Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Subaru Forester

Subaru Forester

Ikona samochodu

Subaru Forester to niewielki crossover produkowany przez japoński koncern wielobranżowy Fuji Heavy Industries. Auto pojawiło się na rynku w 1997 roku (w USA rok później), a nazwa pochodzi od „resident of the forest” czyli mieszkańca lasu. W Indiach auto sprzedawane jest jako Chevrolet Forester.

Samochód bazował konstrukcyjnie na popularnej Imprezie. Nadwozie Forestera przypominało kombi na podniesionym zawieszeniu. Jego stylistyka jest nieco „toporna”, ale dość spory grill i plastikowe nakładki na nadkola i drzwi dodawały mu terenowego charakteru. Owszem, auto radziło sobie w lekkim terenie i pomagał mu w tym napęd na 4 koła oraz opcjonalny wiskotyczny mechanizm różnicowy, jednak na tym Forester musiał poprzestać.

Jeśli chodzi o wnętrze to było ono wykonane solidnie, lecz deska rozdzielcza została wykonana z materiałów średniej jakości. Miejsca w II rzędzie jest wystarczająco, nawet na wyższych pasażerów, a bagażnik oferuje 407 litrów pojemności.

W 2000 roku auto przeszło facelifting. Główne zmiany można dostrzec w tylnej części pojazdu, gdzie pojawiły się nowe lampy, klapa bagażnika oraz zderzak. Przód również się zmienił, dzięki modernizacji grilla, maski oraz zderzaka.

Pod maską mogły pracować wyłącznie 4-cylindrowe silniki benzynowe przeciwsobne (boxer). Miały one pojemność 2 lub 2,5 litra. Pierwszy z nich w wersji wolnossącej rozwijał 122 (od 2000 roku – 125) KM a z turbosprężarką – 170 KM. Większa jednostka generowała 165 KM, jednak początkowo był to silnik z dwoma wałkami rozrządu, który w 1998 roku został zastąpiony motorem z 1 wałkiem rozrządu w głowicy. Oprócz tego na niektórych rynkach dostępna była także 210-konna wersja 2,5-litrowego silnika. Do wyboru była skrzynia automatyczna o 4 przełożeniach oraz 5-biegowy manual.

W 2002 roku pojawiła się II generacja Forestera. Auto zdecydowanie przypominało swojego poprzednika, lecz miało bardziej nowoczesny i atrakcyjny wygląd, a co najważniejsze, było zupełnie nową konstrukcją. Japońscy inżynierowie przy okazji zaprojektowania nowego podwozia do Imprezy, postanowili je od razu wykorzystać także do Forestera. Dodatkowe nowinki techniczne pozwoliły zaoszczędzić nieco kg w porównaniu z poprzednikiem.

Dzięki masywnym przetłoczeniom z boku i plastikowy nakładkom auto zachowało swój terenowy charakter. W pokonywaniu niewielkich przeszkód, 5-drzwiowemu Subaru miał pomóc centralny mechanizm różnicowy oraz skrzynia wyposażona w reduktor. W przykładni manualnej nad rozdziałem mocy czuwało sprzęgło wiskotyczne, a w automatycznej – wielopłytkowe. Wewnątrz nie zaszło dużo zmian, jednak w porównaniu z konkurencją, na tylnej kanapie było już nieco ciasno. Bagażnik oferował niezmiennie 400 litrów.

W 2005 roku Forester przeszedł lifting, który odjął m.in. zmianę reflektorów, zderzaków oraz grilla. Dodatkowo zrezygnowano z plastikowych nakładek, przez co auto nieco ze stylistycznego punktu widzenia straciło swój terenowy charakter.

Pod maską znów zagościły wyłącznie benzynowe jednostki typu boxer. 2-litrowy silnik rozwijał 125 lub 158 KM, a wyposażony w turbosprężarkę – 177 KM. 2,5-litrowy motor generował 167 KM, a z doładowaniem – 210 lub 230 KM. Na rodzimym rynku pojawiła się także niewielka seria Forestera STI. Auto było wyposażone w 320-konny silnik z analogicznej Imprezy.

W 2007 roku zaprezentowano III generację Forestera, a rok później trafiła ona do produkcji. W porównaniu do poprzedników, trzecia odsłona Forestera była zupełnie innym autem – z kombi na podwyższonym zawieszeniu urosła do klasycznego SUV-a. Przez tą operację, auto urosło wzdłuż o 7,5 cm, wszerz o 4,6 cm i wzwyż aż o 11 cm. Mimo dużych różnic, Forester wciąż bazował na kompaktowej Imprezie.

