Problem z oprogramowaniem oznacza dodatkowe zajęcie dla serwisu. Konieczna jest bowiem aktualizacja, by przywrócić pełną sprawność systemowi intelliSafe, którego zadaniem jest wspomaganie kierowcy. Na skutek usterki układ awaryjnego hamowania może nie zareagować i tym samym nie uchroni podróżujących przed kolizją (jako pierwsi poinformowali o tym eksperci z duńskiej organizacji FDM, którzy wykryli problem podczas testu Volvo XC60).
Przeczytaj też:
Na całym świecie akcją objęto ponad 730 tys. egzemplarzy takich modeli jak XC40, XC60, XC90, S90 oraz V90. Kampania dotyczy stosunkowo młodych samochodów z roku modelowego 2019-2020. W Polsce do aktualizacji skierowano łącznie 13 400 aut.
„Nie mamy żadnych potwierdzonych wypadków czy ofiar spowodowanych tą wadą, ale Volvo Cars reaguje i dokona stosownych napraw” - wyjaśnia Stanisław Dojs z polskiego oddziału Volvo.