- Paliwa są drogie, a auta elektryczne jeszcze zdecydowanie za drogie na masową motoryzację. Złoty środek: benzynowe hybrydy
- Elektryki mimo ogromnych kosztów zakupu mają ciągle śmiesznie małe zasięgi. Hybryd HEV nie trzeba ładować, palą niewiele i zajadą daleko
- Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl
Kiedyś zakup samochodu był znacznie prostszy: albo ktoś potrzebował diesla, albo nie. Jeżeli tak, to jasne było, że trzeba będzie zainwestować więcej w zakup auta, aby potem cieszyć się oszczędniejszą jazdą i długowiecznym napędem. Dziś jednak sytuacja znacznie się skomplikowała.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo
Po pierwsze, diesle albo nie są już wcale tańsze od samochodów benzynowych (które bardzo często mają turbo i są równie skomplikowane), albo po prostu zniknęły z rynku. To drugie kłóci się z logiką, bowiem to właśnie silniki wysokoprężne przyczyniły się i nadal przyczyniają do redukcji emisji dwutlenku węgla przez samochody. Ale emitują także sporo szkodliwych tlenków azotu i aby sensownie i wnikliwie zbilansować emisyjność diesli z autami na benzynę, nasz materiał musiałby stać się dosyć skomplikowany. A tego tym razem nie chcemy.
Po drugie, długowieczność już przestała być cechą nowoczesnych, bardzo wysilonych diesli. Obciążenie mechaniczne i termiczne elementów silnika jest w nich tak wysokie, że legendy o długowieczności diesla mają zastosowanie jedynie w przypadku najmniej wysilonych wersji, które możecie spotkać w lekkich autach dostawczych. Zdarzają się też mocniejsze silniki, które mimo downsizingu robią znaczne przebiegi, ale to wymaga zazwyczaj skrócenia interwału wymiany oleju, mądrej eksploatacji i fachowego serwisowania.
Po trzecie wreszcie, oszczędna jazda przestała być już domeną wyłącznie silników wysokoprężnych. Owszem, nadal palą one bardzo mało i mniej od silników benzynowych o podobnej mocy, nawet tych downsizingowych z turbodoładowaniem. Ale do gry wkroczyły hybrydy – kiedyś głównie Toyoty, teraz również innych marek. Miękkie, pełne – wybór jest naprawdę duży.
Przed lekturą naszego azjatyckiego zestawienia mamy tylko jedną szybką podpowiedź. Nie trzeba być znawcą techniki, żeby zorientować się w nazewnictwie. MHEV to miękka hybryda, po której nie ma co się spodziewać znaczącego wpływu na spalanie i dynamikę. HEV to pełna hybryda – spalanie w mieście będzie bardzo niskie. I to wystarczy do nawigowania.
Honda HR-V 1.5 e:HEV — pełna hybryda
Wyobraźcie sobie, że wchodzicie na stronę Hondy. A tam... same hybrydy! Europejskie kary za ponadnormatywną emisję dwutlenku węgla przez flotę wyprodukowanych samochodów doprowadziły do absurdu: japoński koncern musiał wycofać z europejskiej oferty znakomite, znane z solidności, dynamiki i niezawodności, silniki turbo. Tak, te, które dopiero co zostały opracowane i wdrożone do produkcji, bo Honda długo trzymała się silników wolnossących. Takie czasy.
Honda HR-V 1.5 e:HEV — nadwozie i wnętrze
Wizyta w kabinie Hondy HR-V ma dwie odsłony. Jeżeli wsiądziecie do niej z przodu, to ucieszycie się z wygodnej pozycji za kierownicą, zaskakująco dobrych materiałów i dobrej, przyciskowo-pokrętłowo-dotykowej ergonomii obsługi. Miło jest usiąść w aucie, którego projektanci zachowali umiar i nie zamienili samochodu w dotykowy gadżet.
To wszystko zalety, ale poza tym HR-V pozostaje z przodu po prostu udanym, wygodnym samochodem. Za to z tyłu... Na tylnej kanapie panują warunki znane z limuzyn klasy luksusowej. Próżno szukać w cenie Hondy rywala oferującego tak dużo miejsca z tyłu.
