Sam model jest dość ciekawy, bo dziś swobodnie zaliczylibyśmy go właśnie do segmentu crossoverów, co oznacza, że Honda nieco wyprzedziła ten trend. Wówczas wielkiego sukcesu nie było, ale dziś auto nadal cieszy się wzięciem na rynku wtórnym. HR-V to połączenie małego SUV-a z autem miejskim/kompaktowym.

Prześwit wynosi 17,5 cm i wydaje się większy niż w rzeczywistości. Dostępne były wersje 3d i 5d, obie ze stosunkowo małym bagażnikiem. W ofercie dwie wersje silnikowe: 1.6/105 KM z napędem na przód lub 4x4 oraz 1.6/124 KM z układem VTEC i napędem 4x4. Słabsza jednostka w wersji 4x4 jedzie średnio. Uwaga na regulację zaworów, w silniku z VTEC może pojawić się zużycie oleju.

Polecane silniki: 1.6, 1.6 VTEC

Plusy

Ciekawy design, wygodne wsiadanie, dwie wersje nadwoziowe, mało usterek natury mechanicznej.

Minusy

Rdza, bardzo mały bagażnik (285 l), niska podaż zadbanych egzemplarzy, średnie osiągi wersji 105 KM 4x4.

Dane techniczne 1.6 1.6 VTEC
Silnik – typ, liczba zaworów benz. R4/16 benz. R4/16
Układ rozrządu  DOHC DOHC
Rodzaj napędu rozrządu pasek pasek
Pojemność skokowa (cm3) 1590 1590
Moc maks. (kW/KM/obr./min) 77/105/6200 91/124/6600
Mak­s. mo­m. ob­r. (Nm/obr./min) 135/3400 144/4900
Prędkość maksymalna (km/h)* 11,7 10,8
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* 165 170
Spalanie (l/100 km)** 9,9/7,2/8,2 10,4/7,6/8,6

Nasza ocena: 4-