• Za ok. 40 tys. zł wybór wśród aut kompaktowych jest duży. Za takie pieniądze można kupić atrakcyjny, praktyczny i trwały samochód kompaktowy z dobrym benzyniakiem pod maską.
  • Wśród naszych propozycji każdy powinien zaleźć coś dla siebie – miłośnicy samochodów: niemieckich, japońskich, koreański i włoskich.
  • Wymieniamy zalety i wady, polecamy silniki, opisujemy typowe usterki, radzimy, na co zwrócić uwagę przy zakupie.

Auta kompaktowe nadal znajdują uznanie w oczach Polaków. I nie ma się czemu dziwić, bo jeśli szukacie uniwersalnego samochodu, to właśnie pojazdy tej klasy doskonale sprawdzają się pod wieloma względami. Dobrze radzą sobie w ruchu miejskim, z powodzeniem mogą służyć jako pojazdy rodzinne, a w praktycznych odmianach kombi – nawet jako małe bagażówki. Do tego można liczyć na korzystną relację ceny do wieku, paletą silnikową często dorównują autom klasy średniej, natomiast wydatki na serwis i naprawy są na poziomie akceptowalnym dla przeciętnego Kowalskiego.

Owszem, ostatnie miesiące dość mocno zatrzęsły rynkiem motoryzacyjnym, czego efektem był wzrost cen samochodów nowych i używanych, ale patrząc na to, co dzieje się na świecie, taniej nie będzie. Przynajmniej w niedalekiej przyszłości. Dlatego zdecydowaliśmy się na opisanie aut nieco młodszych i nieco droższych. Takich, z którymi można związać się na dłużej, bo jeśli znajdziecie zadbany egzemplarz, bezwypadkowy i z niedużym przebiegiem, to jest duża szansa na jazdę bez poważnych usterek autem, które za kilka lat będzie nadal na czasie i które uda się korzystnie odsprzedać. Spośród wielu pojazdów klasy C wybraliśmy więc te najlepsze w cenie ok. 40 tys. zł. Na celownik wzięliśmy wersje hatchback z popularnymi i trwałymi benzyniakami pod maską. Oto nasze propozycje!