Honda HR-V 1.5 e:HEV — silnik i zawieszenie
Mimo iż pełna hybryda kojarzy się z czymś skomplikowanym, napęd Hondy jest prosty. Działa tak, jak lokomotywa spalinowo-elektryczna. Silnik spalinowy napędza generator prądu, a ten przekazuje moc do silnika elektrycznego, napędzającego przednie koła. W efekcie mamy efekt jazdy autem z bezstopniową skrzynią biegów, a że przełożenie realizowane jest elektrycznie, to nazwano ją e-CVT.
Ale istnieją okoliczności, kiedy silnik spalinowy otrzymuje mechaniczne połączenie z przednimi kołami Hondy. Dzieje się tak podczas jazdy autostradowej, załączany jest wtedy pojedynczy bieg, czyli stałe przełożenie. To po to, aby ominąć elektrykę i zniwelować zachodzące w niej straty energii. Zawieszenie? Miękkie, autem potrafi zabujać.
Honda HR-V 1.5 e:HEV — cena i wyposażenie
W podstawowej wersji wyposażenie HR-V jest bardzo bogate. Jest nawet adaptacyjny tempomat z funkcją podążania za poprzedzającym pojazdem. W droższej o 11 000 zł wersji Advance jest m.in. dwustrefowa klimatyzacja.
Wyposażenie standardowe:
- System ostrzegania przed kolizją
- Utrzymywanie na pasie ruchu
- Adaptacyjny tempomat, reflektory LED
- Rozpoznawanie znaków drogowych
- Podążanie za pojazdem poprzedzającym przy niskiej prędkości (funkcja tempomatu)
- Autonomiczne hamowanie przy niskiej prędkości
- System dostępu bezkluczykowego
- Elektryczny hamulec postojowy z Auto Hold
- 7-calowy wyświetlacz dla kierowcy
- Nawiew klimatyzacji na tylne siedzenia
- Klimatyzacja automatyczna
- Czujnik deszczu i zmierzchu, kamera cofania
- Elektrycznie składane lusterka zewnętrzne
- Nawigacja z 9-calowym ekranem dotykowym
- Felgi aluminiowe 18-calowe
Polecane opcje:
- Lakier metalizowany (+3000 zł)
Honda HR-V 1.5 e:HEV — dane techniczne, osiągi, cena, gwarancja
DANE TECHNICZNE | 1.5 e:HEV |
---|---|
Rodzaj paliwa/hybrydy | benzyna/HEV |
Silnik: typ/cylindry/zawory | wolnossący/R4/16 |
Ustawienie silnika | poprzecznie z przodu |
Pojemność skokowa | 1498 cm3 |
Moc maksymalna | 131 KM (systemowa) |
Maks. moment obrotowy | 253 Nm (systemowy) |
Skrzynia biegów | aut. e-CVT |
Rodzaj wtrysku paliwa | bezpośredni |
Poj. bagażnika | 335-1305 l |
Pojemność zbiornika paliwa | 40 l |
OSIĄGI | 1.5 e:HEV |
Prędkość maksymalna | 170 km/h* |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 9,4 s** |
Spalanie | 6,8 l/100 km** |
Emisja CO2 | 121 g/km* |
Teoretyczny zasięg | 590 km** |
Gwarancja/ceny | 1.5 e:HEV |
Cena wyjściowa (Elegance) | 134 000 zł |
Gwarancja mechaniczna | 5 lat |
Gwarancja perforacyjna | 12 lat |
Przeglądy | co 20 tys. km |
Cena z polecanymi opcjami | 137 000 zł |
*dane fabryczne, **dane testowe.
Honda HR-V 1.5 e:HEV — to nam się podoba:
Bogate wyposażenie podstawowej specyfikacji, dobra dynamika w mieście, dużo miejsca.
Honda HR-V 1.5 e:HEV — to można poprawić:
Bagażnik, szczególnie w konfrontacji z przestronną tylną kanapą, zdecydowanie za mały.
Jednym zdaniem: Nowy hybrydowy napęd Hondy najlepiej sprawuje się w mieście, gdzie auto jest żwawe i oszczędne. Ogromna kabina, mnóstwo miejsca z tyłu, mały bagażnik.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV — miękka hybryda
Szukacie samochodu, który oryginalnie wygląda? No to właśnie go znaleźliście. Z przodu Hyundai zaprojektował tak dziwaczne i kontrowersyjne formy, że Tucsona można spokojnie zakwalifikować do grupy aut "kochaj albo uciekaj". Ogromna odwaga stylistów, bardzo ciekawy projekt. Tylko dla odważnych?
