- Hybrydowy napęd wychodzi na przeciw wprowadzanym w Unii coraz surowszym wymaganiom dotyczącym emisji spalin
- Minimalistyczna stylistyka wpisuje się w nowy język designu Hondy, sylwetka coupé świadczy o wrażliwości na trendy
- Typowa dla Hondy łatwość stworzenia pojemnej przestrzeni bagażowej zwiększa zdolności transportowe małego SUV-a
- Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl
Honda zapowiada, że do końca przyszłego roku wszystkie samochody trafiające na europejskie rynki będą miały napęd hybrydowy lub elektryczny. Pod maską nowej Hondy HR-V pracuje zespół trzech silników, składający się z dwóch jednostek elektrycznych i 1,5-litrowego benzynowego o łącznej mocy 131 KM. Maksymalny moment obrotowy, wynoszący 253 Nm, osiągany jest przy 4500 obr./min.
Napęd nowej Hondy HR-V działa w trzech trybach, włączających się automatycznie w zależności od warunków jazdy. Honda zapewnia, że przechodzenie z trybu elektrycznego w hybrydowy (gdy potrzebny jest wyższy moment obrotowy) i spalinowy (podczas poruszania się ze wyższymi, stałymi prędkościami) odbywa się płynnie i niezauważalnie. Do wyboru są trzy tryby jazdy – sportowy, normalny i ekonomiczny, dodatkowo dostępny jest wybierany ręcznie tryb B z mocniejszą rekuperacją, co dać ma wrażenia zbliżone do jazdy samochodem elektrycznym. Odpowiedni dla siebie poziom rekuperacji kierowca może ustawić za pomocą przełącznika.
Stylistycznie nowa Honda HR-V bardzo różni się od poprzednika. Gładkie powierzchnie, proste linie i powściągliwe kształty nawiązują do minimalistycznych form, które wcześniej projektanci nadali miejskiemu elektrykowi Hondzie e. Jednocześnie bryła auta nabrała cech coupé. Osiągnięto to kilkoma zabiegami. Mimo prześwitu zwiększonego o 10 mm w stosunku do poprzedniej generacji nowy HR-V jest o 20 mm niższy. Poza tym tylna szyba została wyraźnie pochylona, a skrzydła tylnych drzwi stały się prawie niewidoczne dzięki schowaniu klamek w tylnych słupkach. Tak, coupé to były kiedyś samochody dwudrzwiowe. Nowy HR-V będzie się standardowo poruszał na 18-calowych kołach.
Nowa Honda HR-V – szybsze i bardziej zaawansowane multimedia
Minimalizm to także cecha dominująca w stylistyce wnętrza nowej Hondy HR-V. Prostota deski rozdzielczej i ograniczenie do minimum klasycznych przełączników (pokrętła klimatyzacji zostały) w połączeniu z dużymi taflami okien sprzyjają wrażeniu przestronności. Nowy system multimediów obsługiwany jest za pośrednictwem 9-calowego ekranu dotykowego, dodatkowo mniejszy 7-calowy wyświetlacz na panelu wskaźników prezentuje wybrane informacje. Multimedia łączą się ze smartfonem za pomocą Apple CarPlay (bezprzewodowo lub po kablu) oraz Android Auto (tylko przewodowo). System aktualizowany jest zdalnie (Over-the-air).
Dla Hondy ważna jest także funkcjonalność wnętrza, w szczególności możliwości transportowe. Znane od lat z Hondy Jazz „magiczne” fotele pozwalają na szybkie przearanżowanie kabiny i stworzenie przepastnej przestrzeni ładunkowej o płaskiej podłodze, w której np. po zdjęciu przednich kół zmieszczą się pionowo dwa duże rowery górskie. Pakowanie Hondy HR-V ułatwiają szeroko otwierana klapa i nisko umieszczona krawędź załadunku.
Nowa Honda HR-V z lepszymi systemami zwiększającymi bezpieczeństwo
Jak na nowoczesne auto przystało, Honda HR-V trzeciej generacji będzie wozić całą armię asystentów kierowcy. Znajdą się wśród nich udoskonalone systemy minimalizujące skutki potrącenia pieszych, kolizji z innymi pojazdami, także rowerami i motocyklami. Nowy tempomat adaptacyjny m.in. kontroluje jazdę z niską prędkością za poprzedzającym pojazdem. Zwiększono odległość działania asystent martwego pola – z 3 do 25 m. Asystent monitorujący ruch poprzeczny za samochodem ostrzega kierowcę wizualnie i akustycznie. System kontroli zjazdu działający od prędkości 3 km/h ułatwia poruszanie się po śliskich stromych powierzchniach, np. wjazd do parkingu podziemnego.
Honda HR-V trafi do Europy pod koniec roku, na naszym rynku pojawi się na początku 2022 r.