przestrzeni w samochodzie i tworzenie różnych konfiguracji ładunkowych dopasowanych do bieżących potrzeb.

We wnętrzu wzrok przyciąga całkowicie zmieniona deska rozdzielcza w minimalistycznym stylu z centralnie umieszczonym ekranem dotykowym systemu multimedialnego poniżej którego znajdują się przyciski do sterowania układem dwustrefowej klimatyzacji. Honda podkreśla, że dzięki nowym nawiewom układ wentylacji kabiny tworzy nad i obok pasażerów kurtynę świeżego powietrza, poprawiając tym samym komfort na pokładzie.

W wyposażeniu auta nie zabraknie najnowszych systemów multimedialnych, podobnych do tych stosowanych już w elektrycznej Hondzie e czy modelu Jazz, a także systemów bezpieczeństwa i elektronicznych asystentów.

Nowa Honda HR-V – tylko hybryda

Honda kontynuuje elektryfikację swoich modeli i nie inaczej jest w przypadku nowego HR-V, który już w bazowej wersji dostanie zaawansowany, dwusilnikowy układ hybrydowy, który marka określa jako e:HEV. Choć firma nie podaje jeszcze konkretów na temat układu, jaki znajdzie się w tym modelu, można przypuszczać, że będzie to rozwiązanie zbliżone do stosowanego w mniejszym modelu Jazz, gdzie opiera się na benzynowym silniku 1.5 pracującym w cyklu Atkinsona i dwóch motorach elektrycznych. Jeden z nich, zintegrowany z silnikiem benzynowym, pełni rolę generatora prądu magazynowanego w niewielkich bateriach litowo-jonowych, drugi napędza koła. Cały system może pracować w trybie elektrycznym, hybrydowym lub tylko spalinowym. W Jazzie e:HEV osiąga moc 110 KM, w HR-V prawdopodobnie będą dostępne także mocniejsze wersje.

Na więcej szczegółów musimy niestety zaczekać kilka miesięcy, bowiem Honda planuje rozpocząć sprzedaż trzeciej generacji HR-V’a w Europie dopiero pod koniec tego roku. Kliencie mogą natomiast zgłaszać już chęć zakupu tego auta na dedykowanej stronie internetowej.