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV — nadwozie i wnętrze
Niekoniecznie. Bo Tucson mimo stylistycznej ekstrawagancji to przede wszystkim praktyczny rodzinny SUV. Wszechstronny, przestronny, pakowny, z dużym bagażnikiem, którego pojemność wraz ze schowkami sięga prawie 600 litrów. Na miejscu kierowcy jest dużo miejsca, a instrumenty są przyjemnie przyjazne w obsłudze. Zaskakująco przyjazne jak na to, co zapowiada drapieżny wygląd karoserii.
Czyli wychodzi na to, że Hyundai Tucson wcale nie jest autem tylko dla odważnych, bo prowadzi się go jak typowego rodzinnego SUV-a. I tutaj wypada pochwalić projektantów za fantastyczną przestronność i wygodę podróżowania na tylnej kanapie samochodu. Wszystko się tutaj zgadza: wysokość siedziska zapewnia odpowiednie podparcie ud pasażerów, zapas miejsca nad ich głowami, przestrzeń na kolana.
Szczególnie rozsądek w prowadzeniu linii dachu zasługuje na uznanie, bo nie opada on modnie i mocno ku tyłowi, jak w wielu innych SUV-ach. Tucson został zaprojektowany według starej dobrej szkoły: bierzemy płytę podłogową, planujemy wnętrze, sadzamy wygodnie pasażerów, a na koniec obudowujemy wszystko karoserią. Wiele aut projektuje się odwrotnie, czyniąc wygląd priorytetem. Brawa dla Hyundaia!
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV — silnik i zawieszenie
Dobre przyspieszenie, wystarczająco przytomna automatyczna skrzynia biegów, napęd na cztery koła – czego chcieć więcej w rodzinnym SUV-ie? Może nieco niższego zużycia paliwa. Auto jeździ stabilnie i chociaż trudno tutaj mówić o jakiejś nadzwyczajnej finezji pracy resorowania, to większość kierowców poczuje się dobrze obsłużona.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV — cena/wyposażenie
Hyundai już nie jest okazyjnie tani. Warto pamiętać: wrażenia z kabiny bardzo, bardzo mocno zależą od wersji wyposażenia. W tej prostej jest nieco ascetycznie, a w bogatej – wręcz luksusowo.
Wyposażenie standardowe
- Elektryczny hamulec postojowy z Auto Hold
- Szyba czołowa z powłoką akustyczną
- Lampy LED mijania i drogowe
- Doświetlanie zakrętów, asyst. świateł drogowych
- Elektrycznie składane lusterka boczne
- Relingi dachowe, 18-calowe felgi aluminiowe
- Podgrzewana kierownica
- Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa
- Cyfrowe zegary z kolorowym wyświetlaczem 10,25"
- Inteligentny tempomat z funkcją Stop & Go
- Asystent utrzymania i podążania pasem ruchu
- Fabryczna nawigacja z ekranem 10,25 cala
- Przednie i tylne czujniki parkowania
Polecane opcje
- System monitorowania martwego pola, system ostrzegania o ruchu poprzecznym, wyświetlanie widoku z martwego pola na zegarach, system kamer z widokiem 360 st. i premium audio Krell (6300 zł)
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV — dane techniczne, osiągi, cena, gwarancja
Dane techniczne | 1.6 T-GDI MHEV |
---|---|
Rodzaj paliwa/hybrydy | benzyna/MHEV |
Silnik: typ/cylindry/zawory | turbo/R4/16 |
Ustawienie silnika | poprzecznie z przodu |
Pojemność skokowa | 1598 cm3 |
Moc maksymalna | 180 KM/5500 obr./min |
Maks. moment obrotowy | 265 Nm/1500 obr./min |
Skrzynia biegów | aut. 7-biegowa |
Rodzaj wtrysku paliwa | bezpośredni |
Poj. bagażnika | 577-1759 l |
Pojemność zbiornika paliwa | 54 l |
Osiągi | 1.6 T-GDI MHEV |
Prędkość maksymalna | 201 km/h* |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 8,3 s** |
Spalanie | 9,5 l/100 km** |
Emisja CO2 | 163 g/km* |
Teoretyczny zasięg | 560 km** |
Gwarancja/ceny | 1.6 T-GDI MHEV |
Cena wyjściowa (Executive) | 164 900 zł |
Gwarancja mechaniczna | 5 lat |
Gwarancja perforacyjna | 12 lat |
Przeglądy | co 15 tys. km |
Cena z polecanymi opcjami | 171 200 zł |
*dane fabryczne, **dane testowe.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV — to nam się podoba:
Fantastyczna przestronność i wygoda na tylnej kanapie, mocny silnik, duży bagażnik.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV — to można poprawić:
Spalanie mogłoby być niższe. Co prawda, Tucson jest sporym SUV-em, ale 9,5 l/100 km to trochę za dużo.
