- Nowa generacja SUV-a Nissana zaprojektowana została na modularnej platformie CMF-C sojuszu Renault-Nissan-Mitsubishi
- Hybrydowy napęd zapewnia moc 190 KM i moment 330 Nm
- Auto dostępne będzie w wariancie z napędem na 4 koła i z siedmioma miejscami dla pasażerów w opcji
- Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onetu
Na kilka tygodni przed europejską premierą Nissan pokazał już nową generację swojego SUV-a w specyfikacji na rynek japoński, która jednak zdradza, czego możemy spodziewać się po czwartej odsłonie SUV-a marki, przeznaczonej także dla klientów w Europie.
Nowy Nissan X-Trail – wyrazisty styl
Nowy X-Trail został zaprojektowany na zmodyfikowanej platformie CMF-C, którą wykorzystuje także ostatnia generacja mniejszego Qashqaia. Z tym ostatnim dzieli zresztą rozwiązania stylistyczne, w tym charakterystyczny układ przedniego pasa z dużym grillem V-Motion i dwuelementowymi reflektorami ze światłami pozycyjnymi i kierunkowymi na górze oraz światłami głównymi poniżej. Tylne lampy zespolone w kształcie bumerangu wykorzystują delikatny fasetowany wzór, który ma podkreślać wysoką jakość wykonania modelu. Eleganckim akcentem są chromowane detale przy zderzakach, listwach progowych oraz relingach. W porównaniu z poprzednikiem sama sylwetka wyróżnia się bardziej surowym charakterem, kreowanym przez mocniejsze i ostrzejsze przetłoczenia nadwozia.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:
Nowy Nissan X-Trail – bogaty standard
Również we wnętrzu znajdziemy odniesienia do Qashqaia. To m.in. kokpit z 12,3-calowymi cyfrowymi zegarami oraz 12,3-calowym ekranem dotykowym systemu multimedialnego. Na liście wyposażenia będzie się mógł też znaleźć kolorowy wyświetlacz head-up o przekątnej 10,8 cala, a także cała armia elektronicznych asystentów i systemów wspomagających komfort i bezpieczeństwo. Warto tu wymienić choćby Nissan Safety Assist, który wykorzystuje kamery, radar i sonar do ciągłego monitorowania otoczenia pojazdu i potrafi ostrzegać kierowcę o niebezpieczeństwie, a w razie potrzeby też samodzielnie reagować; system ProPILOT z Navi-link, pozwalający na półautonomiczną jazdę na autostradzie i dopasowywanie prędkości do warunków i sytuacji na drodze; czy ProPILOT Park, zapewniający precyzyjne i bezpieczne parkowanie w różnych sytuacjach. Użytkownicy będą mogli obsługiwać multimedia poleceniami głosowymi oraz korzystać z wirtualnej asystentki – Amazon Alexa. Na liście opcji znajdzie się ponadto zaprojektowany specjalnie do X-Traila system nagłośnienia Bose Premium.
- Przeczytaj także: Nissan X-Trail – rodzinnie nastrojony
Do wyboru będą tapicerki: czarna tkanina, brązowa skóra nappa oraz opracowane przez Nissana materiały odporne na działanie wody – Tailor Fit oraz Cell-Cloth. Auto będzie też dostępne z trzecim rzędem siedzeń, czyli w wersji siedmioosobowej.
Nowy Nissan X-Trail – hybrydowa moc
Nie znamy jeszcze pełnej palety napędów, które będą oferowane na rynku europejskim, ale pewniakiem jest hybryda e-POWER, również znana z najnowszego Qashqaia. To układ składający się z turbodoładowanego benzynowego silnika 1.5, motoru elektrycznego oraz zestawu akumulatorów. Co ważne, silnik spalinowy nigdy nie napędza tu kół, tylko pełni funkcję generatora prądu dla akumulatora i jednostki elektrycznej. X-Trail w tej wersji dysponuje mocą 190 KM i momentem obrotowym 330 Nm, który dostępny jest w pełnym zakresie obrotów, podobnie jak w przypadku aut z czysto elektrycznym napędem. Kierowca może też korzystać z funkcji e-Pedal Step, która wg Nissana ogranicza konieczność używania pedału hamulca i zapewnia płynniejszą jazdę na miejskich drogach, śliskich nawierzchniach i zjazdach.
W ofercie znajdzie się jeszcze wariant z napędem na obie osie e-4ORCE, który ma być wyposażony w dodatkowy silnik elektryczny. W tej wersji X-Trail powinien gwarantować większą swobodę poruszania się po różnych nawierzchniach, w tym po śniegu, błocie i szutrach.
- Przeczytaj także: Nissan Ariya to topowy elektryk marki. Już nim jeździliśmy
Nowy Nissan X-Trail – naszym zdaniem
Kolejny ciekawy SUV w tym konkurencyjnym segmencie. X-Trail nadal będzie rywalizował z takimi modelami, jak Škoda Kodiaq, Seat Tarraco czy Kia Sorento, ale teraz dostanie dodatkowe argumenty przemawiające na jego korzyść. Pełną specyfikację czwartej, zelektryfikowanej generacji japońskiego SUV-a poznamy już niebawem. Pierwsze dostawy aut do klientów w Polsce planowane są jeszcze w tym roku.
Silnik benzynowy nie napędza kół i pracuje w roli generatora zawsze z optymalną wydajnością, co obniża zużycie paliwa i emisję spalin
Wyświetlacz head-up ma przekątną 10,8 cala
Nowoczesny kokpit wyposażono w dwa 12,3-calowe ekrany (zegarów i dotykowy multimediów). Wnętrze pomieści nawet siedem osób