Sam model jest dość ciekawy, bo dziś swobodnie zaliczylibyśmy go właśnie do segmentu crossoverów, co oznacza, że Honda nieco wyprzedziła ten trend. Wówczas wielkiego sukcesu nie było, ale dziś auto nadal cieszy się wzięciem na rynku wtórnym. HR-V to połączenie małego SUV-a z autem miejskim/kompaktowym.
Prześwit wynosi 17,5 cm i wydaje się większy niż w rzeczywistości. Dostępne były wersje 3d i 5d, obie ze stosunkowo małym bagażnikiem. W ofercie dwie wersje silnikowe: 1.6/105 KM z napędem na przód lub 4x4 oraz 1.6/124 KM z układem VTEC i napędem 4x4. Słabsza jednostka w wersji 4x4 jedzie średnio. Uwaga na regulację zaworów, w silniku z VTEC może pojawić się zużycie oleju.
Polecane silniki: 1.6, 1.6 VTEC
Plusy
Ciekawy design, wygodne wsiadanie, dwie wersje nadwoziowe, mało usterek natury mechanicznej.
Minusy
Rdza, bardzo mały bagażnik (285 l), niska podaż zadbanych egzemplarzy, średnie osiągi wersji 105 KM 4x4.
Dane techniczne | 1.6 | 1.6 VTEC |
---|---|---|
Silnik – typ, liczba zaworów | benz. R4/16 | benz. R4/16 |
Układ rozrządu | DOHC | DOHC |
Rodzaj napędu rozrządu | pasek | pasek |
Pojemność skokowa (cm3) | 1590 | 1590 |
Moc maks. (kW/KM/obr./min) | 77/105/6200 | 91/124/6600 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 135/3400 | 144/4900 |
Prędkość maksymalna (km/h)* | 11,7 | 10,8 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* | 165 | 170 |
Spalanie (l/100 km)** | 9,9/7,2/8,2 | 10,4/7,6/8,6 |
Nasza ocena: 4-