Jednym zdaniem: Hybryda 48 V jest miłym dodatkiem, ale ten czteronapędowy Tucson to przede wszystkim mocne, 180-konne turbo z dwusprzęgłową skrzynią automatyczną.
Mazda 3 Skyactiv-X 2.0 M-Hybrid — miękka hybryda i silnik benzynowy z inicjowanym świecą zapłonem samoczynnym
Okrągłe zegary, przyciski, pokrętła, ekran multimediów sterowany manipulatorem. To się dzieje naprawdę! Takie klasycznie urokliwe samochody, jak widać, nadal istnieją. Trzeba tylko poszukać auta marki, która nie podąża bezmyślnie za trendem zamiany samochodów w jeżdżące tablety. Właśnie takie auto znaleźliście.
Mazda 3 Skyactiv-X 2.0 M-Hybrid — nadwozie i wnętrze
"Trójka" budzi ambiwalentne odczucia. Z jednej strony wygląda bardzo atrakcyjnie. Z drugiej jednak za tę atrakcyjność po części odpowiada wielki tylny słupek, bardzo pogarszający widoczność do tyłu. A poza tym, mimo ogromnego rozstawu osi, który jeszcze do niedawna miały samochody klasy średniej, projektanci Mazdy dokonali "cudu" i oto mamy jeden z większych hatchbacków klasy kompakt, oferującego przestronność samochodu klasy B.
No, ale nie każdemu to przeszkadza. Jeżeli ktoś jest nawet solidnego wzrostu, ale jeździ jako kierowca, to w "trójce" powinien poczuć się dobrze obsłużony. Obsługa instrumentów Mazdy nadal jest bajecznie prosta, co bardzo pozytywnie wyróżnia tę markę spośród "nowoczesnej" konkurencji. Dobra ergonomia się nie starzeje. I kokpit z klasycznymi zegarami – nawet jeżeli ten centralny jest animowany na wyświetlaczu – nadal wygląda znakomicie. Przypomina najlepsze czasy BMW, które w temacie wirtualnego kokpitu poszło w zupełnie inną, szaloną stronę.
Mazda 3 Skyactiv-X 2.0 M-Hybrid — silnik i zawieszenie
Napęd Mazdy to nie byle jaki silnik. Jako jedyny obecnie na rynku wykorzystuje samozapłon przy zasilaniu benzyną. Co prawda, jest on inicjowany świecą zapłonową, ale żaden inny producent nie odważył się wprowadzić takiego silnika do produkcji seryjnej. Maździe się udało. Motor ma wysokoobrotową charakterystykę, a obecność kompresora nie poprawia elastyczności – trzeba kręcić wysoko. Jest to przyjemne, bo silnik dobrze wyciszono. Zawieszenie sportowo twarde.
Mazda 3 Skyactiv-X 2.0 M-Hybrid — cena i wyposażenie
W grudniu zeszłego roku taka Mazda kosztowała 119 900 zł. Dziś – o 11 000 zł więcej. Biorąc pod uwagę poziom inflacji, to w miarę uczciwa podwyżka. I bardzo oryginalny samochód.