Co ciekawe, mimo znacznie większych rozmiarów i bardziej skomplikowanej techniki, auto jest niewiele cięższe od wcześniejszych wersji – waży ok. 1,5 tony. Stylistyka auta jest bardzo atrakcyjna, a z przodu, dzięki umieszczeniu atrapy chodnicy i reflektorów o spiczastym zakończeniu w jednej linii, tworzy się efekt „uśmiechu”.

Design wnętrza nie powala, jednak jest bardzo przestronnie – szczególnie na tylnej kanapie. Jakość materiałów użytych do wykończenia nie jest niestety najlepsza. Bagażnik liczy 450 litrów pojemności, a po złożeniu tylnej kanapy uzyskujemy 1660 litrów przestrzeni bagażowej.

W 2011 roku auto przeszło niewielki facelifting. Jak przystało na Forestera, auto wyposażono w symetryczny napęd na 4 koła, a w wersji z manualną, 5-biegową skrzynią biegów – również w reduktor. Oprócz tego do wyboru jest także 4- i 5-biegowa przekładnia automatyczna.

Po raz pierwszy, obok silników benzynowych dostępna była także jednostka wysokoprężna. Wszystkie jednostki napędowe były boxerami. Benzyniaki mogły mieć pojemność 2 lub 2,5 litra. Pierwszy z nich osiągał 150 KM, a z turbodoładowaniem (niedostępny w Europie) – 180 KM. Większa jednostka generowała w wersji wolnossącej 170 KM, a z turbo – 230 KM. Jedyny turbodiesel rozwijał 147 KM z 2 litrów objętości skokowej. Niestety jednostka ta, nie należy do udanych i uchodzi za stosunkowo awaryjną.

W 2012 roku na rynku pojawiła się IV generacja Forestera. Auto pod względem stylistycznym stało się bardziej agresywne i zyskało na atrakcyjności. Wiele przetłoczeń i ostre linia sprawiają, iż nawet stojąc w miejscu auto wygląda jakby było w ruchu. Wnętrze jest uporządkowane i czytelne, a przestronność pozwala na wygodne podróżowanie 4 dorosłych osób, bowiem gdy na tylną kanapę dosiądzie się piąty pasażer, robi się już nieco ciasno. Bagażnik oferuje sporo, bo aż 505 litrów.

W 2015 roku przeprowadzono lifting, który objął przemodelowanie przedniego pasa i niewielką modernizację tylnej części pojazdu. Zmianie uległo także nieco wnętrze.

Pod maską może znaleźć się 2-litrowy benzyniak wolnossący lub turbodoładowany, generujący kolejno 150 lub 241 KM. 2-litrowy turbodiesel z kolei, rozwija 147 KM. Wszystkie jednostki to silniki typu boxer. Standardowym wyposażeniem Forestera jest także symetryczny napęd na 4 koła. Do wyboru jest 6-biegowa skrzynia ręczna oraz bezstopniowa przekładnia CVT Lineartronic.

Rywalami Subaru Forestera są m.in. Toyota RAV4, Volkwagen Tiguan oraz Suzuki Grand Vitara.

Subaru Forester - generacje

Subaru Forester I (1997&nbsp-&nbsp2002)

Subaru Forester I (1997 - 2002)

Subaru Forester II (2002&nbsp-&nbsp2008)

Subaru Forester II (2002 - 2008)

Subaru Forester III (2008&nbsp-&nbsp2013)

Subaru Forester III (2008 - 2013)

Subaru Forester IV (2012&nbsp-&nbsp)

Subaru Forester IV (2012 - )

Subaru Forester - powiązane artykuły

Czy za 25-30 tys. zł można kupić dobrego SUV-a? [ANALIZA]

Czy za 25-30 tys. zł można kupić dobrego SUV-a? [ANALIZA]

Wszyscy chcą jeździć SUV-ami, ale nowe kosztują wyraźnie więcej niż ich odpowiedniki z normalnych (starych) segmentów. Za 100 tys. zł wybór nowych, nie za dużych SUV-ów i crossoverów jest już spory, ale to jednak duży wydatek. Dlatego wielu z nas sięga po SUV-y z rynku wtórnego. Na nim za 25-30 tys. zł można już nieźle powybrzydzać. Poniżej nasz TOP 10 używanych SUV-ów w tym przedziale cenowym. Różnych, tak jak różne są nasze potrzeby co do posiadania podwyższonego samochodu.

Czy hybrydy to najlepsze rozwiązanie na rynku?

Czy hybrydy to najlepsze rozwiązanie na rynku?

Hybrydy są coraz liczniej reprezentowane, stąd wybór się komplikuje. Dlatego warto uzbroić się w wiedzę: które wersje wybrać, żeby trafić w swoje potrzeby. A na rynku mamy różne rodzaje napędu hybrydowego, do tego niektóre marki proponują nowatorskie silniki benzynowe, które mają palić jak diesle. Który model będzie lepszym wyborem? Zaraz zobaczycie, co warto kupić!

Używane Subaru Forester IV — jest drogi, ale trwały

Używane Subaru Forester IV — jest drogi, ale trwały

Czwarta generacja Subaru Forestera zbiera bardzo dobre opinie wśród użytkowników i mechaników. To samochód dojrzały, funkcjonalny, z efektywnym napędem 4x4. Jest ceniony na rynku wtórnym, szczególnie z benzyniakiem pod maską.

10 najgorszych samochodów. Na te używane auta musicie szczególnie uważać!

10 najgorszych samochodów. Na te używane auta musicie szczególnie uważać!

Chcesz kupić używany samochód? Uważaj, oprócz pułapek przygotowanych przez nieuczciwych sprzedawców, na rynku nie brakuje też ryzykownych modeli zmagających się z wadami wrodzonymi! Oto 10 najbardziej ryzykownych aut z ostatnich lat.

Rebelianci bez turbo: Mazda CX-5 kontra Subaru Forester. Japoński duet ciągle w formie!

Rebelianci bez turbo: Mazda CX-5 kontra Subaru Forester. Japoński duet ciągle w formie!

Oba mają wolnossące silniki benzynowe, są świeżo po liftingu i ze wzmożonym apetytem polują na zainteresowanych segmentem rodzinnych SUV-ów. W porównaniu na punkty sprawdzimy, co potrafią!

Samochód dla rolnika, na co dzień i od święta. 10 ciekawych propozycji!

Samochód dla rolnika, na co dzień i od święta. 10 ciekawych propozycji!

Dynamiczny rozwój wsi w ostatnich 20 latach sprawił, że wielu rolników trochę inaczej patrzy na swój biznes. Zmieniły się też ich preferencje motoryzacyjne. Oto 10 ciekawych propozycji z różnych półek cenowych.

Zaniemówiła, gdy podniosła maskę samochodu. Wiewiórka ukryła tam 558 orzechów

Zaniemówiła, gdy podniosła maskę samochodu. Wiewiórka ukryła tam 558 orzechów

Pewna wyjątkowa wiewiórka, która najprawdopodobniej robiła sobie zapasy na zimę, wybrała ciekawe miejsce do przechowywania swojego jedzenia. Zwierzę postanowiło ukrywać je pod maską samochodu Subaru Forester. W zaledwie tydzień gryzoń zdołał schować tam aż 558 orzechów.

Niezniszczalne auta z lat 90. Dziś nadal warto je kupić!

Niezniszczalne auta z lat 90. Dziś nadal warto je kupić!

Tym razem szukamy "pancernych" samochodów z lat 90., które w większości przypadków można kupić w rozsądnej cenie – od kilku do kilkunastu tysięcy złotych. Naszym kryterium była przede wszystkim trwałość. Oto dziesięć niezniszczalnych, naszym zdaniem, aut z końca zeszłego stulecia.

Nie tylko dla leśnika. Jaki jest rodzinny SUV Subaru Forester? [TEST]

Nie tylko dla leśnika. Jaki jest rodzinny SUV Subaru Forester? [TEST]

Subaru nigdy nie było tak popularne w Europie jak Toyota czy Nissan. To producent niszowy, ale mający swoich zwolenników. Miałem okazję sprawdzić, czym może przekonać do siebie wielozadaniowy model Forester po niedawno przeprowadzonej modernizacji.

Subaru Forester 2.0 e-Boxer – Moc nie jest najważniejsza – Test

Subaru Forester 2.0 e-Boxer – Moc nie jest najważniejsza – Test

Zaprezentowana w 2018 roku kolejna, piąta generacja Subaru Forestera przeszła niedawno lifting. Przyglądamy się zmianom oraz sprawdzamy, dla kogo przeznaczony jest japoński SUV z wolnossącym benzynowym bokserem wspomaganym silnikiem elektrycznym.

Ta technologia miała pomóc kierowcom. Na testach samochód poszedł na czołówkę i uderzył w rowerzystę. Pięć razy

Ta technologia miała pomóc kierowcom. Na testach samochód poszedł na czołówkę i uderzył w rowerzystę. Pięć razy

Branża motoryzacyjna od lat pracuje nad stworzeniem autonomicznych samochodów. Po testach przeprowadzonych przez American Automobile Association można jednak stwierdzić, że przełom nie czeka tuż za rogiem, lecz jest daleką pieśnią przyszłości. Najgorzej z testowanych maszyn z ADAS wypadł Subaru Forester, który nie zatrzymał się i wjechał w manekina rowerzystę. Swój "wyczyn" powtórzył pięć razy.

SUV czy terenówka? 15 modeli wartych polecenia

SUV czy terenówka? 15 modeli wartych polecenia

SUV-y (i pokrewne crossovery) różnią się od terenówek elementami technicznymi. Które samochody warto kupić? To zależy wyłącznie od potrzeb użytkownika.

Tych japońskich aut nigdy oficjalnie nie było w Europie

Tych japońskich aut nigdy oficjalnie nie było w Europie

JDM, czyli Japan Domestic Market z ang. japoński rynek wewnętrzny – tak określa się japońskie modele samochodów, które nigdy nie miały wersji z kierownicą z lewej strony.

Czy warto kupić SUV-a za kilkanaście tys. zł?

Czy warto kupić SUV-a za kilkanaście tys. zł?

Moda na SUV-y dotarła też na rynek aut używanych – czy jest szansa na auto tej klasy za kilkanaście tysięcy złotych, dające nadzieję na kilka lat bezproblemowej eksploatacji? Oto 10 najpopularniejszych modeli w tej cenie.

Pięć sposobów na tanie 4x4 - używane auta za ok. 20 tys. zł

Pięć sposobów na tanie 4x4 - używane auta za ok. 20 tys. zł

Mała terenówka, prestiżowe kombi, SUV, a może van z napędem na obie osie? Przedstawiamy kilka ciekawych i godnych uwagi samochodów z napędem 4x4, należących do różnych segmentów. Kosztują około 20 tys. zł.

Używane SUV-y i terenówki - sprawdzamy modele od 15 do 50 tys. zł

Używane SUV-y i terenówki - sprawdzamy modele od 15 do 50 tys. zł

W salonach SUV-y i crossovery biją rekordy popularności, rynek wtórny również jest pełen różnych ofert. Pokazane tu ciekawe auta łączy napęd 4x4, ale często mocno się one od siebie różnią. Którymi warto się zainteresować?

Używane auto za 20 tys. zł - które będzie najlepsze dla rodziny? TOP 10

Używane auto za 20 tys. zł - które będzie najlepsze dla rodziny? TOP 10

Jak bardzo rodzinny jest wasz samochód, widać najczęściej dopiero wtedy, gdy wybierzecie się nim z rodziną na dłuższy wyjazd. Prezentujemy 10 aut w cenie ok. 20 tys. zł, które w tej sytuacji was nie zawiodą.

Auto za 10 tys. zł - tymi modelami warto się zainteresować

Auto za 10 tys. zł - tymi modelami warto się zainteresować

Auto za 10 tys. zł może wcale nie być takie łatwie do kupienia. Kwota 10 tys. zł otwiera spore możliwości zakupu używanego samochodu, ale uwaga: ponieważ nie są to przesadnie duże pieniądze, ryzyko wpadki jest ogromne! Którymi modelami wciąż warto się zainteresować?

Subaru Forester 2.0i-L e-Boxer - hybrydowy bokser

Subaru Forester 2.0i-L e-Boxer - hybrydowy bokser

Moda na hybrydy nie ominęła Subaru. Japończycy jednak zrobili wszystko po swojemu, co nie każdemu przypadnie do gustu. Oto jaką cenę muszą zapłacić miłośnicy ekologii, którzy nie chcą zrezygnować z SUV-a

Subaru Forester 2.0i e-Boxer – twierdza bezpieczeństwa – TEST

Subaru Forester 2.0i e-Boxer – twierdza bezpieczeństwa – TEST

W nowym Foresterze dwulitrowego benzynowego boksera wspomaga elektryk o mocy 16,7 KM. Sprawdziliśmy, jak auto jeździ na asfalcie i w terenie oraz jakie korzyści ma kierowca z nowego napędu hybrydowego.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test