Problem z oprogramowaniem oznacza dodatkowe zajęcie dla serwisu. Konieczna jest bowiem aktualizacja, by przywrócić pełną sprawność systemowi intelliSafe, którego zadaniem jest wspomaganie kierowcy. Na skutek usterki układ awaryjnego hamowania może nie zareagować i tym samym nie uchroni podróżujących przed kolizją (jako pierwsi poinformowali o tym eksperci z duńskiej organizacji FDM, którzy wykryli problem podczas testu Volvo XC60).

Na całym świecie akcją objęto ponad 730 tys. egzemplarzy takich modeli jak XC40, XC60, XC90, S90 oraz V90. Kampania dotyczy stosunkowo młodych samochodów z roku modelowego 2019-2020. W Polsce do aktualizacji skierowano łącznie 13 400 aut.

„Nie mamy żadnych potwierdzonych wypadków czy ofiar spowodowanych tą wadą, ale Volvo Cars reaguje i dokona stosownych napraw” - wyjaśnia Stanisław Dojs z polskiego oddziału Volvo.