Wyposażenie standardowe
- Elektryczny hamulec postojowy z Auto Hold
- Monitorowanie martwego pola lusterek
- Monitoring ruchu poprzecznego przy cofaniu
- Wykrywanie zmęczenia kierowcy
- Adaptacyjny tempomat
- Automatyczne światła drogowe
- Utrzymanie w pasie ruchu
- Skaner znaków ograniczenia prędkości
- Tylne i przednie czujniki parkowania
- Kamera cofania
- Automatyczna klimatyzacja dwustrefowa
- Podgrzewane fotele i kierownica
- Dostęp z kluczykiem zbliżeniowym
- Elektrochromatyczne lusterko
- Cyfrowe zegary 7-calowe, nawigacja Mazda
- 16-calowe felgi aluminiowe
Polecane opcje
- Lakier metalizowany (+2800-4100 zł)
Mazda 3 2.0 Skyactiv X M-Hybrid — dane techniczne, osiągi, cena, gwarancja
Dane techniczne | 2.0 Skyactiv-X |
---|---|
Rodzaj paliwa/hybrydy | benzyna/MHEV |
Silnik: typ/cylindry/zawory | kompresor/R4/16 |
Ustawienie silnika | poprzecznie z przodu |
Pojemność skokowa | 1998 cm3 |
Moc maksymalna | 186 KM/6000 obr./min |
Maks. moment obrotowy | 240 Nm/4000 obr./min |
Skrzynia biegów | manualna 6-biegowa |
Rodzaj wtrysku paliwa | bezpośredni |
Poj. bagażnika | 350 l |
Pojemność zbiornika paliwa | 51 l |
Osiągi | 2.0 Skyactiv-X |
Prędkość maksymalna | 216 km/h* |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 8,0 s* |
Spalanie (maks. 130 km/h) | 5,3 l/100 km** |
Emisja CO2 | 120 g/km* |
Teoretyczny zasięg | 960 km** |
Gwarancja/ceny | 2.0 Skyactiv-X |
Cena wyjściowa (Kanjo) | 130 900 zł |
Gwarancja mechaniczna | 6 lat |
Gwarancja perforacyjna | 12 lat |
Przeglądy | co 20 tys. km |
Cena z polecanymi opcjami | 133 700 zł |
*dane fabryczne, **dane testowe.
Mazda 3 2.0 Skyactiv X M-Hybrid — to nam się podoba:
Dobrze wyciszony i oszczędny silnik, wysoka jakość wnętrza, prosta obsługa, w miarę rozsądna cena.
Mazda 3 2.0 Skyactiv X M-Hybrid — to można poprawić:
To nie jest silnik turbo i czuć to od razu po ruszeniu z miejsca: napędowi brakuje elastyczności.
Jednym zdaniem: Silnik Skyactiv-X może i nie jest mocarzem, ale wykazuje potencjał do oszczędzania. Trzeba tylko rozsądnie obchodzić się z pedałem gazu. Fantastyczny kokpit.
Subaru Forester 2.0 e Boxer — miękka hybryda
Subaru uderza w klasyczną nutę. Ten samochód jeździ jak stary dobry SUV – komfortowo, ale lubi się pobujać. Po asfalcie, ale także po błocie i piachu. A kokpit jest jedyny w swoim rodzaju jak na dzisiejsze standardy projektowania.
Subaru Forestet 2.0 e Boxer — nadwozie i wnętrze
To będzie największa zaleta tego samochodu, o ile nie kupujecie go po to, żeby korzystać z możliwości terenowych, z których słynie Subaru. A auto ma 22 cm prześwitu, czyli całkiem sporo. Wróćmy jednak do kabiny. Zarówno z przodu, jak i z tyłu jest mnóstwo miejsca. Kierowca i pasażerowie siedzą wysoko nad jezdnią oraz nad podłogą samochodu, a do tego mają znakomitą widoczność przez duże szyby.
A to dzisiaj rzadkość, bowiem wielu producentów wyznaje modną zasadę "mało szkła, dużo blachy" i tak też projektuje swoje samochody. Wychodzi więc na to, że Forestera warto kupić nie tylko wtedy, gdy potrzebujecie egzotycznego napędu z silnikiem typu bokser i skrzynią CVT, lecz także wtedy, kiedy szukacie po prostu wygodnego, dużego, rodzinnego SUV-a.
Subaru Forestet 2.0 e Boxer — silnik i zawieszenie
No właśnie – wiecie już, że pod maską Forestera znajduje się danie firmowe marki, czyli silnik z przeciwsobnymi cylindrami. Charakteryzuje się on wyjątkowo dobrym wyważeniem i generuje niewielkie wibracje. Niestety, nie ma on już, jak kiedyś bywało, trzech litrów i sześciu cylindrów, tylko odpowiednio dwa litry i cztery cylindry. Nie ma też turbodoładowania, dlatego osiągi są raczej skromne.
