Auto Świat Testy Kosztowna przyjemność prestiżu - test Volvo XC60 2.0 D5

Kosztowna przyjemność prestiżu - test Volvo XC60 2.0 D5

Autor Andrzej Jedynak
Andrzej Jedynak

Wysoka moc, sportowa stylizacja i praktyczne wnętrze – oto lider segmentu SUV premium w wersji D5 R Design

ADHD8368Igor Kohutnicki / newspix.pl
  • Kwota potrzebna na zakup tego XC60 wystarczy na większe SUV-y. Ale liczy się też wnętrze!
  • W Volvo R Design oznacza sportową stylizację. W standardzie jest też sportowe zawieszenie
  • Po Volvo XC60 nikt raczej nie oczekuje terenowych zdolności

To prawdziwy fenomen: w 2017 r. na nasze drogi wyjechało 4980 nowych egzemplarzy XC60. Warto zauważyć, że to segment premium i najniższa cena przekracza obecnie (bez dodatków!) 160 000 zł. Choć sporo aut sprzedanych w ubiegłym roku to jeszcze stara generacja XC60, to wynik i tak można uznać za rewelacyjny – jednocześnie to najlepiej sprzedające się Volvo na naszym rynku! Zalet modelu poszukujemy w 235-konnej wersji D5.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Kwota potrzebna na zakup tego XC60 wystarczy na większe SUV-y. Ale liczy się też wnętrze!

Przy całej elegancji konstruktorzy pamiętali o walorach praktycznych. Siedzi się wygodnie, zarówno z przodu, jak i z tyłu nie brakuje miejsca. Wykończenie, ergonomia? Bez zastrzeżeń, podobnie jak wyciszenie kokpitu. Musicie jednak uważać, bo nawet gdy zamówicie wariant za 225 800 zł, w wyposażeniu zabraknie… nawigacji, skóry i bezkluczykowego otwierania drzwi.

Wymiary wnętrza i gabaryty XC60.
Wymiary wnętrza i gabaryty XC60.Igor Kohutnicki / newspix.pl

Czy to wnętrze ma wady? Poza zauważonym jednym niefortunnym tłumaczeniem („Obróć pokrętło startowego ponownie” – ale to drobnostka!) i niekompletnym wyposażeniem – nie!

Volvo XC60 - mocne, ale spokojne

Mimo wysokiej mocy, sprawnie przekazywanej na koła za pośrednictwem 8-biegowego „automatu”, w XC60 lepiej poczują się osoby lubiące spokojną jazdę. Dynamiczne, nawet bardzo szybkie podróżowanie to nie problem, ale agresywne pokonywanie zakrętów na granicy przyczepności? W tej kategorii ciągle lepsze jest BMW. Dlatego można się zastanowić, czy nie zamienić sportowego zawieszenia wersji R Design (atrakcyjna stylistycznie!) na pneumatyczne z układem Four-C. Podobnie ma się sprawa z 21-calowymi obręczami kół. Przydałoby się nieco więcej komfortu.

Wielkie felgi i przyciemnione szyby – gustowne, ale dość drogie dodatki.
Wielkie felgi i przyciemnione szyby – gustowne, ale dość drogie dodatki.Igor Kohutnicki / newspix.pl

Nie zapominajmy też o wielkich rezerwach bezpieczeństwa, z którego słynie Volvo. Już seryjnie kierowcę wspierają liczne innowacyjne systemy – jak choćby rozpoznające rowerzystów i zagrożenie z przeciwka.

Spalanie podczas mało oszczędnej jazdy po Warszawie wyniosło nieco ponad 9 l/100 km. To sporo więcej niż obiecuje Volvo, ale – zważając na warunki – wciąż akceptowalnie.

Po XC60 nikt raczej nie oczekuje terenowych zdolności. Atuty to na pewno napęd 4x4 ze sprzęgłem Haldex oraz prześwit 216 mm i akceptowalne ukształtowanie zderzaków. Jednak poza szutrowe, w miarę równe drogi lepiej się nie zapuszczać – łatwo o uszkodzenie podwozia i felg.

Volvo XC60 2.0 D5 - dane techniczne:

Silnik: typ/cylindry/zawory t.diesel/R4/16
Ustawienie silnika poprzecznie z przodu
Zasilanie common rail
Pojemność skokowa (cm3) 1969
Moc maksymalna (KM/obr./min) 235/4250
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) 480/1750-2250
Skrzynia biegów aut. 8
Napęd 4x4
Hamulce (przód/tył) tw/tw
Opony testowanego auta 255/40 R 21
Dł./szer./wys. (mm) 4688/1902/1658
Rozstaw osi (mm) 2865
Masa własna/ładowność (kg) 1915/605
Poj. bagażnika (l) 505-1432
Poj. zbiornika paliwa/zbiornika AdBlue (l) 71/11,7

Volvo XC60 2.0 D5 - osiągi (dane fabryczne):

Prędkość maksymalna 220 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,2 s
Spalanie w mieście 6,8 l/100 km
Spalanie poza miastem 5,5 l/100 km
Spalanie średnie 6,0 l/100 km
Emisja CO2 158 g/km
Teoretyczny zasięg 1180 km
Minimalna średnica zawracania 11,4 m

Volvo XC60 2.0 D5 - wyposażenie:

Wersja R Design
7 airbagów/City Safety S/S
Klima automatyczna/4-strefowa S/2940 zł
Radio z 10 głośników, 330 W, ekran 9" S
Navi/czujniki cofania (przód) 5210 zł/S (1850 zł)
Kamera 360o/alufelgi 21 cali 8210 (pakiet)/8820 zł
Fotele sportowe/skóra S/od 1470 zł
Panoramiczne okno dachowe 6 680,00 zł
Reflektory full LED/przyciem. szyby S/1890 zł
Aktywny tempomat/dostęp bezklucz. 7230/2690 zł
Lakier metalizowany 3700-5100 zł

Volvo XC60 2.0 D5 - gwarancja/ceny:

Cena podst. testowanej wersji 225 800 zł
Gwarancja mechaniczna 2 lata bez ograniczeń
Gwarancja perforacyjna 12 lat
Przeglądy co rok lub 30 tys. km
Cena testowanego egzemplarza ok. 260 000 zł

Volvo XC60 2.0 D5 - naszym zdaniem:

Lepiej być pięknym i bogatym… Można wtedy jeździć na co dzień XC60. Oczywiście, na Volvo świat się nie kończy, ale auto bez wątpienia poprawia humor. Świetnie łączy walory praktyczne z dobrymi osiągami i eleganckim wyglądem. Auto nadaje się i dla rodziny, i w trasę, i do miasta. Popularność tego modelu nie jest przypadkiem!

Autor Andrzej Jedynak
Andrzej Jedynak
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków