• Obecnie duże wzięcie mają SUV-y oraz crossovery, ale coraz większym zainteresowaniem cieszą się elektryki
  • Każde z wybranych przez nas aut przekonuje na swój sposób, choć pamiętajcie, że rynek wtórny rządzi się swoimi prawami, a zakup auta na nim często przypomina stąpanie po polu minowym 

Kiedyś typowe osobówki segmentów C, D oraz E (i raczej w wersji sedan), a dziś rolnicy chętniej patrzą w stronę SUV-ów i crossoverów. Trochę to efekt mody na te pojazdy w ostatnich latach, trochę charakteru i samej koncepcji, która przecież idealnie trafia w potrzeby osób mieszkających na wsi, gdzie czasami trzeba przejechać drogą gruntową, nie zawsze dobrze utwardzoną. Najlepiej więc, żeby taki SUV lub crossover był wyposażony w napęd 4x4, co w przypadku wielu aut z ostatnich lat nie jest oczywiste (brak napędu na obie osie nawet w opcji).

Generalnie jednak wybór wśród SUV-ów i crossoverów z napędem 4x4 jest spory. Znajdziecie tu zarówno kompaktowe modele wyposażone w niedrogą technikę, które cechują się niezłą dzielnością na drogach niższej kategorii oraz korzystną relacją ceny do wieku (np. Dacia Duster), samochody dobrze łączące funkcjonalność z efektywnym napędem 4x4 (np. Subaru Forester), jak i prestiżowe duże SUV-y szeroko rozumiane jako premium (np. BMW X5 czy Lexus RX). Każdy więc powinien znaleźć coś dla siebie.