Forester nadaje się najlepiej do spokojnej jazdy – wtedy silnik nie wyje jednostajnie na wysokich obrotach. Trudno znaleźć jakieś zalety układu hybrydowego, bo ani spalanie nie jest niskie, ani dynamika wysoka. Zawieszenie jest zdecydowanie miękkie na tyle, że SUV potrafi się solidnie bujać. Kiedyś było to czymś oczywistym, dziś już nie – trzeba to lubić.
Subaru Forestet 2.0 e Boxer — cana i wyposażenie
W ofercie Forestera jest tylko jeden napęd, za to kilka wersji wyposażenia, które jest pakietowane. To oznacza, że jeżeli chcecie coś dodać, to trzeba zmienić całą specyfikację na inną wersję wyposażeniową. Niektórych elementów brakuje w tańszych odmianach, na przykład fabryczna nawigacja wymaga wersji Comfort za 189 600 zł.
Wyposażenie standardowe
- Podgrzewane przednie fotele
- Stały symetryczny napęd 4x4
- Kamera cofania ze spryskiwaczem
- Dwustrefowa klimatyzacja automatyczna
- Manetki zmiany biegów
- Oparcia kanapy z regulacją kąta nachylenia
- 8-calowy wyświetlacz dotykowy
- Lusterka składane elektrycznie
- Lampy przednie i tylne LED
- 17-calowe felgi aluminiowe
- Elektryczny hamulec postojowy z Auto Hold
- Adaptacyjny tempomat
- Asystent pasa ruchu
Polecane opcje
- Monitorowanie martwego pola i zmęczenia kierowcy, elektrycznie otwierana klapa bagażnika, elektrycznie regulowane przednie fotele (wymaga dopłaty do wersji Active za 184 800 zł)
Subaru Forester 2.0 e Boxer — dane techniczne, osiągi, cena, gwarancja
Dane techniczne | 2.0 e Boxer |
---|---|
Rodzaj paliwa/hybrydy | benzyna/MHEV |
Silnik: typ/cylindry/zawory | wolnossący/B4/16 |
Ustawienie silnika | wzdłużnie z przodu |
Pojemność skokowa | 1995 cm3 |
Moc maksymalna | 150 KM/5600 obr./min |
Maks. moment obrotowy | 194 Nm/4000 obr./min |
Skrzynia biegów | automatyczna, CVT |
Rodzaj wtrysku paliwa | bezpośredni |
Poj. bagażnika | 509-1779 l |
Pojemność zbiornika paliwa | 48 l |
Osiągi | 2.0 e Boxer |
Prędkość maksymalna | 194 km/h* |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 10,4 s** |
Spalanie w cyklu mieszanym | 9,4 l/100 km** |
Emisja CO2 | 185 g/km* |
Teoretyczny zasięg | 500 km** |
Gwarancja/ceny | 2.0 e Boxer |
Cena wyjściowa (Trend) | 165 600 zł |
Gwarancja mechaniczna | 3 lata |
Gwarancja perforacyjna | 12 lat |
Przeglądy | co 15 tys. km |
Cena z polecanymi opcjami | 184 800 zł |
*dane fabryczne, **dane testowe.
Subaru Forester 2.0 e Boxer — to nam się podoba:
Praktyczny samochód z niezłym prześwitem i potencjałem terenowym. Wygodny, przestronny.
Subaru Forester 2.0 e Boxer — to można poprawić:
Jeżeli ktoś lubi dynamiczną, ofensywną jazdę, powinien szukać gdzie indziej. Osiągi są skromne.
Jednym zdaniem: Trudno powiedzieć, czy hybrydowość Subaru cokolwiek zmienia. To typ do spokojnej jazdy, z genialnie przestronną kabiną. No i ma stały, symetryczny napęd 4x4.
Toyota Corolla 2.0 Hybrid — pełna hybryda
Hybryda? Toyota! Nic dziwnego, że po wyprodukowaniu ponad 20 milionów zelektryfikowanych samochodów te dwa wyrazy brzmią jak synonimy. Japończycy świetnie opanowali tę technologię, a hybrydowe Toyoty znane są nie tylko z genialnej ekonomiki w mieście, lecz także z niezawodności.
Toyota Corolla 2.0 Hybrid — nadwozie/wnętrze
Do niedawna można było bez ryzyka powiedzieć, że Toyota produkuje samochody, owszem, niezawodne, ale niewybitne. Corolla miała zmienić ten dystans do innych marek i to się w znacznej mierze udało. Auto jest wizualnie ciekawe, także w kabinie, a kierowca może się cieszyć z prostej, ergonomicznej obsługi instrumentów. Chociaż ilość miejsca jest przeciętna, to jeżeli już się zmieścicie, usiądziecie wygodnie. Przednie fotele robią dobre wrażenie, a w droższych wersjach zyskują dodatkowo gadżeciarski bojowy wygląd, który może się podobać.
Toyota Corolla 2.0 Hybrid — silnik i zawieszenie
Na rok 2023 Corolla 2.0 będzie miała 196 KM, ale my podajemy dane testowe i fabryczne jeszcze dla tegorocznego auta z nieco słabszym silnikiem. Osiem sekund do setki nie kojarzy się z oszczędzaniem, a jednak spalanie jest przyjemnie niskie. Jazda będzie stabilna, ale nie sportowa.
Toyota Corolla 2.0 Hybrid — cena i wyposażenie
Szacunek dla importera za oferowanie mocnej hybrydy w aż czterech wersjach wyposażeniowych.
Wyposażenie standardowe
- Oświetlenie w osłonach przeciwsłonecznych
- Dwustrefowa klimatyzacja automatyczna
- Kamera cofania, rozpoznawanie znaków
- Uruchamianie silnika przyciskiem
- Światła główne i dzienne LED
- 16-calowe felgi aluminiowe
- Cyfrowy wyświetlacz zegarów
- Fabryczna nawigacja
- Cyfrowe zegary z kolorowym wyświetlaczem 10,25"
- Elektryczny hamulec postojowy
- Automatyczne światła drogowe
Polecane opcje
- Lakier metalizowany (+2500-3500 zł)
Toyota Corolla 2.0 Hybrid — dane techniczne, osiągi, cena, gwarancja
Dane techniczne | 2.0 Hybrid |
---|---|
Rodzaj paliwa/hybrydy | benzyna/HEV |
Silnik: typ/cylindry/zawory | wolnossący/R4/16 |
Ustawienie silnika | poprzecznie z przodu |
Pojemność skokowa | 1987 cm3 |
Moc maksymalna | 184 KM (systemowa) |
Maks. moment obrotowy | bd. |
Skrzynia biegów | automatyczna eCVT |
Rodzaj wtrysku paliwa | wielopunktowy + bezp. |
Poj. bagażnika | 313-1004 l |
Pojemność zbiornika paliwa | 43 l |
Osiągi | 2.0 Hybrid |
Prędkość maksymalna | 180 km/h* |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 7,9 s** |
Spalanie (maks. 130 km/h) | 4,9 l/100 km** |
Emisja CO2 | 89 g/km* |
Teoretyczny zasięg | 875 km** |
Gwarancja/ceny | 2.0 Hybrid |
Cena wyjściowa (Comfort) | 127 900 zł |
Gwarancja mechaniczna | 3 lata |
Gwarancja perforacyjna | 12 lat |
Przeglądy | co 15 tys. km |
Cena z polecanymi opcjami | 130 400 zł |
*dane fabryczne, **dane testowe.
Toyota Corolla 2.0 Hybrid — to nam się podoba:
Fantastycznie oszczędny napęd (podczas jazdy miejskiej), dobra dynamika, cena.
Toyota Corolla 2.0 Hybrid — to można poprawić:
Z tyłu mogłoby być zdecydowanie więcej miejsca. Jednostajny odgłos silnika podczas przyspieszania.
Jednym zdaniem: Hybrydy to specjalność Toyoty od wielu lat. Nic dziwnego, że koncern zdążył dopracować tę technologię, czego owocem jest niskie realne zużycie paliwa.
Porównanie hybryd — podsumowanie
Czytaj więcej o HYUNDAI TUCSONNowe auto ze zelektryfikowanym napędem? Dobry pomysł. Jeżeli chodzi o wszechstronność, hybrydy to nadal najlepsze rozwiązanie na rynku. Mają małą, lekką baterię, nienadużywającą zasobów planety w zakresie pierwiastków ziem rzadkich. Na rynku jest wiele modeli z różnym stopniem "hybrydowości". W naszym zestawieniu najciekawsze technicznie wydają się Mazda i Toyota. Jako miejski SUV świetnie sprawdza się Honda HR-V. A jako wszechstronny SUV – Hyundai Tucson z miękką hybrydą. Subaru jest megarodzinne, ale średnio nadaje się na autostradę.